Skocz do zawartości

Współczynnik odrzuceń - co to dkładnie jest?


necik

Rekomendowane odpowiedzi

wskaźnik odrzucen pokazuje nie tylko jakość tresci ale tez jakość strony docelowej.zmiana grafiki moze miec duze znaczenie.

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Czachapl. wszystko zalezy od indywidualnego problemu. Zapewne jak powiem na drugie pytanie "żle" to zaraz przytoczysz jakiś przykład negujący. Żeby odpowiedzieć na twoje pytanie musiałbym mieć wszystkie dane dotyczace witryny i znać cele biznesowe firmy.

Edit: moze wyjaśnij o co dokladnie chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczynnik odrzuceń to procent odwiedzin pojedynczej strony (tzn. odwiedzin, podczas których osoba opuściła witrynę ze strony wejściowej). Współczynnik odrzuceń to miernik jakości odwiedzin. Wysoka wartość zazwyczaj oznacza, że strony wejściowe (docelowe) witryny nie są przez użytkowników uważane za trafne.

Ludzie Wy nawet nie rozumienie definicji

a/ nie jesteśmy w statnie stwierdzić jakości odwiedziń w żadne sposób

b/ ide o zakłąd z każdym ze wspóczynnik odrzuceń mierzac kadego dnia w np w sklepie codziennie bedzie inny

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że chyba czytacie po dwa zdania z każdego postu, a potem się wypowiadacie, że nie ma przykładów na tak:

jak ktoś szuka np. "sprzedam Volkswagen Golf TDI 1999" i trafia na podstronę serwisu z ogłoszeniami, w którym są wylistowane ogłoszenia. Odpowiednio filtrując statystyki dowiemy się czy dla tej frazy nasza podstrona jest atrakcyjna

Jeżeli będzie sporo odrzuceń to znaczy, że albo ogłoszenia są marnej jakości, albo ich prezentacja. W każdym razie wiemy, że coś trzeba zmienić.

Drugi przykład bardziej z życia: na stronę główną pewnego portalu ogłoszeniowego(praca-usługi) trafiało sporo osób po zapytaniu "[nazwa usługi] warszawa" z tego źródła był całkiem spory współczynnik odrzuceń, który po przekierowaniu tego ruchu na konkretną podstronę z wylistowanymi usługodawcami z warszawy spadł o 3/4. Dzięki temu wskaźnikowi został znaleziony pewien problem, którego rozwiązanie okazało się trafne dzięki ocenie zmiany właśnie tego wskaźnika.

Edit:

@Xann:

a/ jak powiesz mi co to jest jakość odwiedzin, to ja powiem Ci jak go ocenić.

b/ wiesz na czym opiera się statystyka? Jeżeli każesz 100 osobom ocenić rządy któregokolwiek rządu w skali 1-1000 i każda poda inny wynik, to będzie znaczyło, że nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy generalnie jest on dobrze oceniany czy źle?(wyprzedzając odpowiedzi - na podstawie różnych badań tych odpowiedzi, a nie tylko średniej arytmetycznej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś szuka np. "sprzedam Volkswagen Golf TDI 1999" i trafia na podstronę serwisu z ogłoszeniami, w którym są wylistowane ogłoszenia. Odpowiednio filtrując statystyki dowiemy się czy dla tej frazy nasza podstrona jest atrakcyjna

Jeżeli będzie sporo odrzuceń to znaczy, że albo ogłoszenia są marnej jakości, albo ich prezentacja. W każdym razie wiemy, że coś trzeba zmienić.

Guzik prawda, na jakiej podstawie stwierdzasz ze ten co szukał ogłoszenia i znalazł nie zadzwonił pod tel? "ogłoszenie marnej jakości" ???

@Xann:

a/ jak powiesz mi co to jest jakość odwiedzin, to ja powiem Ci jak go ocenić.

czego nie rozumiesz w stwierdzeniu: nie jesteśmy w statnie stwierdzić jakości odwiedziń w żadne sposób

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to taki parametr na ktory nie należy zwracać uwagi , bo nic nam nie mówi , ale fajnie wygląda

Mówi wiele - czy kupiona reklama jest skuteczna, w przypadku ruchu z wyszukiwarki czy strona jest pozycjonowana na optymalnie dopasowane frazy.

I na tej stronie jest telefon do tej firmy którego to szukałem.

Ale przecież jak jesteś właścicielem tej firmy, to wiesz ile razy klienci dzwonili i możesz to doliczyć.

Współczynnik odrzuceń nie służy do porównywania stron, szczególnie wtedy gdy są to strony zawierające mało treści, ale dla właściciela strony ten parametr jest przydatny.

a/ nie jesteśmy w statnie stwierdzić jakości odwiedziń w żadne sposób

Jak to nie?

Jak ci wyślę 2000 odwiedzin z idealnie dopasowanej reklamy AdWords i 2000 z jakiegoś autosurfa, to nie jesteś w stanie stwierdzić że jakość tych drugich jest znacznie niższa?

Jak kupuję gdzieś baner/link, to tworzę dla wejść z niego osobny segment i później wiem czy opłaca się kontynuować reklamę w danym miejscu czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie powiem pewnie nie tylko ja bym był pod wrażeniem szkoda tylko że te słowa są niczym poparte a twoje przykłady mijają się żeczywistością

Też nie powiem, że nie tylko ja bym był pod wrażeniem no ale Twoje słowa są niczym nie poparte, niestety.

Bogusław Senator, firma Poczta Kwiatowa INC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na tej stronie jest telefon do tej firmy którego to szukałem.

Ale przecież jak jesteś właścicielem tej firmy, to wiesz ile razy klienci dzwonili i możesz to doliczyć.

Lool :)

Oczywiście jak dzwoni do Ciebie klient to najpierw się go pytasz:

1. Pan z linków sponsorowanych czy z organików ?

2. po jakiej frazie Pan nas znalazł ?

nie powiem ;)

Jak kupuję gdzieś baner/link, to tworzę dla wejść z niego osobny segment i później wiem czy opłaca się kontynuować reklamę w danym miejscu czy nie.

Mylą ci się pojęcia kolego, tutaj mówisz o konwersji na cel, a nie współczynniku odrzuceń

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b/ ide o zakłąd z każdym ze wspóczynnik odrzuceń mierzac kadego dnia w np w sklepie codziennie bedzie inny

Dziwne by było gdyby był taki sam.

Gdzie Twoje przykłady, że taki parametr nic nie mowi?

Bogusław Senator, firma Poczta Kwiatowa INC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupuję gdzieś baner/link, to tworzę dla wejść z niego osobny segment i później wiem czy opłaca się kontynuować reklamę w danym miejscu czy nie.

Mylą ci się pojęcia kolego, tutaj mówisz o konwersji na cel, a nie współczynniku odrzuceń

Nie, mówię o współczynniku odrzuceń dla segmentu.

A myśląc tak jak ty myślisz, cele też nic nie mówią, bo przecież klient mógł zadzwonić telefonicznie bez wykonywania akcji potrzebnej do zaliczenia celu. Co jest bzdurą, bo tego typu statystyki, chociaż zawierają błędy w przypadku małych stron, mówią więcej niż sam licznik odwiedzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności