Skocz do zawartości

Czy hosting powinien pomagać przy problemach ze stroną?


michalk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałbym się zapytać czy administratorzy hostingu są zobowiązani pomagać przy problemach ze stroną? Chodzi mi głównie o takie sytuacje:

1. Ktoś nie umie zainstalować skryptu?

2. Div się przesunął nie tak jak użytkownik chce.

3. NAJWAŻNIEJSZE - są problemy z kodem skryptu. Kupiłem np. skrypt u kogoś i na jednym serwerze działa a na moim obecnym nie.

W jakich sytuacjach administratorzy powinni pomóc? Jeśli tak to na jakich serwerach można liczyć na taką pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z każdym hostingiem inaczej, ale tego typu sprawy o których pisze nie leżą w zakresie obowiązków administratora hostingu. Choć swego czasu, OVH.pl bardzo dużo mi pomagało, głównie w skryptach... które np. działały na innych serwerach a na OVH już nie. Podobnie było na masternet.pl również, otrzymywałem dużą pomoc, parę lat temu była to pomoc bardzo szybka (GG).

Mar.

Polecam katalog SeoPark.pl, katalog AK47 (5 lata w sieci) ...oraz Wirtualne-miasta.eu
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Chciałbym się zapytać czy administratorzy hostingu są zobowiązani pomagać przy problemach ze stroną? Chodzi mi głównie o takie sytuacje:

1. Ktoś nie umie zainstalować skryptu?

2. Div się przesunął nie tak jak użytkownik chce.

3. NAJWAŻNIEJSZE - są problemy z kodem skryptu. Kupiłem np. skrypt u kogoś i na jednym serwerze działa a na moim obecnym nie.

W jakich sytuacjach administratorzy powinni pomóc? Jeśli tak to na jakich serwerach można liczyć na taką pomoc?

Kupujesz hosting, nie webmastera (punkt 1. i 2).... A co do 3. punktu to może ktoś by Ci pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś nie umie zainstalować skryptu to niestety... jego problem, że kupił coś z czego nie umie korzystać. Co do punktu trzeciego - już raczej powinni pomóc, to żeby działało jest w interesie wszystkich użytkowników.

2. Div się przesunął nie tak jak użytkownik chce.

ROTFL. Hosting to nie webdesign, żeby support dopasowywał każdego DIVa do jednej z 10 obecnie używanych przeglądarek. Równie dobrze mogliby pomagać w poprawie błędów ortograficznych na stronie albo dopasowywać kolory czcionek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj też zależy czy to skrypt pisany na zamówienie. Widziałem wiele takich skryptów i w większości wypadków zrobienie z tym cokolwiek (edycja czy przeniesienie na inny serwer) - to droga przez mękę. Niektórzy to nawet nie umieją określić w pliku konfiguracyjnym podstawowych ścierzek a do plików odwołują się względem katalogu root serwera.

Żaden hosting nie będzie w stanie poprawić takiego spieprzonego skryptu, gdzie trzeba ręcznie edytować każdy plik żeby zmienić konfigurację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fidma ma rację... jak masz hosting za 150zł MIESIĘCZNIE, to możesz się spodziewać np. 3. punktu.. czasami admin może naprowadzić, że np. "chodzi o cośtam, trzeba zmienić to na tamto" ale nie zrobi tego za użytkownika...

...za 1500zł MIESIĘCZNIE można dodać do tego punkt 1 i 2 : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja się spytam czy operator kablówki ma obowiązek baparwić twój odbornik jak coś w nim padło albo operator sieci twój komputer bo akurat wirusy ci połaczenia sieciowe poblokowały ? Tak samo jest z hostingiem

Sklep dla sportowców w którym znajdziesz Odżywki oraz suplementy diety dla sportowców, sprzęt siłowy i fitness oraz akcesoria do sportów walki i treningowe Hurt-Detal. Szybka wysyłka na terenie polski i za granicę.

Sklep producenta sprzętu siłowego, fitness oraz akcesoriów do sportów walki. Wysoka jakość, przystepne ceny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hostingodawca ma obowiązek udzielić informacji o konfiguracji serwera.

Rzetelnej i najlepiej przed zakupem usługi (np. okres testowy).

Poza tym ma dbać o ciągłość pracy i wydajność serwera.

Cała reszta to gest dobrej woli, na pewno nie można tego wymagać

ani na to liczyć.

Poznański AMM jest niezawodny, mają bardzo dobry support.

Mam u nich konto i zupełnie odmienne zdanie, jak dotąd :/

Ale i tak uważam, że warto (trzeci rok).

Jestem w potrzebie - sprzedaje
cenne domeny regionalne za ułamek wartości
tylko do końca tyg. < link do ogłoszenia >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie punktu 3.

Jeśli jest to taka sytuacja, że ktoś instaluje jakiś standardowy skrypt (typu joomla czy wp) i postępuje identycznie jak na kilku innych hostingach (na każdym mu wychodzi) to w takim wypadku powinno się mu pomóc, na przykład powiedzieć, że trzeba coś zmienić w skrypcie by ten "poszedł", albo dodać coś w htaccess (miałem tak na którymś darmowym, ze joomla wyła o katalog tmp, a wystarczyło w htaccess coś wklepać).

W przypadku 1 i 2 - nie ma obowiązku, tylko dobra wola (np klient ma już bardzo długo u Was konto, zamówił dodatkowy serwer albo coś i nie może sobie poradzić - stałemu klientowi warto pomóc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się zapytać czy administratorzy hostingu są zobowiązani pomagać przy problemach ze stroną? Chodzi mi głównie o takie sytuacje:

1. Ktoś nie umie zainstalować skryptu?

2. Div się przesunął nie tak jak użytkownik chce.

3. NAJWAŻNIEJSZE - są problemy z kodem skryptu. Kupiłem np. skrypt u kogoś i na jednym serwerze działa a na moim obecnym nie.

Oczywiście, że nie jest, chyba ze jest to wprost określone w ofercie. Usługa hostingu współdzielonego polega najczęściej na udostępnieniu miejsca na serwerze z jakimś limitem transferu. To, jak je Klient wykorzysta zależy od niego samego. Kupno serwera wirtualnego za 100 zł rocznie nie jest tożsame z zatrudnieniem własnego administratora i programisty.

Ad 1. To tak jakbyś wymagał od dealera samochodów żeby nauczył Cię jeździć autem.

Ad 2. Od tego są książki i najróżniejsze kursy.

Ad 3. To się nazywa wdrożenie i jest zupełnie odrębną usługą.

Rzecz jasna często administrator w ramach wolnego czasu pomaga przy najróżniejszych problemach, ale absolutnie jest to rzecz do której jest zobowiązany.

INSANE - doradztwo, aplikacje bazodanowe, witryny internetowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności