Skocz do zawartości

Zarobki i klikniecia poszybowaly ekstremalnie w dol


Łysy!

Rekomendowane odpowiedzi

niestety, dopóki Google nie poczuje na plecach oddechu poważnej konkurencji, niewiele się zmieni.

Pamiętacie Tepsę sprzed kilku lat? Nie zapomnę, jak płaciłem im po kilka stów miesięcznie za internet (isdn), tylko dlatego że nie miałem wyboru. Miesiącami chodziłem, żeby mi założyli sdi, neostrade - cokolwiek, a oni glupoty opowiadali, ze za daleko centrala, ze dla jednej osoby nie beda ponosic ogromnych kosztow, ze technicznie jest niemozliwe itp. Bo po co mieli to robic? Po to, zebym zamiast 400pln płacił 99pln?! No i płaciłem 400.

A teraz? Centrala jest ta sama i jakoś nie jest za daleko, możliwości technicznie też już są, choć montują dokładnie te same neostrady co 3 lata temu, jakoś i koszty zmalały, skoro za 30 pln można sobie neo założyć.

Z adsense jest podobnie, dlaczego mają oddawać wydawcom np. 30% skoro mogą 20%, a nawet 10%? Wszyscy narzekają, a i tak reklamy dalej trzymają.

Recepta jest prosta: konkurencja i właśnie tego życze nam wszystkim w najbliszym roku.

pzdr

co by tu wstawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
zmiana formatów reklam może co najwyżej powodować wzrost CTRa a nie kosztów za klik

skoro masz tendencje wzrostową to bardzo możliwe że masz strony o tematyce świątecznej lub z tym powiązane

Nie mam stron o tematyce świątecznej.

Słyszałem natomiast że pewne formaty reklam są bardziej mile widziane od innych.

Niczego nie twierdzę, za cienki jestem w te klocki, zeby dyskutować z rekinami adsense :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smart pricing raczej nie ma nic do rzeczy, bo CPC spadło skokowo wraz ze zmniejszeniem powierzchni klikalnej.

Że CTR może spaść skokowo po zmniejszeniu powierzchni klikalnej, to uwierzę.

Ale że CPC?

Nie widzę związku ani żadnego logicznego uzasadnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CPC spada, bo Googiel daje mniej % z kampani, dlamnie jest tylko takie wytlumaczenie, bo niemozliwe zeby 90% ludzi z PiO i nie tylko stracilo dobre reklamy na swoich stronach, wiadomo kampanie sie kończą ale bez przesady sa nowe, tak bylo przed lat.. z roku na rok jest coraz gorzej... hmm a przeciesz marketing internetowy rozwija sie z dnia na dzien, przybywaja nowe firmy ludzie sie rozwijaja, przeciesz tego powinno byc wiecej i wieksze powinny byc stawki za mniejsca na reklamy ? a moze tak jest tylko wlasnie Wielki G daje nam (adsensowicza) mniej % z wydanych na kampanie pieniedzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że CTR może spaść skokowo po zmniejszeniu powierzchni klikalnej, to uwierzę.

Ale że CPC?

Nie widzę związku ani żadnego logicznego uzasadnienia...

A dlaczego CPC ni może spaść skokowo.

google wprowadzając jedną zmianę głośno, po cichu wprowadził drugą - obciął marżę wydawcom.

Wystarczy poczytać co się dzieje za granicą i widać, że to globalny ruch.

Z jednej strony ludzie przyzwyczajają się do mniejszej powierzchni kliklanej i CTR (u mnie) wraca do normy, a CPC jest ten sam jak w dniu wielkiej obniżki marży (tym samym co zmniejszenia powierzchni klikalnej).

Tak się robi biznes! Dla nas to dziesiątki, setki dolarów straty dziennie, a dla g to dziesiątki, setki milionów dolarów zysku dziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli spadła klikalność reklam na całym świecie to G aby zrekompensować sobie stratę zmniejsza nam stawki za kliki i wychodzą na swoje, a z drugiej strony chwalą się, że przez to znacznie zmniejszyli ilość nieprawidłowych (przypadkowych) kliknięć. Pazerność nie zna granic ! Powinni solidarnie z nami dzielić się niedolą, a nie tylko nas skubać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego CPC ni może spaść skokowo.

google wprowadzając jedną zmianę głośno, po cichu wprowadził drugą - obciął marżę wydawcom.

Wystarczy poczytać co się dzieje za granicą i widać, że to globalny ruch.

Ależ może sobie spaść skokowo. Tyle tylko, że nie uważam tego za skutek zmniejszenia powierzchni klikalnej. Przekonuje mnie teoria, że Google przełączyło przy okazji drugi przełącznik, włączając tryb "mniej kasy dla reklamobiorców". W to jestem skłonny uwierzyć. Ale nie w to, że CPC się obniżył bo obszar klikalny jest mniejszy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zarobki przez jakis czas od momentu wprowadzenia mniejszego obszaru klikalnosci byly takie same.. nagle kilka dni temu spadly wiec tez przychylam sie do stwierdzenia przymkniecia kurka.. cos jak rosja z gazem ;)

ludzie zamiast żalić się że $ spada, że powierzchnia klikalna mniejsza, że stawki spadają, że klikalność spada... Odpalcie kilka kolejnych serwisów by jakoś zbilansować sobie te spadki :) Konkurencja, czy jest czy nie ma niewiele to nie zmieni. Chętni wydawcy na emisję reklam zawsze będą, chyba że przyjdzie nam płacić za to że mozemy wyswietlać reklamy :) Tak więc jaka by nie była stawka, chętni zawsze będą - przykład: tradeboubler, czy onetboksy. Stawki się zmieniały, zmieniają i będą się zmieniały. Przybywa wydawców, przybywa innych programów, reklama w necie tanieje i będzie taniała. Wiec trzeba sobie zdać sprawę że nie da się ciągnąc na jednym/dwóch czy trzech serwisach :)

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności