Skocz do zawartości

Geo w Seo


tonytet

Rekomendowane odpowiedzi

Studiowalem uwaznie posty na forum, a najdokladniej post Jeza traktujacy o Stronach WIELOJEZYCZNYCH i geolokalizacji. Wiem juz co i jak: strony w kazdym jezyku umiescic na subdomenach i po krzyku. Wydawaloby sie proste, a jednak:

...mowi Jez

nie linkowały do domeny głównej, nie były przez nią zlinkowane, ani nie linkowały do innych obcojęzycznych subdomen.

Spoko tylko jak je polaczyc ze soba we wspolna calosc, aby uzytkownik mial opcje jezyka do wyboru?

Możesz wstawić pseudolinki w JS, które dopiero czyta Yahoo (i to gdy nie są zakodowane).

Spoko po raz II, ale co z nofollow? czy cos takiego na mojej stronie - gdzie strona startowa ma opcje wyboru jezyka i to ona prowadzi do pozostalych subdomen, oraz opcja wyboru jest na kazdej subdomenie (kazdym serwisie w danym jezyku)- ma racje bytu? Czy atrybut nofollow juz jest przestarzaly i najlepiej go nie uzywac w takich serwisach? Wreszcie o mamo! co to sa te pseudolinki w JS? (szukalem na google i na forum - i nic), dzieki za wyjasnienia i ewentualne przyklady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Tomek/Xann strony mogą być linkowane między wieloma językami - a nawet są i być powinny. Niczemu to nie przeszkadza a jest to poprostu związane z funkcjonalnością serwisu internetowego.

Nie wyobrażam sobie serwisu który posiada wiele wersji językowych by nie posiadał do nich linka - bez różnicy czy to subdomeny/foldery.

Możesz bez obaw dać linki, wystarczy że owa wersja językowa jest w tym języku, dodatkowo jak zadbasz o to by posiadała linki z lokalizacji danego języka to możesz już całkowicie spać spokojnie.

Nie stosuj żadnych nofollow do wersji językowych - takie linki nie szkodzą w żaden sposób w ustaleniu lokalizacji.

EN wyniki Google

https://www.google.pl/search?hl=en&q=seo+party

PL wyniki Google

https://www.google.pl/search?hl=pl&q=seo+party

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Szook, ale no to teraz zupelnie sie pogubilem

Nie stosuj żadnych nofollow do wersji językowych - takie linki nie szkodzą w żaden sposób w ustaleniu lokalizacji.

a Jez mowi ze teraz w akcji jest ten wlasnie atrybut?

No i ostatnie

...bez różnicy czy to subdomeny/foldery

czemu? - czy subdomeny nie latwiej jest wypozycjonowac? oraz jak strona glowna dodana jest do dmozu oraz google, yahoo itp, to kazda wersje jezykowa dodawac jeszcze osobno do tych katalogow itp?

Dziekuwa jeszcze raz za odpowiedz! - swoja droga to jest swoisty dowod, ze nawet jesli szukasz nie koniecznie znajdujesz (net sie zmienia jak chlopaki Dody :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łatwiej trudniej - to wszystko jest bardzo indywidualne :D.

Dam ci przykład - nie posiadasz znaczącej mocy linków, duzo lepszy rozwiązaniem dla mnie jest zastosowanie folderu.

Uzasadnienie:

Nie zawsze uda ci się dodać subdomeny mimo że w wielu językach do wielu katalogów - szczeg. takich które posiadają jakieś znaczenie.

Druga wazna sprawa jest że posiadanie serwisu w innym języku wewn. serwisu głównego wzmacnia adres główny, a podczas zdobywania linków dla adresu domena.com/pl domena.com/de i gdy one linkują do domena.com zwiększasz ogólną moc serwisu internetowego a ten natomiast zwiększa moc wersji językowych.

Stosować osobne domeny/subdomeny możesz gdy posiadasz naprawde odpowiednie zaplecze i możesz pozwolić sobie na linkowanie indywidualnie różnych mniej zależnych serwisów internetowych.

Przy mniejszych serwisach internetowych/mniejszym zapleczu rozdrabnianie się nie jest wskazane, bowiem o wiele lepiej jest uzyskiwać moc dla 1 domeny niż rozbijać tą moc na wiele serwisów internetowych.

Możesz odpowiedzieć sobie na pytanie w dość prosty sposób.

Posiadam serwis tak mocny w danym kraju jak WIKIPEDIA - subdomeny

czy skupiam się jak Orbis który posiada to w wersji folderów.

https://www.orbis.pl/

https://www.orbis.pl/de

https://www.orbis.pl/en

lub wikipedia

pl.wikipedia.org/

en.wikipedia.org/

Sądze że dla Ciebie lepszym rozwiązaniem jest stosowanie folderów bo to pozwoli ci uzyskać większą moc adresu głównego.

Pozdrawiam

Mariusz.

Ps. Oczywiście ja Ci daje tylko wskazówkę, musisz sam wybrać, przeanalizować inne serwisy już istniejące w internecie i zadecydować o sposobie budowania stron wielojęzycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki,

oraz jak strona glowna dodana jest do dmozu oraz google, yahoo itp, to kazda wersje jezykowa dodawac jeszcze osobno do tych katalogow itp?

To czy nawet jak mam w katalogach poporzadkowane, to dodaje strone glowna z poszczegolnych katalogow do wsyszukiwarek osobno, czy wystarczy juz wczesniejsze dodanie strony gownej (wiodacej serwisu)? Co sie dzieje jak pouporzadkuje w subdomenach - tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisałem wyżej, zrobienie tego na subdomenach wcale nie znaczy że dodasz je do DMOZ i innych znaczących katalogów.

Tak samo foldery możesz linkować linkami z odpowiednich lokalizacji. Tak więc kwestia lokalizacji to kwestia skąd posiadasz linki i język strony - nic więcej. Posiadanie linków do DE z PL + linków z DE w żaden sposób nie powoduje braku lokalizowania na DE.

Wyobraź sobie sytuacje linkowania ze stron PL jakiś art. w wersji EN, gdyby takie coś miało szkodzić to większośc dużych serwisów światowych byłoby w kropce. Takie coś wrecz wpływa pozytywnie na strone internetową, bowiem posiada linki z wielu lokalizacji na świecie + linki z danej lokalizacji.

Dzieki takiemu zabiegowi zwiększasz swoją pozycje w danej lokalizacji wyników wyszukiwania np. DE Google jak i w lokalizacji PL po wpisaniu wyszukiwanego słowa w języku DE.

Jednak jeżeli bardzo Ci zależy na stosowaniu różnych subdomen to:

zrób to na osobnych domenach

serwery na których będą stały strony także powinny odpowiadać geolokalizacji jak i końcówki domen.

Oczywiście samo google nie zwraca dużej uwagi na lokalizacje serwera. Jednak musisz pamiętać o tym że Google tylko w PL posiada tak dużych udział w rynku, w przypadku EN ten rynek jest już bardziej podzielony. A dla wyszukiwarki Live.com lokalizacja serwera ma znaczenie. Tzn wg. ich wytycznych wyżej notowane są strony których serwery odpowiadają lokalizacji więc brane jest pod uwagę - język strony, linki, adres domeny, lokalizacja serwera.

Więc musisz zadbać o wszystkie te czynniki i nie skupiać się tylko na tym co analizuje Google.

Pozdrawiam Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko - dzieki wielkie wynika z tego ze ta cala historia z "nofollow", subdomenami itp. jest jednym wielkim mitem, i wiecej szkodzi niz pomaga malym serwisom (nawet tymwielojezycznym) heh... Dzieki jeszcze raz.

aha - mam pytanko: do katalogow dodawac sciezki do danego serwisu jak ponizej:

czy tez bardziej szczegolowe ze https://www.orbis.pl/en/strona.html na koncu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mitem nie jest, poprostu co człowiek w SEO to inne SEO.

Każdy ma jakieś tam swoje argumenty, ja starałem Ci pokazać moje argumenty i zalecenia uznając że rozdrabnianie przy małym serwisie i mniejszym zapleczu da zapewne gorsze efekty, ta sama sytuacja może się zmienić gdy dysponowałbyś znacznie większym zapleczem i czasem na budowanie link popularity. Jednak nie sądze byś chciał i miał czas zdobyć 3 razy tyle linków dla każdej z subdomen osobno. A tak możesz zdobyć 100 dla głównej, po 50 dla folderu co wpłynie pozytywnie na główną i foldery.

Linkuj do folderu nie podstrony.

Co do linków - wiele jest analiz - teorii, z qlweób nie posiadają mocy, z tego są słabe. Odpowiedz zawsze jest prosta, nawet jak ma słabą moc to liczy się że ja ma, link to link, więcej nie zaszkodzi, ważne by wiedzieć jak zadbać o równowagę słabych i mocnych.

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie jest, ale to jest pozytywny objaw.

Zobacz dałem przykład takiego uśrednienia czy jak zwał tak zwał.

Wchodzisz na google wersja językowa DE

pozycjonujesz się na hasło positionierung - jesteś wysoko w DE - posiadasz linki tylko z lokalizacji DE.

pozycjonujesz się na hasło positionierung - posiadasz linki z lokalizacji DE i PL, jesteś wysoko w DE i PL

Spora część użytkowników w tym zapewne często Ty czy ja wpisując zagraniczne słowo kluczowe np. EN nie zmienia języka wyszukiwania. Automatycznie są miksowane wyniki PL i EN dla angielskiego zapytania, tak więc linki z wielu lokalizacji to tylko pozytyw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde Szook jestem w szoku ;) dzieki za porady nawiasem mowiac gdyby wiecej osob bylo jak ty (a nie gadalo ze problem byl opisany-bo jak w tym poscie udowodnilem ze byl ale zbyt dawno temu, swiat bylby seoniejszy)!

Wiem ze to temat na inny post, ale korzystajac z okazji daj opinie o linkowaniu i adresach IP - czy np. twoim zdaniem majac hosting (serwer PRIVE cos pomiedzy dedie i zwyklym) i podpinajac do niego ok 10 domen, tworzac na nich niezle stronki i pozniej linkowac do STRONY DOCELOWEJ jest szansa na osiagniesie dobrych efektow - bo przeciez ten server ma tylko jedno ip, a zatem kazda z tych 20 bedzie miala to samo... Jak juz wspomnialem wiele osob ma wiele pogladow, ale twoje uwagi wydaja mi sie cenniejsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności