Skocz do zawartości

Wyniki uzupełniające - dyskusja na prośbę z PW


Trotyl

Rekomendowane odpowiedzi

Wynik uzupełniający jest od pewnego czasu zmorą pozycjonerów (oczywiście tych ... ).

Przyczyny SI:

1)Zbyt mały rozmiar strony/podstrony

2)Zbyt duży udział duplikowanej treści na stronie*

3)Pośrednio bark wartościowych linków*

Rozwiązanie:

1)Zwiększyć rozmiar strony

2)Zwiększyć udział unikalnej treści na stronie **

3)Linkować

Potwierdzenie:

1)Ilość małych stron/podstron w indeksie podstawowym

2)Ostatnio modne sklepy z escpartners które nie zostały zmodyfikowane (link w mojej stopce z refem)

3)Różnice ilości stron w SI powyżej wymienionych sklepów w zależności od ilości i jakości linków

*zachodzi silna korelacja pomiędzy tymi czynnikami

**Tips:unikalny tekst na wielu podstronach tej samej domeny jest uznawany dalej za unikalny

Reasumując:pisać i linkować ;)

Jak sobie coś przypomnę do dopiszę :P

nihil fit sine causa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą zduplikowaną treścią to średnio mi się chce wierzyć...

Mam sklep internetowy. A w nim ponad 500 recenzji produktów, każdy na oddzielnej podstronie. Wszystkie 100% unikalne (pisane na moje zlecenie przez kilkanaście osó:P - średnia długość recenzji 3-6 tys. znaków. I tylko 20 z nich jest poza SI.

A trochę trudno linkować na każdą podstronę sklepu z wartościowych linków.

Więc akurat w duplicate content jako główny powód - średnio wierzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wartościowych linków możesz zaliczyć linki wewnętrzne prowadzące ze strony głównej. Widocznie w Twoim sklepie te artykuły są dość głęboko zakopane lub tylko dostępne przez szukajke. Wystarczy linkować dobrze nadrzędną kategorię.

//prześlij na PW adres z chęcią zobaczę z ciekawości :P

PS

Duplikaty to tylko jedna z możliwych przyczyn ale nie koniecznie musi występować.

nihil fit sine causa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wartościowych linków możesz zaliczyć linki wewnętrzne prowadzące ze strony głównej. Widocznie w Twoim sklepie te artykuły są dość głęboko zakopane lub tylko dostępne przez szukajke. Wystarczy linkować dobrze nadrzędną kategorię.

No właśnie nie.

Do 5 najnowszych prowadzą linki ze strony głównej. Do katalogu tych artykułów prowadzi link ze strony głównej (wszystkie podstrony tego katalogu są poza SI, a jest tych podstron ponad 50 - po 10 artykułów - tytuł+zajawka na podstronę), dodatkowo każdy z tych artykułów jest podlinkowany ze strony produktu, którego dotyczy, a poza tym są też podlinkowane ze sobą (przy każdym artykule są linki do 5 poprzednich i następnych).

Nie są więc zakopane, są dobrze podlinkowane wewnętrznie, całkowicie unikalne - i nie cholery nie rozumiem dlaczego są w SI. Bo teoretycznie absolutnie nie powinny być.

A nie mam tak gigantycznego zaplecza, by podlinkować każdy z ponad 500 artykułów wartościowym linkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iszmael sprawdzilem swoje precle ktore sa tylko do mojego uzytku, nikt nie moze do nich dodawac artykulow a arty sa calkowicie unikalne pisane przeze mnie, i tak same strony z artykulem sa w indeksie podstawowowym, a wszystkie kategorie i tagi ktore grupuja kilkuzdaniowe zajawki (dbalem o to by nie byly to cale powielone i zdublowane artykuly w kategoriach) sa w SI. No ale w sumie linki stamtad nie wychodza, tyle ze sa tam linki wewnetrzne, ciekawe czy maja one jakas moc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obraź się ale napisz mi jak sprawdzasz SI?

Nie obrażę się :D

Sposób 1:

Komenda: site:www.strona.pl/* - pokazuje ilość stron, które nie są w SI (porównuję to z site:www.strona.pl)

Sposób 2:

Search.aol.com - komenda site:www.strona.pl

Aol korzysta z silnika Google, ale zawiera tylko indeks podstawowy, nie zawiera SI, więc zwraca tylko wyniki bez SI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób 1:

Komenda: site:www.strona.pl/* - pokazuje ilość stron, które nie są w SI (porównuję to z site:www.strona.pl)

Sposób 2:

Search.aol.com - komenda site:www.strona.pl

Aol korzysta z silnika Google, ale zawiera tylko indeks podstawowy, nie zawiera SI, więc zwraca tylko wyniki bez SI.

Sprawdzałem obie metody na stronie, która jest w 100% mojego autorstwa

(w sensie pisania tekstów). Wyniki sa takie:

Komenda: site:www.strona.pl w Google - 1290

Komenda: site:www.strona.pl/* w Google - 12 :-)

Komenda: site:www.strona.pl/* w AOL - 19 :-)

Unilanych tekstów na stronie jest ok. 600.

W pierwszym przypadku (1290) chodzi o zmiane linkowania

na stronie (Google ma jeszcze rownoczesnie stare i nowe linki).

Rozumiem, ze jest wicej niz tekstów.

O tyle nie rozumiem wyników 12 i 19 stron.

Czyli wyniki nie sa wiarygodne.

Moim zdaniem Google jeszcze nie radzi sobie z SI.

Ma swojej stronie tłumaczą to tak:

"For webmasters who have used the supplemental result label as a diagnostic aid,

Google encourages the use of our Webmaster Tools and also our Analytics service.

These free services can provide you with insight into those pages that users

and Google may find less relevant".

What happened to Google's supplemental results?

https://www.google.com/support/webmasters/b...mp;answer=73028

MG

Ta komenda nie jest do końca dokładna mam frazę która niby według tego polecenia jest w SI a jest w wynikach google na 8 mej pozycji już dłuższy czas

Zgadzam sie, ze nie znaczy to (raczej), że strona w SI jest.

Co nie znaczy (na pewno), że ta strona nie jest w SI.

Jeżeli nie ma odpowiednich stron w indeksie podstawowym

Google sięga do uzupełniającego. Jeżeli istnienie takowego

nie jest mitem (sprzedaniem jako produkt problemów

z wydajnością serwerów przy próbie zwalczania niezgodnych

z wytycznymi Google stron)

MG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrzucę jeszcze raz linka do bloga

https://www.ittechnology.us/czy-ruch-z-dlugiego-ogona-rosnie/

Człowiek zna się na rzeczy, pracuje dla google, więc zakładam, że jest coś na rzeczy. Ja również zauważyłem w wynikach wyszukiwania podstrony, ktore wg komendy domena.pl/* były w SI. To byłby jakis dowód na połaczenie indeksów przez google w SERP. Ale ujęcie stron z SI w wynikach wyszukiwania to jedno, a moc linka z takiej strony to drugie.

Eksperyment Discover.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności