Skocz do zawartości

Meta Description?


Brewka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kilka pytań z mojej strony:

1. Niewidzialny Description?

Fraza "transport ponadgabarytowy" w Gogielce, pozycja numer 1, firma GM Agro i opis strony pod linkiem:

"Transport i spedycja towarów ponadgabarytowych."

- możecie mi powiedzieć skąd jest pobierany ten opis, który się wyświetla w wyszukiwarce, bo w kodzie strony nigdzie go nie ma :)

2. Title - magiczne znaczenie (długość)

Wasze spojrzenie na długość znacznika Title i postrzeganie tego faktu (długości) przez Google?

- nie od dziś wiadomo, że w przypadku prostych fraz wystarczy dać słówka do title i to wystarczy aby stronka była w Top10, zero linkowania :) więc długość title i Wasze obserwacje to ważna kwestia.

3. Gogielka a Description

Lepiej dać Description z frazami kluczowymi, czy nie dawać wogóle tego znacznika meta i pozwolić Gogielce aby w swoich opisach dawała część strony, na której są frazy.

Ja w swojej dotychczasowej historii na tworzonych dla klientów stronach wogóle nie dawałem Description oraz Keywords i jeżeli chodzi o pozycjonowanie wszystko było i jest w miarę OK - opieram się wyłącznie na Title i Content strony. A wy?

4. Z moich ciekawych przypadków:

Zapewne "pizzeria" to prosta fraza bo mało kto pozycjonuje pizzerię krajowo, prędzej regionalnie.

Ale jak spojrzycie na "pizzeria" w Google to są tam 2 moje strony:

1. Topollino

6. La Vita Da Re (powoli się wspina)

- obie nie były pozycjonowane pod "pizzeria", tylko pod "pizzeria Częstochowa", tak więc czy "pizzeria" to taka prosta fraza, czy może zaważyło coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z DMOZa.

2. Ja robie krótkie title pod kątem ludzi. Frazy kluczowe muszą w nich być ale title ma być też zachęcający i przyjazny, żeby ktoś w niego kliknął. Możesz być na trzeciej pozycji i mieć CTR 70%, a możesz na pierwszej i mieć 15%.

3. Zależy od strony. Czasem lepiej nie dać znacznika jeżeli nie możesz go zróżnicować pomiędzy podstronami. Jak masz możliwość pełnej kontroli to lepiej znacznik dać. Treść też ma być dla ludzi, nie tylko dla Google.

Jestem w potrzebie - sprzedaje
cenne domeny regionalne za ułamek wartości
tylko do końca tyg. < link do ogłoszenia >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wolę dać description tak, by mieć pewność tego, co pokaże się wy wyszukiwarce. Indywidualnie dobierany do każdej podstrony (o ile to tylko możliwe),

pozdrowienia

Dla tych, co lubią zdjęcia planet: Planety i ich zdjęcia, dla tych, co lubią katalogi stron: Podwójny katalog stron. Albo Idź do diabła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Title - zdecydowanie pod ludzi ale nie za długie jeśli umieszczamy tam słowo kluczowe.

3. Dość skomplikowana sprawa. Jeśli potrafisz tak skomponować całą treść na stronie głównej, że wyrywki z niej są zachęcające do kliknięcia to OK. Jeśli nei masz takiej możliwości / umiejętności lepiej dać desc. nad którym możesz zapanować. Trzeba jednak pamiętać, że G. i tak dobierze to co mu lepiej pasuje i witryny mające desc. w wynikach często mają wyrywki tekstu ze strony.

4. Pozycjonowanie frazy "aaa bbb" wpływa na pozycję fraz "aaa" i "bbb" przy czym faktycznie "pizzeria" nie jest trudną frazą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namówiliście mnie do zabawy z Description :)

Pewnie trochę to potrwa, ale mam na czym testować, zobaczę jak moje eksperymenty podziałają na pozycję w Google oraz klikalność przy bardziej zachęcającym opisie dla ludzi.

No rzeczywiście zauważyłem dzisiaj, że Gogielka potrafi w opisie wyświetlić jedną linijkę z Description a jedną z zawartości strony - nie za fajnie to wygląda, zwłaszcza jeżeli Description tworzy zwartą całość - hasło reklamowe, a tu jest ucinane w połowie :(

Co do Title też uważam, że powinno być przede wszystkim dla ludzi, dlatego strasznie drażnią mnie strony, które Title mają DRUKOWANYMI LITERAMI, strasznie to wygląda w Google :D

PS

Oczywiście jak będę miał jakieś ciekawe wyniki eksperymentów to się nimi podzielę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu testować? Wystarczy trochę obserwacji i wyciąganie wniosków. Google wyświetla opis adekwatny do zadanego zapytania, czasem pobiera opis z DMOZ-a. Jeśli na zapytanie algorytm znajdzie w treści strony według niego bardziej przydatną informację, to podmieni ją z opisem. Więc nawet jak bardzo będziesz się starał i kombinował z opisem, to nie trafi on do wszystkich zapytań.

Co do określenia "pod kątem ludzi", to kiedy to czytam, ręce mi opadają, bo jak można coś w ogóle pisać pod kątem wyszukiwarki. Tytuł ma być adekwatny do strony, podstrony, taki który przyciągnie oko szukającego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności