Skocz do zawartości

Samochód na firmę - leasing ?


gerdi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

no tego własnie nie wiem, zgodnie z ustawą o vat nie da rady, chyba ze jest dwumiejscowa i na stałe oddzielony tył

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopłata do wersji ciężarowej - 1900zł - kratka z tyłu 2 siedzeń - leasing poniżej 600zł miesięcznie brutto (opcja 60 miesięcy), jak to dokładnie funkcjonuje nie wiem - jest cennik firmowy na homologację ciężarówki

dla Twoich okien najlepsze markizy - dla wszystkich adwokat - lub książka telefoniczna - oferty różnego typu, taniej nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yaris terra premium

autko 55.000

Kurcze, troszke szalona cena jak za takie autko... Mam chociaz nadzieje ze to brutto :huh:

Ja mam akurat swiezy przyklad: dwoch znajomych kupilo samochody za te same pieniadze praktycznie. Jeden kupil nowego Chevroleta Aveo na firme, a drugi Audi A4, 2 litry diesel, bodajze 6 letni samochod. Wyglada nawet po tych szesciu latach jakby byl z innej planety w porownaniu do tego Chevroleta, nie mowiac juz o tym jak jezdzi... Ostro zweryfikowalem swoje poglady na temat uzywanych samochodow po tym porownaniu... A w ogole tak sie zlozylo ze obu odwiedzilem jednego dnia, wiec mialem bezposrednie porownanie.

I druga sprawa: samochody typu Pick-up. Nie mam zielonego pojecia jak komukolwiek moze sie kalkulowac taki zakup. Przeciez te samochody sa duzo drozsze w utrzymaniu niz wynosza odliczenia podatkowe! Nie mowiac juz o komforcie jazdy - jechalem takim Fordem i bylem zalamany... Za cene nowego samochodu tego typu mozna miec pieknego SUV-a albo super kombi, tez nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odwiedziłem wszystkie salony - wybierając autko dla siebie - dla cen wywoławczych poniżej 30.000 - cena końcowa 35-36 tys. (czyli np. fiat, dacia), dla cen 35 tys. - i tak po dodatkach ponad 40 tys. cena końcowa, pod uwagę należy wziąść również ile nowe autko straci po 2-3-5 latach - toyota i mercedes tracą najmniej - 55 tys. za toyotę full (ma wszystkie możliwe bajery) to moim zdaniem dość przyzwoita cena

dla Twoich okien najlepsze markizy - dla wszystkich adwokat - lub książka telefoniczna - oferty różnego typu, taniej nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za toyotke raczej :huh:

zeby to ch corolla była :huh:

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za toyotke raczej :)

zeby to ch corolla była :)

A ty czym jeździsz ??

Ja ma w leasingu wzięta Dacie i nie narzekam. Całość wyjdzie po spłacie 52k razem z ubezpieczeniem, Rata z ubezpieczeniem 900 zl na mc. Po odliczenia i innych takich auto wyjdzie około 28k.

Jeden kupil nowego Chevroleta Aveo na firme, a drugi Audi A4, 2 litry diesel, bodajze 6 letni samochod. Wyglada nawet po tych szesciu latach jakby byl z innej planety w porownaniu do tego Chevroleta, nie mowiac juz o tym jak jezdzi...

to za 4 lata ile będzie maiło audi lat i ile będzie kosztować?? Już nie wspomnę co może sie wydarzyć po drodze. Znajoma kupiła mesia używanego "idealny stan po prostu igła w ogóle w Niemczech to dziadek 104 letni tym jeździł, a po 5 latach miało tylko 30 k przejechane" tak było mówione super pięknie było przez 3 mc ale po 3 miesiącach nagła awaria i 12 k na naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......... Jeżeli auto nie jest ciężarowe to można 6 tys. vatu odliczyć od ceny do tego każdą ratę księguję się jako koszta uzyskania dochodu..........
.......... niestety jest tak że Vat sciagasz tylko do kwoty 6 tys, potem cała wartosc idzie jako wartosc netto w dochodowy. ........

Niezupełnie Panowie. Od samochodów osobowych wziętych w leasing można odliczyć 60% podatku VAT, nie więcej niż 6.000 zł.

Jeśli więc autko kosztuje np. 30.000 zł netto to odliczysz w sumie 3.960 zł VATu, choć na fakturach wykazane będzie 6.600 zł.

100% VATu od zakupu oraz VAT od paliwa można odliczyć od:

1) pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van;

2) pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń, które oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą i u których długość części przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50 % długości pojazdu; dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków;

3) pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków;

4) pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;

5) pojazdów samochodowych będących pojazdami specjalnymi w rozumieniu przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w załączniku nr 9 do ustawy;

6) pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu co najmniej 10 osób łącznie z kierowcą - jeżeli z dokumentów wydanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie;

7) przypadków, gdy przedmiotem działalności podatnika jest:

a) odprzedaż tych samochodów (pojazdów) lub

:)

oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym charakterze, i te samochody (pojazdy) są przez podatnika przeznaczone wyłącznie do wykorzystania na te cele przez okres nie krótszy niż sześć miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden kupil nowego Chevroleta Aveo na firme, a drugi Audi A4, 2 litry diesel, bodajze 6 letni samochod. Wyglada nawet po tych szesciu latach jakby byl z innej planety w porownaniu do tego Chevroleta, nie mowiac juz o tym jak jezdzi...

to za 4 lata ile będzie maiło audi lat i ile będzie kosztować?? Już nie wspomnę co może sie wydarzyć po drodze. Znajoma kupiła mesia używanego "idealny stan po prostu igła w ogóle w Niemczech to dziadek 104 letni tym jeździł, a po 5 latach miało tylko 30 k przejechane" tak było mówione super pięknie było przez 3 mc ale po 3 miesiącach nagła awaria i 12 k na naprawę.

Samochod, szczegolnie taki jak Audi A4 mozna naprawde dokladnie sprawdzic przez zakupem. Niemieckie TDI sa nie do zajezdzenia, juz sie predzej nowa Dacia zepsuje. Mam Passata z 00 roku, TDI, naped 4x4, kombi, juz 3 lata: przez te trzy lata wymiana oleju, raz klockow i JEDNEJ spalonej zarowki. A Audi jest o klase lepsze...

Wiesz, nie chce tu rozpoczynac dyskusji uzywane vs nowe, ale po czterech latach:

Audi A4 TDI bedzie mialo 9 lat [ma 5 a nie 6], a Twoja Dacia 4 lata. Znajdz mi jedna rzecz, w ktorej ta Dacia bedzie lepsza od tego Audi.

Do wyboru masz: Komfort jazdy, przestronnosc, bagaznik, jakosc wykonania, usterki, powazne awarie, koszty utrzymania, spalanie, glosnosc silnika, zawieszenie, osiagi, utrata wartosci, bezpieczenstwo i tak dalej...

Komfort jazdy: dwa swiaty, przestronnosc: lekka przewaga Audi, bagaznik: lekka przewaga Audi, jakosc wykonania: dwa swiaty, usterki: dwa swiaty, powazne awarie: dwa wszechswiaty, koszty utrzymania: porownywalne, spalanie: lekka przewaga Audi, glosnosc silnika: dwa swiaty, zawieszenie: dwa wszechswiaty, osiagi: dwa swiaty, utrata wartosci: dwa wszechswiaty, bezpieczenstwo: dwa wszechswiaty...

Poza tym policz utrate wartosci nowej Dacii przez 3 lata i 5letniego Audi tdi przez 3 lata - on juz najwieksza utrate wartosci ma za soba... Kosmos! Nie mowiac juz o tym, jak szybko znajdziesz kupca na oba samochody.

A w ogole: przejedz sie Audi, a pozniej Dacia. Nie da sie opisac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nie chce tu rozpoczynac dyskusji uzywane vs nowe, ale po czterech latach:

Audi A4 TDI bedzie mialo 9 lat [ma 5 a nie 6], a Twoja Dacia 4 lata. Znajdz mi jedna rzecz, w ktorej ta Dacia bedzie lepsza od tego Audi.

Do wyboru masz:bagaznik

Komfort jazdy:

dwa swiaty, usterki: dwa swiaty, powazne awarie: dwa wszechswiaty,

glosnosc silnika: dwa swiaty, utrata wartosci: dwa wszechswiaty,

Poza tym policz utrate wartosci nowej Dacii przez 3 lata i 5letniego Audi tdi przez 3 lata - on juz najwieksza utrate wartosci ma za soba... Kosmos! Nie mowiac juz o tym, jak szybko znajdziesz kupca na oba samochody.

A w ogole: przejedz sie Audi, a pozniej Dacia. Nie da sie opisac...

Bagażnik Dacia nie ma konkurencji.

Usterki skąd wiesz jakie ma Dacia??

Głośność masz porównanie myślę ze nie bo byś sie nie wypowiadał.

O kosmosach sie nie wypowiem bo ile może stracić auto na wartości co mnie 28k kosztuje w sumie??

Wierz mi jeździłem i miałem nie tylko marne Audi ale zdania nie zmiennie co nowe to nowe nawet Dacia, ale myślę ze do tego trzeba po prostu dojrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Bagażnik Dacia nie ma konkurencji.

2. Usterki skąd wiesz jakie ma Dacia??

3. Głośność masz porównanie myślę ze nie bo byś sie nie wypowiadał.

4. O kosmosach sie nie wypowiem bo ile może stracić auto na wartości co mnie 28k kosztuje w sumie??

5. Wierz mi jeździłem i miałem nie tylko marne Audi ale zdania nie zmiennie co nowe to nowe nawet Dacia, ale myślę ze do tego trzeba po prostu dojrzeć.

Ad1.

Audi: 480, Dacia: 510.

ALE:

Przewagi Audi: bardziej regularny ksztalt, wnikajace wsporniki, wykonczenie o 5 klas lepsze, wielkosc i ksztalt klapy, uchwyt do zamykania wewnatrz - zadnego brudzenia lap o metal, zamykanie w rozny sposob, skladane fotele bardzo wygodnie, miejsce na narty lub dlugie przedmioty bez skladania kanapy, siatka mocujaca, zaczepy mocujace np. na zakupy, materialy wewnatrz o wiele lepszej jakosc, nie wyciaraja sie nawet po 10 latach, wszystko ladnie wykonczone, zadnych blach, wszystko swietnie zmontowane, zadnego skrzypienia po roku od nowosci.

Przewagi Dacii: moze Ty mi powiesz, bo ja nie widze zadnych.

Ad2.

Wiem jakie ma moj Passat. Ktory jest jeszcze o klase gorszym samochodem od Audi. A Dacia jest francuskim Renault, tylko o klase lub dwie nizej i dodatkowo zmontowanym nie wiadomo gdzie, z przerwami w desce rozdzielczej od zera do jednego palca grubosci. Mozesz uznac ze kieruje sie stereotypami, ale nie musze miec Dacii zeby sobie wyobrazic co sie z nia bedzie dzialo przez 4 lata.

Ad3.

Jesli to ten sam kilkunastoletni silnik co w najstarszym Megane [ten podstawowy benzynowy, nawet chyba nie 16v] to mam porownanie. W Passacie mam starego niemieckiego klekoczacego diesla, ktory jest calkiem glosny na poczatku i w zimie, ale od 60-70 na godzine jest juz dobrze. Audi jest o KLASE lepsze jesli chodzi o wyciszenie, do tego teraz ma juz silniki z Common Rail. No ale mowimy o 5-letnim, wiec jeszcze nie. Ale sam fakt, ze porownujemy glosnosc benzynowego samochodu i niemieckiego diesla [ktory ma wszystko oprocz kultury pracy] jest sam w sobie troche smieszny. I nie wiem, czy Audi nie wygraloby w tym porownaniu. A po dwoch czy trzech latach Dacia zacznie Ci dodatkowo cala trzeszczec.

Ad4.

Uzywany samochod tez moze byc na firme. A ilez tego VAT odliczysz od Logana? 3 tysiace? Audi z 4 na 5 lat ma utrate wartosci jednocyfrowa, Dacia przez pierwszy rok straci ze 30%. Do tego ta odsprzedaz...

Ad5.

U mnie jest odwrotnie. Zawsze myslalem ze co nowe to nowe. Ale nie jestem bogaty, i trzeba bylo zderzyc sie z rzeczywistoscia. A jak widze po trzech latach Fiata Siene czy Albee, ktory kiedys byl tak "chwalony" jak teraz Logan, to sie ciesze z tego "zderzenia z rzeczywistoscia". Wez tez pod uwage chociazby bezpieczenstwo: Dacia ma bodajze z trudnoscia uzyskane 3 gwiazdki, a te twarde i zle zmontowane plastiki pooraja kierowce jak sito przy zderzeniu. 5 letnie Audi to o kilka klas bezpieczniejszy samochod. Zawieszenie, komfort jazdy, dlugo by wymieniac... Wspolczesne niemieckie samochody sa tak wykonane, ze jak masz dobrze utrzymanego Passata to nie zgadniesz czy ma 3 miesiace czy 3 lata, chyba ze znasz wszystkie face-liftingi i po tym ocenisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz racje Audi jest super :)!

Te 4 letnie najlepsze, Niemcy nie wiedza co spzredaj takie super auta. Nie wiedziałem ze Polacy sa tacy obrotni kupują najlepsze auta na świecie od biednego Niemca co sprzedaje dokłada i bierze nówkę z salonu po 4 latach następna.

Bez urazy myślę ze sie tym różnimy ze ty za 10 lat będziesz miał cały czas to 4 letnie Audi , a jak dobrze będzie to będę miał tez Audi tylko nie 4 letnie a z salonu ;)

Nie mam zamiaru już dyskutować bo to nie ma sensu, zwłaszcza jak pomyśle o gwarancji w 4 letnim Audi :rolleyes:

Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi.

Biedny Czachuś jeżdżący tylko Taczką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to jakieś nieporozumienie porównując Dacie do Audi. Nawet nie ma co porównywać innych marek do audi a co dopiero Dacie na podzespołach Renault. Od paru lat nie produkuje się dobrych samochodów, wszystko idzie po kosztach, prawie w każdym modelu co jakiś czas trzeba remontować zawieszenie. Zdarza się nawet tak że silnik sie rozsypuje po 30k przebiegu. Nie porównuj 8 letniego audi, bo to porządne auto, ba nawet lepsze są te z początku lat 90. Stare jednostki 2.5tdi w A6 wytrzymywały ponad 600k km, bez remontu. Merce W124 jeżdżą na każdym paliwie, oleju z frytek, ściekach itp, sąsiad przejechał 1.5mln bez robienia silnika. Kupisz audi a4 z 1998 roku za 20kzł. Za rok sprzedaż je za 22 tyś jeśli będziesz o nie dbał. Nie wspomnę już tutaj o komforcie i niezawodności jednostek 1.9tdi, które ciężko jest zajechać. A ile tracisz na nowym aucie?? bardzo dużo przez pierwsze parę lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności