Skocz do zawartości

Działalność gospodarcza w domu


gerdi

Rekomendowane odpowiedzi

Na zasadzie umowy użyczenia wynajmuje od rodziców pomieszczenia na prowadzenie działalności. Więc po części w koszty wrzucę:

- prąd

- ogrzewanie

- wodę, itp

Rozumiem że mogę też odliczyć arttykuły biurowe:

- papier

- notes

- długopis

Czy też przykładowo nowe biurko

No i komputer, monitor, klawiaturę, płyty DVD,

1. Czy można odpisać czasopisma branżowe - jakiś Chip czy książkę związaną z branżą ??

2. Takie rzeczy jak proszek do prania, pasta do żębów, mydło, papier toaletowy, ale co jeszcze ??

3. Jak to jest przykładowo z kolacją z klientem, czy też odpisać

4. Albo wyjazd na konferencję/spotkanie branżowe :D ?

5. Co z przejazdami pks, pkp ?

6. Co z remontem, farba, szpachla i inne ?

7. A co przykładowo z czajnikiem elektrycznym ?

8. Kawa, herbata do biura ?

Chodzi o to że najchętniej to wszystko co kupuje odliczałbym jak bym mógł, może ktoś podzieli się czymś co da się jeszcze odliczyć od podatku

Zajmuję się optymalizację oraz pozycjonowaniem stron internetowych, wystawiam F.Vat. Proszę śmiało pisać, dzwonić, chętnie odpowiem na wszelkie pytania, wycenię frazy, doradzę.

https://websy.pl/ kontakt@websy.pl, tel: 697715522, NIP: 716-254-81-05, REGON: 060330653

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Generalna zasada jest chyba taka, że odliczyć możesz wydatki które mają bezpośredni związek z przychodem Twojej firmy. Wyjazd na konferencję, kolacja z klientem prawdopodobnie jest ok, ale z wydatkami na papier toaletowy będzie już gorzej !!! Najlepiej zapytaj jakiegoś księgowego...

Prosty program do fakturowania: finansis.pl/faktury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzasz rozliczać się sam, bez pomocy specjalisty?

Odradzam.

W naszym systemie zasady się cały czas zmieniają.

Np jeszcze kilka miesięcy temu wydatki na cele reprezentacyjne (np restauracja)

były ok. Teraz kolacja z klientem to już Twój wydatek, nie firmy..

Chyba, że odpowiednio to ujmiesz. Wiesz jak? No właśnie..

Masz czas, żeby to na bieżąco śledzić?

Jeżeli nie masz to czy masz pieniążki na kary?

Przynajmniej rozważ odżałowanie tych 150zł miesięcznie i oszczędzenie sobie zmartwień !!!

Jestem w potrzebie - sprzedaje
cenne domeny regionalne za ułamek wartości
tylko do końca tyg. < link do ogłoszenia >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę korzystał z Biura Rachunkowego, ale pomyślałem że nie zaszkodzi zapytać co można odliczyć. Może ktoś wymienić co odlicza w praktyce ?

Zajmuję się optymalizację oraz pozycjonowaniem stron internetowych, wystawiam F.Vat. Proszę śmiało pisać, dzwonić, chętnie odpowiem na wszelkie pytania, wycenię frazy, doradzę.

https://websy.pl/ kontakt@websy.pl, tel: 697715522, NIP: 716-254-81-05, REGON: 060330653

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawarłem z rodzicami umowę użyczenia, gdzie dokładnie określiłem, wielkość całego domu, również wielkość wynajmowanych pomieszczeń. Wyszło mi 42 % , zawarłem też paragraf, w którym oświadczam że będę pokrywał rachunki w wysokości 42 % na podstawie faktur, rachunków z elektrociepłowni zakładu energetycznego.

Napisałem też że będę dbał o lokal, itp i pokryje koszty związane z moim użytkowaniem, czyli przykładowo pomaluje go jak ściana wyblaknie.

Zajmuję się optymalizację oraz pozycjonowaniem stron internetowych, wystawiam F.Vat. Proszę śmiało pisać, dzwonić, chętnie odpowiem na wszelkie pytania, wycenię frazy, doradzę.

https://websy.pl/ kontakt@websy.pl, tel: 697715522, NIP: 716-254-81-05, REGON: 060330653

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomieszczenie/pokoj od wlascicieli...

Uzyczenie (z tego co sie orientuje) polega na bezplatnym uzyczeniu lokalu (a wiec brak zysku -> brak potrzeby oplacania podatku :) ) - a rodzicom zawsze mozna sie odwdzieczyc w inny sposob :) Np. raz w miesiacu zrobic wieksze zakupy :D

gerdi: bardzo dobrze zrobiles, takie zapisy sa fajne bo zawsze mozesz wrzucic wlasnie remont pokoju (a nawet calego domu, pewnie nikt sie nie zorientuje) w koszty firmy :P

Zdaje sie ze srodki czystosci (papier toaletowy, mydlo) tez mozna wrzucic w koszty :P

Co do kolacji z klientem to z tego co kiedys czytalem to mozna odpisac ale tylko do pewnej kwoty - jako koszty reprezentacyjne (kiedys bylo chyba 0,2% przychodow?)

pozycjonuj.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wrzucić w koszty wszystkie wydatki poniesione w celu uzyskania przychodu. Środki czystości również, ale z umiarem - te służące do utrzymania czystości pomieszczeń gospodarczych i te wykorzystywane przz pracowników podczas pracy. Papier toaletowy przejdzie ale pasta do zębów - odradzam.

Wogóle wykorzystywanie części domu do prowadzenia działalności gospodarczej jest bardzo kłopotliwe. Jeżeli działalność polega na tym ze sam sziedzisz przed kompem lub jeździsz do klientów to daruj to sobie. Aby legalnie wrzucać w koszty energię, wodę czy czynsz, trzeba zgłosić że w części obiektu prowadzona jest działalność gospodarcza. Trzeba płacić dużo większy podatek od nieruchomości, założyć drugi licznik energii elektrycznej, płacić więcej za wodę i śmieci. W mikrofirmie to się nie opłaca. Lepiej korzystać tylko z adresu i prowadzić działalność na "niewydzielonej" części i darować sobie z kosztami.

O użyczeniu zapomnij bo sam jako firma zapłacisz podatek od wzbogacenia. Pamietasz tego piekarza co dawał za darmo chleb i przez to zbankrutował? Lepiej coś sprzedawać za złotówkę niż dawać za darmo.

Wynajem lokalu na działalność gospodarczą wyklucza możliwość rozliczania podatku dochodowego przez rodziców w systemie uproszczonym.

Podsumowując - same komplikacje. Lepiej więc daruj sobie te kombinacje. W przypadku jednoosobowej firmy i działalności na mikroskalę zdecydowanie się nie opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarekGl

Ty to z doświadczeń wiesz wszystko, czy tylko tak sobie napisałeś, bo kilka rzeczy mi tu nie pasuje z tego co ty napisałeś.

Zajmuję się optymalizację oraz pozycjonowaniem stron internetowych, wystawiam F.Vat. Proszę śmiało pisać, dzwonić, chętnie odpowiem na wszelkie pytania, wycenię frazy, doradzę.

https://websy.pl/ kontakt@websy.pl, tel: 697715522, NIP: 716-254-81-05, REGON: 060330653

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarekGl

Ty to z doświadczeń wiesz wszystko, czy tylko tak sobie napisałeś, bo kilka rzeczy mi tu nie pasuje z tego co ty napisałeś.

mi się zgadza, z doświadczenia- zgadza się z tym co mówił i księgowy, i pani w US. Znaczy, zgadza się jeśli kto nie chce kombiować, bo część z tych rzeczy można obejść (np. licznik energii)- jeśli kto lubi i ma obrotnego księgowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności