Skocz do zawartości

Odliczenie komputera - jednorazowo?


websign

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś z Was w ostatnim czasie odliczał komputer? (firma, księga przychodów i rozchodów). Według jednej ustawy, można odliczyć jednorazowo do kwoty 3500 netto, powyżej trzeba amortyzować, a według innych w roku, w którym się rozpoczyna działalność albo jest małym podatnikiem można odliczyć jednorazowo nawet w znacznie wyższych kwotach.

Ktoś wie jak to jest?

Skuteczne pozycjonowanie stron www | Nowe randki internetowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer za 3,5 tyś to nic nadzwyczajnego, sprzęt dobrej klasy, mocny procesor, dwa giga ramu, dobra płyta, jakiś porządny lcd, jeśli ma być do grafiki to dochodzi jeszcze kosztowna karta.

Generalnie taka kwota to wcale nie jest jakiś kosmos, jeśli chcesz złożyć mocny komputer, który nie będzie wymagał modernizacji w przyszłości.

A laptop w tej kwocie to już przeciętny. :)

zrób to jeszcze raz pożegnasz się z forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam w razie czego, że mówię o nowym komputerze i o tym, czy można go odliczyć jednorazowo czy nie i czy wrzucić do ewidencji wyposażenia czy ewidencji środków trwałych.

Co do kwoty - lepszy komputer tyle kosztuje - za wygodę trzeba zapłacić, a płacić warto - cieszę się, że od razu kupiłem 4 GB ramu - jak na razie daje mi to spory komfort pracy :)

Skuteczne pozycjonowanie stron www | Nowe randki internetowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jedno - czy w księdze przychodów i rozchodów muszę to jakoś specjalnie nazwać np. "amortyzacja zestawu komputerowego" czy może po prostu mam to potraktować jako zwykły wydatek?

Skuteczne pozycjonowanie stron www | Nowe randki internetowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisujesz w tą samą rubrykę co wszystkie inne wydatki będące kosztem ale nie towarem handlowym (kolumna 14). W treści możesz napisać że to jdnorazowa amortyzacja. Odpisu dokonuje się w miesiącu przyjęcia do uzytkowania.

W rejestrze VAT wpisujesz komputer - cel zakupu - środek trwały. Za zakup środka trwałego przysługuje zawsze zwrot VAT, nawet gdy nie ma pokrycia w sprzedaży, dla tego wpisuje się odpowiedni cel zakupu w rejestrze VAT.

Obowiązuje ewidencja środków trwałych, nawet tych amortyzowanych jednorazowo. Powinieneś zakupić odpowiedni zeszycik albo prowadzić ewidencję w programie komputerowym. Kontrola może poprosić o taką ewidencję, więc warto ją prowadzić na bieżąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w deklaracji VAT-7 (VAT-7K) zakup środków trwałych wykazuje się w osobnej pozycji, dobrze jest prowadzić dodatkowy rejestr VATowski w którym zapisuje się zakupy wyłącznie środków trwałych.

Dzięi temy kwoty wykazane w deklaracji VAT-7 (VAT-7K) będą wynikały wprost z rejestrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie dlatego lepiej jest nie prowadzić księgowości samemu

tylko zlecić komuś z zewnątrz...

Sprzedam IPHONE 13PRO MAX stan używany sprzedam iphone

praca za granicą, ogłoszenia sprawdzonych pracodawców: praca za granicą
dieta ketogeniczna, przepisy ketogeniczne? Jak wywołać stan ketozy dieta ketogeniczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i dobrze - ale pomijając koszty - księgowy powinien się dobrze znać na tym co robi. Byłem w kilku biurach i kiedy zadawałem im moje pytania jak otwierałem DG nie wiedzieli co w ogóle odpowiedzieć, więc stwierdziłem, że w wolę prowadzić wszystko samemu niż płacić im, a odpowiedzialność i tak będzie po mojej stronie...

PS. VATowcem póki co nie jestem, więc z VATem nie ma problemu :)

Skuteczne pozycjonowanie stron www | Nowe randki internetowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym problem z VATem? Pomijam to, że ilość rodzajów działalności,w których nie opłaca się być vatowcem jest baaaaardzo mała.

Odpowiedzialność za poprawność rozliczeń na podstawie dokumentów źródłowych spoczywa na biurze rachunkowym/doradcy podatkowym - chyba że chcieli ci wcisnąć jakieś kity w umowie. Do tego biuro/doradca muszą mieć opłacone obowiązkowe ubezpieczenie OC.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitbull82 ma rację.

Odpowiedzialność nigdy nie spoczywa na biurze rachunkowym.

Przed organem podatkowym zawsze odpowiada podatnik i nawet jeśli biuro zawali robotę to i tak ukarany będzie podatnik.

Jeśli w wyniku pracy biura podatnik poniesie szkodę może domagać się odszkodowania od biura w procesie cywilnym.

Jeśli biuro przegra, wtedy może korzystać z ubezpieczenia o którym pisze marek_o.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności