Skocz do zawartości

Geo w Seo


tonytet

Rekomendowane odpowiedzi

wiesz cieżko mi się wypowiadać skrótowo na temat lokalizowania zaplecza po różnych IP.

Ma to oczywiście jakieś znaczenie jednak wszystko można zmienić, zawsze jest to zależne od innych elementów.

Mogę powiedzieć że stawiając na tym samym IP całkiem innego rodzaju strony internetowe do tego posiadające linki z różnych miejsc niż pozostałe strony na tym samym ip można stwierdzić że LINK jest tak samo dobry jak ten z innego IP.

Choć zawsze jest to mniej lub bardziej prawdziwe.

Sam też dawno nie stosowałem takich testów i cieżko byłoby je przeprowadzić. Jednak dość często posiadam zaplecze na tym samym IP i nie przeszkadza to w skuteczności, analizując koszty i zabawe ze zmianą IP można początkowo sobie to odpuścić.

Jednak gdy masz możliwośc rozmieszczania zaplecza po wielu IP to warto, przyczyn i powodów wiele, ograniczasz ryzyko związane z powiązaniem zaplecza, zwiększasz moc zaplecza a jeżeli nawet jest to marginalne znaczenie to wykluczasz że takowe jest.

Na podsumowanie: jak masz możliwość stosuj różne, jak ma to znacznie Ci utrudniać życie stosuj tak jak możesz sobie pozwolić dbając o unikalność tych serwisów i linki z różnych miejsc.

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy twoim zdaniem np stworzenie 10-15 serwisow na zaplecze tematyczne linkujace do 3 fraz (co daje 5 stron na fraze) jest dobrym rozwiazaniem i czy ma szanse wypozycjonowania (dania jakotako dobrego powera stronie docelowej) za ok rok? czytez nie tracic zabawy w te 10-15 domen i pieniedzy i zainwestowac je w pozycjonowanie zlecone osobie 3-ciej (dodam ze na te slowa konkurecji jest ok 2-5 000 000)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ilość wyników nie świadczy o trudności frazy.

Cieżko mi ocenić co jest lepiej - napewno lepszym rozwiązaniem jest budowanie własnego zaplecza - nie wiem czy w tej ilości będzie wystarczające, jednak dokładając do tego zaplecze pod linki, katalogowanie itp. możesz spokojnie to robić sam.

Do tego jeżeli zbudujesz naprawde wartościowe zaplecze możesz spodziewać się bardziej stałych i bezpiecznych efektów.

To czy zlecić czy robić własne zaplecze należy analizować z pkt. branży i kosztów. Czasami zrobienie samemu jest bardziej opłacalne i na dłużej, czasem zlecenie SEO - kwestia jak ono będzie robione, jeżeli na systemach wymiany linków to porównać możesz do zakupu boksów reklamowych które zaraz po ustaniu płacenia znikają.

Wszystko zależy kto co zaoferuje i ile Twoja branża wygeneruje zysków - tzn czy ci się opłaca. Jak się opłaca nie analizowałbym co taniej a co lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

analiza zaplecza hmm - podobno PR juz odszedl do lamusa, a ilosc backlinkow wedlug mnie to jedynie kropla w morzu informacji... Czy np. na haslo (jak zostalo okrzykniete w jakims z postow za hipertrudne do wypozycjonowania) "hotel" albo "programy" jest naprawde ciezko wbic sie do top 10?

Na moj gust na poczatek : analiza backlinkow, analiza budowy strony...

analiza zaplecza top 10
- z tym juz nie wiem jak rozmawiac (chodzi o PR, czy cos jeszcze?)

Ponadto zerkajac na wyniki wyszukiwan moja strona jest na 50 pozycji w porownaniu z inna, ktora jest kompletnie niezoptymalizowana, a i liczba linkow do niej nie jest imponujaca? Nie wiem wiec jak ugryzc ten problem - analiza by sie przydala, ale jak ja ugryzc ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ilość linków to jedno, analiza zaplecza to analiza jakie to są linki np. serwisy tematyczne, linki stałe, linki w treści, linki które same posiadają linki itp itd.

Opisanie całej analizy nie jest takie proste, dlatego też dałem tylko skrótowo.

Skupiasz się na tym skąd i jakiego rodzaju linki posiada konkurencja, trwałość tych linków, miejsce z którego prowadzą czy także posiada tematyczne linki. To Ci wiele powie na temat trudności i tego co będziesz musiał zrobić by ich przebić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko - zaczynajac analize korzystam z LINKVENDORA - pierwsza rzecz, to roznorodnosc liczby linkow dla danej strony w wyszukiwarkach Google, MSN i Yahoo, ponadto z podstronami jest podobnie, jak wiec mam spojrzec na jakosc linka, jezeli jest on roznie brany pod uwage i czasami nie wykrywany (jak tutaj), podobnie z podstronami - jak to sie dzieje?

Ponadto Szook - tak na powaznie - oczywiscie nie patrz na poziom moich pytan, ale na zaparcie z jakim mam nadzieje dotrzec do celu (bede bowiem budowal serwisy tematyczne, a instalacja klatalogow, czy spam mnie nie interesuje), czy np. dotarcie do slow na top 10 pod "hotele", czy "programy, albo inne trdniejsze frazy jest mozliwe po np budowie 10-15 mocnych serwisow jako zaplecza i czy w ogole jest mozliwe patrzac na poziom wytrwalosci, a nie kasy w kieszeni?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z pkt wytrwalosci tak, 15 tematycznych serwisow bez dodatkowego zaplecza moze byc zbyt mala iloscia.

Dla przykladu wygenerowanie nowych 20-100 serwisow z bazami hoteli a to mozna byloby uznac za tematyczne nie jest az takie cieżkie.

Dlatego warto czasem postawić coś pod zapleczówke by podpiać się pod jakiś system wymiany, badz miec cos do wymiany linkami.

Oczywiście pozycje są możliwe do osiągnięcia, kwestia jak mocne zaplecze będziesz posiadał - te 15 sztuk, jak będą linkowały, czas, historia serwisów.

Cieżko jest odpowiedziec na pytanie jednoznacznie bo elementów wpływających na pozycje jest bardzo wiele, zależności jak mocne zbudujesz zaplecze. 15 może być mocniejsze niż 100, więc nie odpowiem że jak będziesz miał 100 to ok a jak 15 to zbyt mało, 15 mocnych naprawde mocnych znacznie ci to ułatwi, podobnie jak 100 słabych stron pod zaplecze.

To raczej Ty wiesz jak będziesz zaparty, jak mocne zbudujesz zaplecze, skad bedziesz miał linki dla wzmocnienia zaplecza tematycznie.

Musisz to wszystko analizować, musisz także zwrócić uwagę że wraz upływem czasu konkurencja wzrasta, gdy zaczniesz to budować bedzie mniejsza, konkurencja też buduje. Tak więc moment osiągnięcia rezultatu będzie się przesuwał wraz z tym jak długo będziesz to zaplecze budował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie daje, nie jest to katalog, chyba ze mowisz o wlasnym hotelu, to promowanie innych jest zbyteczne.

Jednak w spisie hoteli nie dajesz linka, stworzenie wielu spisób hoteli jest proste, wystarczy przeparsowac kilka obecnych serwisów ze spisami hoteli, miks i gotowe.

Posiadanie bazy hoteli, miejsc noclegowych nie jest jakos specjalnie trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy takie spisy umieszczalbys na roznych domenach? co zatem z subdomenami - nie moge bowiem ich zmarnowac (to jak wyrzucanie kasy w bloto), jak sie je ma to trzeba wykorzystywac... natomiast linkujac pomiedzy soba, to google dojdzie predzej czy pozniej... Chyab ze sensownie pomieszac te subdomeny z 15 domen i wyjdzie juz pokaze zaplecze ze 50-100 stron. Co o tym sadzisz? - jak najlepiej linkowac takie subdomeny (oczywiscie wiem ze w ramach jednej domeny nie bede linkowal jej subdomen), mowie raczej o subdomenach roznych domen itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności