Skocz do zawartości

Sens dodawania strony bez metatagow i descr.


maly7

Rekomendowane odpowiedzi

Mam podobny dylemat co autor postu, więc może wyjaśnisz coś więcej w tej kwestii.

Też masz kiosk w nexto? :)

Zacznijmy od keywords:

- Użytkownicy tego nie widzą ani przez chwilę, wyszukiwarce to się do niczego nie przydaje, bo przecież może sobie wyliczyć natężenie słów kluczowych z treści - ja już dawno zrezygnowałem z keywords i na nowych stronach sobie w ogóle nie zaprzątam tym głowy.

Description i title:

- Użytkownicy to widzą, ale tylko w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarka wyświetla description (lub jego fragment) w wynikach, jeśli jest w nim słowo kluczowe, którego poszukuje internauta. Warto więc mieć ciekawe description, w którym są najważniejsze słowa kluczowe, ponieważ to od niego zależy m.in decyzja internauty, czy kliknie właśnie w ten link.

- Jeśli description nie ma, w wynikach wyszukiwania pojawiają się fragmenty strony. Z tym bywa różnie. Czasami wyświetlają się fragmenty menu (w którym zazwyczaj są słowa kluczowe) i wygląda to nieciekawie. Czasami wyświetla się treść na stronie i wtedy wygląda to dużo lepiej. Google potrafi odróżnić która część strony jest menu, która stopką a która treścią strony - choć nie w każdym przypadku idzie mu to dobrze. Dlatego, jeśli zrezygnujemy z description, warto tak zorganizować kod, aby treść strony była jak najwyżej w kodzie.

- Nie spotkałem się z czymś takim, żeby ktoś był wysoko na słowa, które są tylko w description a w treści strony nie ma (co nie znaczy, że tak nie może być).

Uważam, że title i description mają znaczenie bardziej na prezentację w wynikach i decyzję internauty, czy kliknąć, niż na samą kolejność wyświetlania wyników.

Program partnerski na Twoje katalogi i precle! Nawet 20% prowizji!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dylemat co autor postu, więc może wyjaśnisz coś więcej w tej kwestii.

Też masz kiosk w nexto? :D

Zacznijmy od keywords:

- Użytkownicy tego nie widzą ani przez chwilę, wyszukiwarce to się do niczego nie przydaje, bo przecież może sobie wyliczyć natężenie słów kluczowych z treści - ja już dawno zrezygnowałem z keywords i na nowych stronach sobie w ogóle nie zaprzątam tym głowy.

Description i title:

- Użytkownicy to widzą, ale tylko w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarka wyświetla description (lub jego fragment) w wynikach, jeśli jest w nim słowo kluczowe, którego poszukuje internauta. Warto więc mieć ciekawe description, w którym są najważniejsze słowa kluczowe, ponieważ to od niego zależy m.in decyzja internauty, czy kliknie właśnie w ten link.

- Jeśli description nie ma, w wynikach wyszukiwania pojawiają się fragmenty strony. Z tym bywa różnie. Czasami wyświetlają się fragmenty menu (w którym zazwyczaj są słowa kluczowe) i wygląda to nieciekawie. Czasami wyświetla się treść na stronie i wtedy wygląda to dużo lepiej. Google potrafi odróżnić która część strony jest menu, która stopką a która treścią strony - choć nie w każdym przypadku idzie mu to dobrze. Dlatego, jeśli zrezygnujemy z description, warto tak zorganizować kod, aby treść strony była jak najwyżej w kodzie.

- Nie spotkałem się z czymś takim, żeby ktoś był wysoko na słowa, które są tylko w description a w treści strony nie ma (co nie znaczy, że tak nie może być).

Uważam, że title i description mają znaczenie bardziej na prezentację w wynikach i decyzję internauty, czy kliknąć, niż na samą kolejność wyświetlania wyników.

Nie nie mam kiosku :)

Niemniej jednak nie posiadam możliwości samodzielnego grzebania w kodzie strony i co za tym idzie edytowania metatagów. Zaproponowano mi podanie tego, co chciałbym tam mieć, więc zastanawiam sie na ile te metatagi są rzeczywiście bardzo ważne. Twój post bardzo mi pomógł i dał kilka świetnych wskazówek.

Toteż bardzo Tobie dziękuję :tancze:

Oferuję usługi SEO w zakresie j. niemieckiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku jako desc (ktorego nie mam) google bieze taki opis ze strony glownej:

"ebooki, ksiazki, prasa, Darmowe czasopisma, gazety, ksiazki, prasa, czasopisma. prasa · ksiazki · ksiazki audio" :tancze: ale to zalezy od podstrony bo jeden wynik nizej wyszukiwania (pozycja 2):

"E-Boks - e-książki, e-prasa, audiobooki · Książki Audio · Literatura piękna · Krzyżacy. Wyszukiwarka. Wszystkie tytuły, E-prasa, E-książki, Książki Audio"

tekst wzial z "alt" img wiec mozna i tym kombinowac.

banner_eboki.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejszy z tego wszystkiego jest tytuł, na niego patrzy potencjalny klient, jak również ma wpływ na pozycję strony/podstrony opis schodzi już na drugi plan, podobnie ze słowami kluczowymi...

Przez to podstrony wszystkie trafiają do suplementu, co nie jest dobre...

Jeśli konkretnie biorącą pod uwagę kioski na nexto, to już wkrótce pojawi się inny problem, a dokładniej duplicate, wszystkie kioski są identyczne, różnią się tylko adresem, więc zostanie kilka reszta zostanie wycięte przez G i będzie po sprawie...

Mar.

Polecam katalog SeoPark.pl, katalog AK47 (5 lata w sieci) ...oraz Wirtualne-miasta.eu
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak w sklepach scpartners. Mam jeden 11 000 w indeksie z tego 13 w głównym :tancze: na razie, ale to wiadomo zapleczowo nie handlowo :) nie ma w ogóle description

Ale wg. mnie lepiej w ogóle bez description niż na każdej podstronie taki sam. No title musi być.

ZGORA - portal z poradnikami między innymi o webmasterstwie - szukasz porady - zajrzyj

Kobietyn - portal dla kobiet.

Webbest.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Google potrafi odróżnić która część strony jest menu, która stopką a która treścią strony - choć nie w każdym przypadku idzie mu to dobrze
- dlatego warto używać znaczników zgodnie z ich przeznaczeniem (treść w paragrafy, menu w listy, nagłówki w h1-h6 etc.)

Dla pozycjonowanie spore znaczenie ma tytuł strony, liczą się też pierwsze słowa w description - im bliżej początku, tym większa moc. Keywords warto zostawić dla innych wyszukiwarek. Warto mieć urozmaicenie, dużo daje zróżnicowanie title i description chociaż dla głównych kategorii serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Google potrafi odróżnić która część strony jest menu, która stopką a która treścią strony - choć nie w każdym przypadku idzie mu to dobrze
- dlatego warto używać znaczników zgodnie z ich przeznaczeniem (treść w paragrafy, menu w listy, nagłówki w h1-h6 etc.)

Dla pozycjonowanie spore znaczenie ma tytuł strony, liczą się też pierwsze słowa w description - im bliżej początku, tym większa moc. Keywords warto zostawić dla innych wyszukiwarek. Warto mieć urozmaicenie, dużo daje zróżnicowanie title i description chociaż dla głównych kategorii serwisu.

No właśnie już 2 dzień siedzę nad meta tagami i staram się je jak najbardziej zróżnicować. Muszę przyznać, że mam problem z zachowaniem przy tym zwięzłości i unikaniem rozwlekłych opisów, fraz i zdań

Oferuję usługi SEO w zakresie j. niemieckiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrym rozwiązaniem jest podzielenie title czy description na sekcje i pewna automatyzacja. Na początku słowa kluczowe, na których nam zależy, potem kombinacja kategorii i opisu, np mamy sklep z obuwiem:

główna:

t:obuwie, buty, kozaczki - wypas etc.

d: jak wyżej, tylko więcej

kategoria:

t: obuwie, buty, kozaczki - promocje

d: jak wyżej, tylko więcej

strona z produktem:

t: obuwie, buty, kozaczki - czarne glany mRock 666

d: jak wyżej, tylko więcej

Mamy w ten sposób nasycenie słowami kluczowymi i jednocześnie zróżnicowanie. Identycznie z adresami, prosty przykład:

a: product-pol-18677-glany-STEEL-BLACK-20-dziurek-1390.html

t: STEEL glany - glany STEEL - BLACK (20 dziurek) (139/0) - sklep ROCKMETALSHOP.PL koszulki bluzy glany trampki rock metal punk emo gothic paski pieszczochy naszywki muzyczne

d: glany STEEL - BLACK (20 dziurek) (139/0):

Czy interesuje nas fraza "product-pol"? Adres powinien wyglądać tak:

glany-20-dziurek,34523.html - numer produktu, kategoria etc. na koniec. Fraza "steel black" jest niszowa, więc strony i strona z tą marką powinna być wysoko, a ludzie raczej będą wpisywać "czarne glany" lub coś podobnego - zauważmy, że na słowo "glany" aż 4 strony na 5 mają to słowo w adresie, a gdzie dobrze podlinkowana kategoria "glany" z prostym adresem typu pl.wikipedia.org/wiki/Glany ?

Następnie widzimy, że tytuł jest rozwlekły, a description skąpe - dlaczego? Widać, że "optymalizator" naprawia to, co zaniedbał w adresie - na początku mamy "glany", co jest bardzo dobrym posunięciem, jednak "niszówki" trzeba upchnąć z tyłu description, a słowa kluczowe umieścić zaraz za glanami, coś w tym stylu:

t: glany, koszulki, bluzy, paski, pieszczochy, naszywki muzyczne, id produktu

d: glany (+ słowo dwa zachęty typu świetne, odlotowe itp.), STEEL, BLACK, 20 dziurek, trampki, rock, metal, punk, emo, gothic, sklep ROCKMETALSHOP.PL id produktu

Jednak jest pewne "ale", aby wykorzystać te tagi niezgodnie z ich przeznaczeniem :)

Słowa kluczowe powyżej 65 znaku (z tego co pamiętam) nie będą widoczne w wynikach, a description tak - stąd "ukrywanie" słów kluczowych na końcu title, no i title ma większą moc - dwie pieczenie na jednym ogniu :D Natomiast w description tak naprawdę liczą się tylko pierwsze słowa - mamy zatem na pierwszym miejscu słowo "glany" a dalej zwykły, zwięzły opis zawartości mający zachęcić internautę (moim zdaniem nawet zbyt zwięzły).

Kupujcie glany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności