Skocz do zawartości

Gdzie zakupić domenę .PL ? najtaniej

fuxszyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zastanawiam się nad postawieniem własnego serwisu. Jestem początkujący i nie znam się na formalnościach w załatwianiu / przenoszeniu domen itp.

1. Chcę mieć własną domenę .PL - muszę gdzieś zakupić - ale jak widzę ceny zaczynają się w okolicy 80 PLN brutto - co jak dla mnie mało nie jest.

2. Hosting - wykupię coś na allegro (byle był PHP i MySQL) tu już można coś znaleść za 12 - 30 PLN / rok.

Uprzejmie proszę o podanie namiarów na firmę, gdzie mogę wykupić domenę i przenieść ją na dowolny hosting (nie wiem jak to się robi - ale narazie jestem na etapie zakupu domeny... wszystko w swoim czasie). Z tego co zdążyłem się zorientowć - zazwyczaj firmy podpisują umowę na hosting i domenę razem... Jesli oddzielnie - to koszt domeny to jak wspomniałem wyżej 80pln i więcej...

Pozdrawiam

Domeny się nie przenosi tylko podpina.

Jeśli gdzieś masz domenę .pl za +-12zł to na pewno jest to promocja i w regulaminie masz zapis iż przedłużyć musisz też w tej firmie a wtedy cena jest znacznie wyższa.

Na Allegro NIGDY nie kupuj, chyba że firma jest na prawdę sprawdzona (Na Allegro są tylko 3 firmy hostingowe o sprawdzonej renomie).

Ten koszt mniejszy za domenę nie wynika z faktu iż kupujemy coś razem domena+hosting tylko z regulaminu promocji. Hosting kupujesz oddzielnie i domenę oddzielnie (z nielicznymi wyjątkami).

Wracając do cen promocyjnych, masz np. https://nazwa.pl/domeny-cennik-domen.html Czyli widzisz, iż w kolejnym roku cena to już 100zł. W sumie licząc 2 lata / 2 to wychodzi Ci taniej ale trzeba zaznaczyć iż w 3 roku oferta jest już nieopłacalna. Dlatego reguła jest prosta, bierzemy domenę w promocji, przedłużamy o kolejny rok (bo musimy) a potem uciekamy tam gdzie utrzymanie domeny wieloletniej będzie najtańsze czyli np. do https://www.ovh.pl/produkty/domeny.xml (Póki co taniej niż 80zł brutto bez promocji nigdzie nie widziałem).