Skocz do zawartości

Piszesz maila do firmy, w jakim czasie oczekujesz odp?


zsedc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po jakim czasie od momentu wysłania maila do danej firmy spodziewasz się odpowiedzi i ewentualnie jaki czas odpowiedzi dyskwalifikuje daną firmę?

Ja osobiście uważam, że im szybciej tym lepiej, czasem biorę z googli pierwsze 10 wyników i piszę maila do tych firm, a dalszą korespondencje prowadzę w zasadzie tylko z tymi co odpiszą jako pierwsi, uważam też, że odpowiedź później niż w 24h w zasadzie skreśla szanse danej firmy na to, żeby został jej klientem, bo prawdopodobnie z inną firmą mam już sprawę załatwioną.

Jak uważacie? Czy ktoś może zna jakieś ogólne reguły? Jak twierdzi większość?

Z góry dzięki

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjęta jest zasad 24 godzin. Jednak jeżeli kierujesz e-mail do konkretnej osoby, nie na mail ogólny, powinieneś przewidzieć sytuacje, że pracownik jest poza biurem, ma 2 dniowy urlop etc. Dlatego też nie skreślam firm, które nie odpowiadają po 24 godzinach, skreślam, te którre nie odpowiedzą po 3 dniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami aż ma się ochotę załączyć jakiegoś robaka, który będzie informował kiedy był otwierany mail i jak długo czytany... A to też zależy w jakim stopniu jest wykorzystywany przez nich internet. Jeśli mają mają stronę www, która była aktualizowana ostatnio półtora roku temu, to odpowiedzi możemy się spodziewać nieco później niż od firmy - sklepu internetowego.

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współpracuję na co dzień z wieloma firmami, do których nawet nie warto wysyłać maila.

Nawet jeśli w końcu ktoś na niego odpowie, to telefonicznie większość spraw można załatwić od ręki, a pisemnie nawet szkoda się denerwować.

Wszystko zależy od branży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większa firma tym kontakt jest trudniejszy. Z jednej z największych polskich firm na odpowiedź na maila czekałem 2 tygodnie (warto było czekać ;)).

Ciekawa sprawa jest przy wysyłaniu CV do firm na różne stanowiska. Są firmy, które odpisują Ci na maila zanim jeszcze naciśniesz "wyślij" !!!. To się ceni w takich sytuacjach - widać, że profesjonalna firma, a nie jak to bywa w większości: po jakimś czasie.

blog o apple | highlab.pl - blog technologiczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja oczekuje, ze odpowiedzi na maile wyslane przed 12 danego dnia zostana odpowiedziane tego samego dnia.

nawet jesli adresat nie zna odpowiedzi powinien odpisac "Panie Michale, dzieki za pytanie. Jeszcze nie znam odpowiedzi, ale badam".

Jest to tak naprawde dla jego dobra, bo jesli ja tej odpowiedzi nie dostane, to rano bede go gnebil telefonicznie i sie denerwowal.

polish suicide flew 48 successful missions

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!!!

Załóżmy, że wysyłacie tego samego maila do 10 bardzo podobnych - konkurencyjnych firm.

Załóżmy również, że ustalenie wymaganych szczegółów wymaga wysłania i odpowiedzenia na 5 kolejnych maili (z danej firmy, w sensie ja wysyłam, firma odpowiada, ja wysyłam kolejne pytanie, firma odpowiada,albo i firma coś pyta... itd 5razy.)

Firma "X": Stosując zasadę 24 godzin, do rozwiązania problemu dojdziemy prawdopodobnie później niż w tydzień.

Firma "Y": Odpowiada na maile w 2 godziny, do rozwiązania problemu dojdziemy prawdopodobnie na następny dzień.

(pozostałe firmy mieszczą się gdzieś między 2 a 24 godzinami !!! )

Czy jest większa szansa, że podejmiesz współpracę z firmą X (nawet przy nieznacznie wyższej cenie?) niż z firmą Y?

Czy prowadzisz korespondencje ze wszystkimi 10cioma firmami?

Jak dla mnie to oczywiście cena gra rolę, gdybym kupował samochód to pewnie cena o 0.05% niższa przekonała by mnie do firmy Y (tej wolniejszej). Przy tradycyjnych zakupach w internecie np takich za 300zł - 500zł przychylił bym się do firmy X (tej szybszej), nawet gdyby cena była 5%, a może i 10% wyższa. Mimo wyższej ceny, zyskał bym kilka dni więcej radości np nabytym u nich produktem. Dodatkowo uważam, że jeżeli ktoś odpisuje szybciej, to pewnie też szybciej załatwi to na czym mi zależy, jeżeli coś u niego kupię to może szybciej pojawi się na poczcie, żeby to wysłać.

Jakie jest Wasze zdanie?

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważcie również że wiele firm, ma niby email, na stronie www, a nic z tego nie wynika.

Wysłałem ostatnio mejla do około 10 firm, zajmujących, się sprowadzaniem łodzi z USA, z zapytaniem orientacyjnej ceny sprowadzenia do Polski. Żeby było łatwiej opisałem wszystkie aspekty, wielkość, orientacyjną cenę łodzi itp.

Zdawkowo odpowiedziała jedna firma.

[edit]

literówka

Zajmuję się optymalizację oraz pozycjonowaniem stron internetowych, wystawiam F.Vat. Proszę śmiało pisać, dzwonić, chętnie odpowiem na wszelkie pytania, wycenię frazy, doradzę.

https://websy.pl/ kontakt@websy.pl, tel: 697715522, NIP: 716-254-81-05, REGON: 060330653

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź nie jest prosta, zależy w jakiej sprawie dzwonisz, czy jako klient czy jako usługodawca.

Jeżeli jako klient to fakt, 2 dni robocze to max akceptacji.

Jednak jeżeli chodzi o usługi, najlepiej jest napisać maila, odczekać kilka godzin i zadzwonić powołując się na maila typu:

"wysłałem do Państwa maila w sprawie.... i chciałem się dowiedzieć czy do Państwa doszedł i co państwo sądzą na ten temat"

Jak gość pośle maila do trasha (lub oleje) to mu trochę głupio i tu działa element psychologiczny, chętniej Cię wysłucha.

logosc.png

Nowa odsłona systemu!!! --- Radek Kubera na G+.--- Mój blog: radek.kubera.org

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z drugiej strony jakby - piszesz na stronie jak byk "nie wysyłać zapytań o usługe z poziomu tego formularza" a ludziki i tak swoje :P

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z drugiej strony jakby - piszesz na stronie jak byk "nie wysyłać zapytań o usługe z poziomu tego formularza" a ludziki i tak swoje :P

Beerbant to jeszcze pikuś, ale mi ludzie źle wpisują swoje dane do faktury w formularzu, np. robiąc błędy w swoim imieniu i nazwisku.

logosc.png

Nowa odsłona systemu!!! --- Radek Kubera na G+.--- Mój blog: radek.kubera.org

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ludzie rodza sie glupi i nie wszyscy zdaza nabyt odrobine madrosci aby przeczytac to o co ich ktos prosi i sie zastosowac do tego.. inni swoja droga sa po prostu leniwi i niedokladni.

Cenie najbardziej te firmy, ktore odpisuja szybko. Im wieksza i cenniejsza firma tym wiekszy margines czasu odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest większa szansa, że podejmiesz współpracę z firmą X (nawet przy nieznacznie wyższej cenie?) niż z firmą Y?

Czy prowadzisz korespondencje ze wszystkimi 10cioma firmami?

Jest szansa, jesli usluga jest lepsza.

Moim celem jest kupic usluge, a nie wydac jak najmniej pieniedzy.

Tanie i dobre jest tylko dla biednych i w rzeczywistosci jest to go**o, ktore wychodzi drogo :)

polish suicide flew 48 successful missions

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności