Skocz do zawartości

Alternatywa dla adwords'a


patro

Rekomendowane odpowiedzi

Jasne, że jest, tak ciężko odwiedzić inne wyszukiwarki? Onet.pl itp.

Mar.

Polecam katalog SeoPark.pl, katalog AK47 (5 lata w sieci) ...oraz Wirtualne-miasta.eu
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy inny system kontekstowy

Adkontekst - System kontekstowy WP i Netsprinta

reklamy emitowane w wyszukiwarce Wp, Netsprint, stronach partnerskich

zaletą jest wysoka jakość stron należących do PP.

Onet kontekst - boksy w wyszukiwarce i na stronach partnerskich jak Adsense.

W zależności od branży każdy z tych systemów sprawdza się inaczej i przynosi różne efekty. Jednak jeżeli poważnie myślisz o targetowaniu swojej strony, powinieneś zadbać o wszystkie trzy systemy kontekstowe.

Jeżeli jest to język EN - możesz zwrócić uwagę także na oferte Yahoo.

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy co masz na myśli mówiąc "alternatywa". Jeśli myślisz, że tych wszystkich użytkowników Googla spotkasz w innej wyszukiwarce i stamtąd ich ściągniesz do siebie to jesteś w błędzie. To tak nie działa, nie ma alternatywy dla Google.

Jeśli natomiast szukasz alternatywnej zabawy z prowadzeniem konta i konfigurowaniem kampanii tak dla jaj to masz duże pole do popisu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Polskę:

Onet Boksy: Konwertuje całkiem przyjemnie. Minimalny bid za klik to 10gr (chociaż właśnie uruchomili jakąś promocję na minimum 5gr za klik, nie wnikałem jednak w szczegóły). Do tego dają 50zł na testy dla nowych firm chcących skorzystać z ich usługi. Przysyła o połowę mniej ruchu niż AdWords (chociaż trzeba przyznać, że poszedłem tutaj na znacznie szersze słowa kluczowe niż w AdWords. Nie cackałem się, w końcu nie ma tu QS).

Boksy WP: Konwertuje znacznie lepiej niż ruch z AdWords i Onetu, ale jednocześnie dostarcza znacznie mniej ruchu od swoich konkurentów. Minimalna cena za klik to 20gr. Trochę rozczarowuje zasięg reklamy. Po integracji z Ad Kontekstem, katalogiem WP i szukarką, spodziewałem się większego ruchu.

Na zachodzie:

Microsoft AdCenter: Opinie chodzą o tym różne, zwłaszcza o ich panelu administracyjnym. Akurat ja go lubię i co ciekawsze nie wymaga on IE + Windows do prawidłowego funkcjonowania. Przysyła ok. 30% ruchu, którego dostarcza AdWords. Ceny podobne do tych w AdWords lub trochę mniejsze. Świetny ruch, konwertował mi na prawdę bardzo dobrze. Minimalny bid $0.01. Nie mają jeszcze QS, ale ich system sprawdza czy słowa które wybraliśmy znajdują się na stronie, na którą chcemy wysłać kliki - jeśli nie, słowa są automatycznie odrzucane i należy zgłosić się do ich supportu i poprosić o manualny przegląd. Trochę to upierdliwe, ale support mają świetny.

Yahoo Search Marketing: Niewiele mogę powiedzieć o tym systemie, ponieważ przeprowadziłem tam tyle kampanii, że mogę policzyć je na palcach jednej ręki. Dobijający panel i te kilka kampanii bez powalającego ROI jakoś mnie zniechęciły do YSM. Mimo to warto spróbować i wyrobić sobie własną opinię. Zwłaszcza, że YSM jest wymieniany w "świętej trójcy" (AdWords, YSM, AdCenter) oraz dająkupony na przetestowanie ruchu (wystarczy pogrzebać w sieci).

Oraz mniejsze sieci:

7Search: Jak dla mnie to jedna wielka pomyłka. Miałem dość ciężkie przejścia z ich supportem. Nie mniej ich feedów używa masa spamerów lub pośredników, którzy dostarczają reklamy spamerom. Więc ruch jest i to całkiem przyzwoity. Boli nieco ograniczenie na ilość keywordów używanych na jednym koncie (idiotyczny pomysł) i brak geo targetingu.

GoClick: Mijać z daleka. Mi przysłali głównie lewy traffic.

ExoClick: Tutaj jestem dość mało obiektywny, ale generalnie traffic jest nienajgorszej jakości (konweruje) a system na bieżąco jest ulepszany. ExoClick oferuje geo targeting ale nie ma co liczyć na uruchamianie niszowych kampanii. Nie ma tu aż takiego ruchu.

AdBrite: Próbowałem tu uruchomić polską kampanię i to okazało się błędem. Niestety, nie przyjmują reklam, których ich redaktorzy nie są w stanie zrozumieć. Szkoda, że nie poinformowali o tym zanim podałem im numery moich kart. ;) Nie mniej świetny panel administracyjny, duże możliwości targetingu, dobry support.

Jest jeszcze Search Feed, Miva i kilku innych. Czekają w kolejce aż sprawdzę jakość ich usług. ;)

Edytowane: Zapomniałem dodać, że z wyjątkiem AdBrite, na zachodzie przeprowadzałem jedynie kampanie pod ruch tylko i wyłącznie z USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności