Skocz do zawartości

Padło proste.pl?


Beckson

Rekomendowane odpowiedzi

dac choc 72 godziny wywalajac na inna maszyne

inna w domysle zapasowa własnie na takie przypadki

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
dac choc 72 godziny wywalajac na inna maszyne

inna w domysle zapasowa własnie na takie przypadki

Przecież to nie są sytuacje w których klient zużywa 10% więcej niż powinien, tylko 10 albo 50 razy więcej. Oznacza to, że albo ma ewidentnie popsute oprogramowanie albo wybrał usługę nie pasującą do jego potrzeb. Hosting współdzielony ma jednak pewne ograniczenia. To tak jak z autobusem -- skasowany bilet nie uprawnia do utrudniania podróży innym pasażerom. Pomysł z trzymaniem pustej maszynki akurat w tym celu nie wydaje się zbyt dobry -- dlaczego 99% klientów korzystających z hostingu w sposób właściwy miałoby ją sponsorować temu 1%? Ponadto przeniesienie konta na inny serwer to nie jest operacja, którą warto wykonywać na dwa dni.

INSANE - doradztwo, aplikacje bazodanowe, witryny internetowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że jest to problem niezoptymalizowanych skryptów na mojej stronie. Dzięki waszym wypowiedziom trochę więcej dowiedziałem się na ten temat. Jeśli rzeczywiście problem stoi po mojej stronie prosił bym o kontakt administratorów proste.pl i jeśli było by to możliwe o pomoc z ich strony.

katalog sklepów - darmowy katalog PR4 porady, artykuły, produkty.

Atrakcje turystyczne - wyjade.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL. Prosisz ich o kontakt przez forum PiO? Brakowalo mi tego

arek_inc z tego co zauważyłem to jest tutaj ich "przedstawiciel", a mianowicie krzysztofgda. Dlatego napisałem to tutaj.

A nawiasem mówiąc to w ich obowiązku jest skontaktowanie się ze mną, bo narazie odczuwam to tak jak by mnie olewali.

katalog sklepów - darmowy katalog PR4 porady, artykuły, produkty.

Atrakcje turystyczne - wyjade.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak z autobusem -- skasowany bilet nie uprawnia do utrudniania podróży innym pasażerom
niedobry przykład, w komunikacji miejskiej nie masz alternatywy.
Pomysł z trzymaniem pustej maszynki akurat w tym celu
nie koniecznie w tym celu, mozna pomyslec o wywaleniu na nowy prawie pusty serwer, który wytrzyma kilka dni, rozwiązań jest wiele.
dlaczego 99% klientów korzystających z hostingu w sposób właściwy miałoby ją sponsorować temu 1%?
złe podejscie, szanujemy każdego klienta, także a może przede wszystkim tego trudnego, co oczywiscie nie znaczy ze pozwalamy mu na wszystko.

konkludując, to tylko pomysł i luźna sugestia.

wiem że home tak robi, czy im się to opłaca? myślę że tak bo klient który nie został zablokowany a dostał na tydzien mocniejsza maszyne czy kawałek dedykowanych zasobów na niej i możlwość naprawy swoich skryptów zamiast niespodziewanej często blokady dosc mocno przywiazuje się do firmy i można zyskać stałego wiernego klienta.

czy koszt utrzymywania jednego marniejszego dedyka ~300zł miesiecznie, podzielonego na konta vps dla takich własnie ludzi jest az tak wielki dla firmy? nie wydaje mi się. gwarantowałoby wszystko o czym pisze, ponadto oddzielenie zasobów pozwoliłoby jednemu uzytkownikowi nie zabic drugiego.

myślę ze najlepszą reklamą firmy są zadowoleni klienci, a 300zł wydane miesiecznie na reklame nie uwazam za kosmiczny nakład

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

złe podejscie, szanujemy każdego klienta, także a może przede wszystkim tego trudnego, co oczywiscie nie znaczy ze pozwalamy mu na wszystko.

tak i tracimy realne pieniadze, wieksze niz jego wielka zaplata za konto rocznie w imie czego... ?

czy koszt utrzymywania jednego marniejszego dedyka ~300zł miesiecznie, podzielonego na konta vps dla takich własnie ludzi jest az tak wielki dla firmy?

Bardzo wielki... Ty liczysz 300, a ja licze calosc kosztow+zmarnowany czas...

myślę ze najlepszą reklamą firmy są zadowoleni klienci, a 300zł wydane miesiecznie na reklame nie uwazam za kosmiczny nakład

nie w tej branzy. Mowi sie, ze 1 zadowolony klient przyprowadzi nastepnych zadowolonych, mowi sie takze o lojalnosci klienta wzgledem marki... w tej branzy to jednak w 99% puste slowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedobry przykład, w komunikacji miejskiej nie masz alternatywy.

Tym lepiej dla mojego przykładu, w przypadku monopolu nietypowe żądania są bardziej uzasadnione (bo nie ma alteratwywy).

złe podejscie, szanujemy każdego klienta, także a może przede wszystkim tego trudnego, co oczywiscie nie znaczy ze pozwalamy mu na wszystko.

To nie jest "trudny klient" tylko klient wykorzystujący np. 50x więcej niż kupił. Idąc tym tokiem myślenia należałoby tolerować także takich, którzy zechą wykorzystać 1 TB łącza miesięcznie przy limicie 20 GB.

wiem że home tak robi, czy im się to opłaca? myślę że tak bo klient który nie został zablokowany a dostał na tydzien mocniejsza maszyne czy kawałek dedykowanych zasobów na niej i możlwość naprawy swoich skryptów zamiast niespodziewanej często blokady dosc mocno przywiazuje się do firmy i można zyskać stałego wiernego klienta.

"Stały i wierny klient" przekraczający limit zasobów to klient przynoszący straty.

czy koszt utrzymywania jednego marniejszego dedyka ~300zł miesiecznie, podzielonego na konta vps dla takich własnie ludzi jest az tak wielki dla firmy?

I tak i nie, przede wszystkim jest to koszt dla wszystkich klientów. Przy takiej polityce 95-99% pozostałych klientów będzie płacić więcej po to, żeby 1-5% miał "dotowane" VPS-y. Nie wydaje mi się zbyt uczciwe zmuszanie 95-99% klientów do tego. Naturalne rozwiązanie jest takie, ze ten, kto przekracza znaczaco zasoby przenosi się na VPS-a lub serwer dedykowany.

Problem polega na tym, ze wiele firm traktuje "przeciążenie" bardzo uznaniowo i tak naprawdę klient nie wie ile zużywa i ile może zużyć. My np. zainwestowaliśmy w oprogramowanie które podaje dokładną wielkość obciążenia dostępną dla klienta w panelu. Od momentu wprowadzenia wielu klientów spontanicznie poprawiło swoje skrypty tak, ze limitów nie przekracza, a pozostali mają lepsze konta za niższą cenę, bo nie musza już sponsorować klientów umieszczających Przema na kontach za 5 zł (bo transferu wystarczy, a co ich obchodzi, ze ich Przemo "pożera" pół serwera...).

nie wydaje mi się. gwarantowałoby wszystko o czym pisze, ponadto oddzielenie zasobów pozwoliłoby jednemu uzytkownikowi nie zabic drugiego.

myślę ze najlepszą reklamą firmy są zadowoleni klienci, a 300zł wydane miesiecznie na reklame nie uwazam za kosmiczny nakład

Separacja użytkowników nie jest łatwą sprawą. Obciążenie generują przede wszystkim bazy danych, a w obrębie jednego daemona MySQL separacja jest w praktyce niemożliwa. Można zastosować pewne rozwiązania (limit ilości zapytań, jednoczesnych połączeń, maksymalny czas zapytania itd.), ale całkowita separacje wymusza postawienie po prostu odzielnych daemonów MySQL dla każdego użytkownika. Nie muszę też chyba mówić, że wirtualizacja, dublowanie daemonów daje znaczny narzut na zużycie zasobów.

INSANE - doradztwo, aplikacje bazodanowe, witryny internetowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Niestety dla osob, ktore nie siedzialy za "sterami serwera" wszystko wydaje sie proste, ale tak nie jest. Limitowanie ilosci zapytan czesto nie jest rozwiazaniem, bo w zasadzie liczy sie nie ilosc zapytan ale ich jakosc (a w zasadzie jej brak).

Przeniesc takie konto teoretycznie mozna, ale co z tego skoro zmiana serwera = zmaina IP = propagacja zmiany w DNS i min kilka h niedostepnosci serwisu w sieci.

Moza tez nie blokowac, ale na tym ucierpia wszyscy: klienci , firma i nawet sam sprawca sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dla osob, ktore nie siedzialy za "sterami serwera" wszystko wydaje sie proste, ale tak nie jest. Limitowanie ilosci zapytan czesto nie jest rozwiazaniem, bo w zasadzie liczy sie nie ilosc zapytan ale ich jakosc (a w zasadzie jej brak).

Zgadza się, limit ilości zapytań pomoże w zasadzie wyłącznie w przypadku zbyt dużych serwisów lub dziwnych skryptów, przede wszystkim dlatego, ze trzeba go ustawić na tyle wysoko, żeby nie przeszkadzał dobrze zoptymalizowanym serwisom (które być moze i wykonują wiele zapytań, ale nie obciążają mocno serwera). Ponadto liczenie zapytań także wymaga pewnych zasobów, więc nie ustawia się raczej tego każdemu klientowi. Znacznie ważniejsze jest limitowanie czasu wykonywania się zapytania, zdarzali nam się klienci, którzy potrafili wytworzyć zapytania wykonujace się kilka minut (!).

INSANE - doradztwo, aplikacje bazodanowe, witryny internetowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy proste.pl ma serwery w... finlandii? ;)

Host Name : proste.pl

IP Address : 193.143.121.22

Location : Finland

Tracert zwraca PL, ale swoja droga to ciekawe skad taki wynik :)

"Szaleństwem jest chodzenie po ulicy z połówką melona na głowie i powtarzanie: Jestem chomikiem"

Dick Steele, Agent WD-40 [*]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności