Skocz do zawartości

interpretacja statystyk odwiedzin


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Jestem tutaj nowa, ale mam nadzieję, że będę często zaglądać na tą forum.

Mam swoją stronkę. Poprzez nią oferuję produkty do sprzedaży.

Od jakiegoś czasu zaczęłam prowadzić analizę statystyk odwiedzin.

Jednak nie do końca wiem, jak należy te statystyki interpretować, aby powiększyć ilość składanych zapytań przed odwiedzających, a tym samy aby też zwiększyć sprzedaż produktów.

Moje pytanie więc brzmi: jaki procent osób( przy dobrze zrobionej stronie) powinno wysłać zapytanie, a ile kupić produkty.

Czyli jesli stronę odwiedza 5.000 osób to na przykład dobrze jest jeśli zapytania wysyła 2 % a kupuje 0,5 %.

Gdzie można o tym poczytać i jakie sa Wasze doświadczenia w tej kwestii?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Aśka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie więc brzmi: jaki procent osób( przy dobrze zrobionej stronie) powinno wysłać zapytanie, a ile kupić produkty.

Skuteczność zależy od tematyki strony.

Kiedyś gdzieś czytałem, że dużo osób dodaje produkty do koszyka, a potem ich nie kupuje.

Autor postu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania zawartych w nim informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś gdzieś czytałem, że dużo osób dodaje produkty do koszyka, a potem ich nie kupuje.

to może wynikać z nieprzyjaznej dla użytkownika strony i wielu innych czynników ( optymalizacja ;)), ogólnie są jakieś ogólne zasady dotyczące budowy stron, nawet jest książka na ten temat, są tam takie pierdoły potwierdzone badaniami, np. ludzie szukaja menu po lewej stronie, klikalność w reklamy w prawej część serwisu jest rzędu 1%, wszystko to oczywiście trzeba przełożyć na polski rynek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie więc brzmi: jaki procent osób( przy dobrze zrobionej stronie) powinno wysłać zapytanie, a ile kupić produkty.

z badan wynika, ze srednio okolo 5% odwiedzajacych decyduje sie na zakup towaru w sklepie internetowym, na te ilosc maja wplyw nastepujace czynniki jak:

1cena,

2szczegolowy opis+dobre zdjecie

3latwosc dokonania zakupu

4kilka mozliwosci wyboru dostawy/platnosci

5system lojalnosciowy

6produkty w sprzedazy

tyle o ogolnie pojetym marketingu

a co do statystyk to zwracaj uwage i analizuj w jaki sposob klienci trafiaja do twojego sklepu, czy przez wyszukiwarke czy przez zaprzyjaznione strony etc jakie pytania zadaja w wyszukiwarkach trafiajac do ciebie

w przypadku sklepu internetowego mamy do czynienia jakby z dwiema optymalizacjami

1 optymalizacja reklamy sklepu i zapewnienia odwiedzalnosci

2. optymalizacja obslugi klienta

pzdr.

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony moge polecic

ja ze swej strony raczej odradzam , temat ten był już wałkowany

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Ty, Beerbant, nie masz swojego RID-a

i zapewniam że nie bede miał :)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam swoją stronkę. Poprzez nią oferuję produkty do sprzedaży.

Ulatwilo by nam troszeczke analize gdybys podala url do sklepu :)

3latwosc dokonania zakupu

To jest bardzo wazny czynnik. Ja od dluzszego czasu analizuje *opuszcone koszyki* i od czasu zmiany procedury zakupy o jeden kilk mniej ilosc *opuszconych koszykow* zmniejszyla sie o ~20%.

Przy sklepach tak samo duzy wplyw na procent dokonywanych zakupow ma predkosc strony. Jezeli strony laduja sie dlugo to ludzie czesto sie cofaja do wynikow i ida do konkurencji. Kilka razy mialem przypadek, ze ktos wszedl do jednego z moich sklepow (lagi na serwerze byly), ktory byl na 1-wszej pozycji i sie cofna i wszedl do innego mojego sklepu (z tymi samymi produktami na innycm serwerze) z pozycji chyba 5-6 i tam dokonal zakupu.

Warto wiec zainwestowac w dobry hosting przy prowadzeniu sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie do końca wiem, jak należy te statystyki interpretować, aby powiększyć ilość składanych zapytań przed odwiedzających, a tym samy aby też zwiększyć sprzedaż produktów.

Tak jak napisał już Michał, ważne jest by Twój sklep otwierał się szybciej i działał szybciej niż strona konkurencji.

W końcu przejście na strony konkurencji to często tylko jedno kliknięcie.

Oprócz atrakcyjnej oferty potrzebujesz jeszcze komentarzy do produktów oferowanych w sklepie.

Wiem to ze swojego doświadczenia, że najpierw wchodzę na stronę ze sklepem, w kórym kupujący mogą wyraźić swoją opinię na temat danego przedmiotu, a potem (po wyborze odpowiedniej dla mnie rzeczy) idę na stronę konkurencji, która ma atrakcyjniejszą ofertę(albo idę do "normalnego" sklepu...) :)

Live Free or Die

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz atrakcyjnej oferty potrzebujesz jeszcze komentarzy do produktów oferowanych w sklepie.

No nie wiem. Ja na 3000 transakcji mialem tylko 2 komentarze.

Ludzie lubia czytac komentarze ale raczej nie pisac. Moze to tez zalezy od rodzaju produktow jakie sie sprzedaje. Podejrzewam, ze w sklepie z CD lub grami komentarzy moze byc wiecej niz w sklepie ze sprzetem medycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem. Ja na 3000 transakcji mialem tylko 2 komentarze.

Prawdopodobnie sprzedajesz jakiś unikalny przedmiot/usułgę praktycznie nie dostępny na rynku (czyli masz mała konkurencję :) )....

A nie zastanwiałeś się Michał nad tym, żeby w odstępie jakiś 30 dni(zależy co klient zakupił) od udanej transakcji jakiś automat wysyłał maila z prośba do kupującego o komentarz do produktu?

Myslę, że miałbyś ich dużo więcej (niż tylko 2 komentarze :) )gdybyś takie cos zastosował.

W końcu zawsze tego typu referencje są mile widziane przez kupujących, bo wiedzą dokładnie co kupują.

Live Free or Die

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności