Skocz do zawartości

Dlaczego nie ma dużych firm SEO?


Kaviorek

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba edukować klientów o korzyściach wynikających z pozycjonowania.

Ostatnio rozmawiałem z klientem, któremu popełniliśmy stronę, sam zapytał o pozycjonowanie - ale dla niego to był tylko dodatek, do ogłoszeń w gazetach, gratkach i innych. Ludzie nie doceniają jeszcze pozycjonowania. To jest tak że oni "kupują sobie" stronę i różne rodzaje reklamy w tym pozycjonowanie.

W jego przypadku reklamy w różnych mediach w tym wielu darmowych jak, ogłoszeniowe serwisy w necie, może coś w gazecie itd, - 100-250 zł/m-c w takim wypadku za pozycjonowanie nie da więcej jak 100 zł /m-c.

Przynajmniej tak myślał, teraz płaci więcej i cieszy się jak dziecko :D

Zajmuję się optymalizację oraz pozycjonowaniem stron internetowych, wystawiam F.Vat. Proszę śmiało pisać, dzwonić, chętnie odpowiem na wszelkie pytania, wycenię frazy, doradzę.

https://websy.pl/ kontakt@websy.pl, tel: 697715522, NIP: 716-254-81-05, REGON: 060330653

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Większa zmiana algorytmu i bankructwo? W małej firmie/pojedynczej osobie łatwo się dostosować do nowych trendów dużej już nie.

Drugi problemem jest pozyskanie odpowiedniej kadry za odpowiednią płacę. Samemu można zarabiać o wiele więcej niż będąc na etacie w jakiejś firmie. Duża cześć ludzi (nawet z wykształceniem informatycznym :D ) traktuje SEO jako odłam hakerstwa lub przynajmniej coś bardzo niepewnego.

No i najważniejsze - duża firma nie koniecznie musi mieć przewagę nad małą.

nihil fit sine causa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio sporo mówi się o tym, jaka to reklama w Internecie jest opłacalna. Ci, co się zdecydowali z pewnością to potwierdzą i "wciągną" kolejnych.

Myślę podobnie, jak większość z Was - trzeba poczekać jeszcze kilka lat, wtedy większość nakładów finansowych na reklamy pójdzie w Internet (mam nadzieję ;-) ).

Ogólnotematyczny katalog stron - moderowany katalog na domenie z 2001 roku. Moderowany minimum 2 razy dziennie. PR 3, megaszybka indeksacja. Dodaj swój unikalny wpis już dziś.

Ostatnio dodane strony w katalogu.

najpiękniejsze kobiety świata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większa zmiana algorytmu i bankructwo? W małej firmie/pojedynczej osobie łatwo się dostosować do nowych trendów dużej już nie.

Duży może więcej a zmian algorytmu nie będzie.

Drugi problemem jest pozyskanie odpowiedniej kadry za odpowiednią płacę. Samemu można zarabiać o wiele więcej niż będąc na etacie w jakiejś firmie.

Tez nie prawda. U siebie jesteś od wszystkiego nawet kubki po kawie zmywasz sam. W dużej firmie już tak nie jest

Może to wyglądać to tak:

Handlowiec - załatwia zlecenia

Niech będzie spamowiec :D stawia spamy

Spamowiec od lepszych unikalnych spamów

Linkowiec linkuje to wszystko

Programista - pisze rożne automaty do spamowania

i tak dalej. Ty musisz sam to robić niestety.

No i najważniejsze - duża firma nie koniecznie musi mieć przewagę nad małą.

Może i tak, ale jak jest dobrze zorganizowana to mała zjada z czasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Szczerze mówiąc sam kilka miesięcy dostałem od pewnej firmy maila o chęci wykupienia mnie, moich klientów lub choćby bym przekazywał im osoby zainteresowane pozycjonowaniem.

I to jest chyba jedna metoda takich duzych firm jeżeli nie umią zdobyć sobie klienta za pomocą googla.

Śmiem twierdzić, że nie każdego klienta złapiesz przez Google. W większych aglomeracjach jest tak, że jak klient pyta o stronę internetową, to od razu pyta o pozycjonowanie. W małych mieścinach ludzie nie mają pojęcia co to pozycjonowanie i wątpię aby zamówili taką usługę w innej firmie, niż ta, która robi im stronę/hosting/ulotki/kalendarze/etc. Sprawdziłem doświadczalnie, pozycjonując się na frazy pozycjonowanie + miasto. Było zero (słownie: zero) wejść na taką frazę przez cały miesiąc!

bnormalny.jpg

Tam daleko w Himalajach powiesił się słoń na trąbie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się z Tobą Tomek zgodzić, duża firma nie oznacza jednocześnie złego traktowania klienta, bądź podchodzenia mniej indywidualnie.

Oczywiście w obecnych dużych firmach SEM są działy SEO i być może klienci SEO są traktowani mniej indywidualnie, jednak nie jest to zachowanie standardowe.

W dużej firmie dla większych klientów także można wyznaczyć opiekunów klienta.

Są wady i zalety dużych firm. Oczywiście należałoby także przeanalizować duża/mała firma SEO/SEM.

Zakładając że firma obraca się tylko w pozycjonowaniu to szanse na bycie dużą ma dość niskie. Dopiero kompleksowa usługa SEM pozwala na bycie większą firmą.

W PL jest kilka dużych i średnich firm SEM z ofertą pozycjonowania.

Dodając - dużej firmie bardziej opłaca się wprowadzić wiele ciekawych rozwiązań dla swoich klientów, wprowadzić automatyzacje - co raczej poprawia jakośc usługi niż ją pogarsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mnie ciekawi jak wygląda suport w dużych firmach w odpoweidzi na tego typu meilie:

"Czy zauważył Pan spadek na 5 miejsce? Czy nie miałam trochę racji, że ten powolny spadek może zapowiadać pogorszenie sytuacji i lepiej reagować wcześniej?

Na pozycjonowaniu się zupełnie nie znam, ale wydaje mi się, że to ogólnożyciowa dobra strategia, zapobiegać a nie naprawiać…" lub telefony oczywiscie razy 1000

a wiadome jest jaką flustracje pociaga za sobą brak odpowiedzi na email lub email autormatyczny, bardzo chce widziec ten wykfalifikowany suport co obsługuje tych klientow :victory:

Nie ma szans :crazy:

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz duża firma jak będzie chciała to zrobi support typu live chat dla klientów.

Niczym sie nie różni Tomek, powiedziałbym nawet że duża firma zatrudni odpowiedniego człowieka na to miejsce, by odpowiadał na tego typu meile w sposób odpowiedni.

Musisz wiedziec Tomek jedno, Ty sam prowadzisz średniej wielkości firmę gdzie support musi być, jeżeli uznać że specjalizujesz się w SEO, to nie sądze byś był specjalistą w odpowiadaniu na meile w taki sposób by klient mimo problemów był zadowolony.

Druga sprawa - klient w dużej firmie nie musi oznaczać klienta mało świadomego. Klient trudny może być w każdej firmie.

Dlatego podstawą jest uświadomienie klienta przed a nie po.

Na przykładzie Tomek supportu Weblinka - gdybyś miał odpowiednią osobę z przygotowaniem do prowadzenia pomocy dla użytkowników wizerunek systemu byłby jeszcze lepszy a napewno profesjonalny.

Więc sam nie unikniesz takich sytuacji, będąc większym możesz poprostu zatrudnić odpowiednie osoby bo dla 100-500 klientów opłaca się stworzyć takie stanowisko, dla 10 już mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szooku, różne są klasyfikacja wielkości firm, ale średnia firma to nie mniej niż 50 pracowników. Trzymajmy się tej definicji, bo każdy czytający będzie inaczej rozumiał ten wątek. O to mi chodziło zakładając wątek.

nigdy nie bedzie dużej firmy, tutaj każdego klienta , każdy przypadek traktuje się indywidualnie

mała firma ma 3 pozycjonerów, którzy obsługują 50 klientów, traktują klienta indywidualnie,

x20 =

średnia firma ma 60 pozycjonerów, którzy obsługują 1000 klientów, tak samo jak wyżej, też traktują klienta indywidualnie,

jest to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie Tomek supportu Weblinka - gdybyś miał odpowiednią osobę z przygotowaniem do prowadzenia pomocy dla użytkowników wizerunek systemu byłby jeszcze lepszy a napewno profesjonalny.

I bardzo dobry przykład podaleś :victory: żeby prowadzić suport e-welbinka potrzebujesz pracowników co znają się na programowaniu żeby opowiadali dlaczego nie można się instalować na takim i takim serwerze albo jak na nim zainstalować , muszą się znać tez na pozycjonowaniu żeby odpowiadać na pytania ile punktów przyłożyć , kiedy zdjac , a kiedy podnieść na więcej , nie mówiąc już o całej masie pytań bardziej precyzyjnych na które musi odpowiedzieć fachowiec a nie sekretarka xanna

I tak samo jest z suportem SEO muszą to być wysoko wykwalifikowani pracownicy w innym przypadku negatywny PR szybko się po forach rozniesie jak było w jednym przypadku firm od domen

Czy ty ze swoją wiedzą pójdziesz obsługiwać suport ? w jakieś firmie ? a myślisz ze wystarczy przyjąć sekretarkę xanna żeby pocągnac taki suport ? NIE to musi być sztab wysoko wykwalifikowanych pracowników a zatrudnij teraz pozycjonera :crazy: graniczy to z cudem

Kolejny argument to ciągły nie przerwany czarny PR robiony przez wszystkich pozostałych pozycjonerów przykład PM

Nie ma szans na dużą firme SEO

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak Kaviorek zgadzam się co do ilości pracowników.

Dlatego odpowiem że takowe istnieją jednak zajmują się Search Engine Marketing a jako komórka i element SEMu prowadzą ofertę Pozycjonowanie.

Tak też należy to traktować.

Firmy oferujące SEM a nie firmy oferujące SEO.

SEM - reklama internetowa w wyszukiwarkach - PPC/PPA = np. Adwords, reklama w naturalnych (organicznych wynikach wyszukiwania - positioning/pozycjonowanie

Kolejnośc bym określił tak SEO ---> Pozycjonowanie --> SEM

SEO - Search Engine Optimization - to optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych - nie równa się pozycjonowanie - jest tylko jego elementem i nie jest także optymalizacją witryny bowiem optymalizacja witryny może być robiona pod wieloma względami np.

Optymalizacja pod wyszukiwarki

Optymalizacja związana z dostępnością witryny internetowej dla użytkownika

Optymalizacja strony docelowej - pod Adwords.

SEO to tak samo jak zwiększanie Link Popularity jeden z elementów pozycjonowania.

Wiele osób błednie określa pozycjonowanie uznając to jako SEO a nie sem, tak samo jak wiele osób zajmujących się SEM błednie kwalifikuje reklamę kontekstową zaliczając ją do SEM tylko dlatego że prowadzi się ją przez Adwords.

Gdzie SEO to nie pozycjonowanie (to tylko element-czynnik wpływający na pozycje) a reklama kontekstowa to nie SEM.

Tomek żeby prowadzić support weblinka nie musisz znać się na programowaniu.

W dużych firmach są osoby które sa łącznikiem pomiędzy takim supportem/dzialem marketingu a programistami.

PM możesz zaliczyć do średniej wielkości firm oferujących pozycjonowanie z głównym nastawieniem na reklamy płatne.

Czy czarny cieżko ocenić. Dlaczego określasz że czarny, niskie cena nie gwałci rynku - powoduje nawet że usługa staje się powszechna i znana jeszcze większemu gronu klientów co akurat jest pozytywnym działaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek żeby prowadzić support weblinka nie musisz znać się na programowaniu.

W dużych firmach są osoby które sa łącznikiem pomiędzy takim supportem/dzialem marketingu a programistami.

Przejrzyj forum e-welbinka i zobacz czy tam nie trzeba programisty ??? który zna wszystkie możliwe CMSy fora i inne wynalazki. Teraz wg Ciebie marketingowiec przeczyta pytanie typu

.... witam

juz 2 serwisy mi tak pogzebali

wyswietla sie z e-weblinka : Na podanej stronie nie wykryto poprawnie zainstalowanego skryptu wyświetlającego linki z systemu. Radzimy jeszcze raz sprawdzić, czy został poprawnie zainstalować skrypt systemu, czy został utworzony odpowiedni folder z prawami do zapisu. Czasem może być to błachy problem jak np. przekroczony limit powierzchni dyskowej na serwerze, a czasem może to być zablokowanie połączeń wychodzących z Twojego serwera. W razie dalszych problemów z autoryzacją zapraszamy na nasze forum.

Natomiast dotąd dzialalo all good- napisale do adminow hosta to twierdza ze nie wiedza czemu nie dziala i tak kolo sie zamyka - pliki sa zainstalowane poprawnie.....

https://www.e-weblink.com/forum/index.php?topic=1029.0

i co poleci do programisty ? po odpowiedz na to pytanie ? wg Ciebie to już potrzebuje dwóch ludzi do obsługi suportu a nie jednego programisty

Pytania z dnia dzisiejszego na poczcie odnośnie pozycjonowania:

... Ale pozycja nie jest stała. Pozycja się zmienia co godzinę. Jeśli byśmy brali najwyższą pozycję danego dnia jest ok., ale niestety częściej jesteśmy niżej niż wyżej. Ja rozumiem, że top10 to zakres od 1 do 10, a nie bardzo często poniżej 10. Umawialiśmy się na top10 i spodziewałam się, że nie będziemy NIGDY spadać poniżej 10 miejsca. Czy mamy szansę by tak zawsze było ?

Jak myślisz jaką suport musi posiadac wiedze zeby odpowiedziec na te pytania ? dlaczego co godzine są inne wyniki ?

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj Tomek Tomek

A jak sądzisz jak to się odbywa w dużych firmach - jak coś nie działa to programista odpisuje ? czy odpowiednia osoba zgłasza problem do programisty, ten jej udziela odpowiedzi, ona przygotowuje odpowiedź dla klienta.

Bądź jest to jeszcze osoba trzecia która pośredniczy pomiędzy programistą a działem obsługi klienta - wszystko zależy od wielkości firmy i oferowanych usług.

Nie widze żadnego problemu by odpowiedzi udzieliła osoba wyspecjalizowana w odpowiadaniu bo uzyskaniu odpowiedniej informacji od innego pracownika działu. Tak to się odbywa w duzych firmach a oferowanie pozycjonowanie niczym się nie różni.

Pytanie drugie które podałeś wynika z faktu iż nie uświadomiłeś klienta jeszcze przed zleceniem - po 1 nie możesz zagwarantowąć że dana strona nie wyleci z top10 - wyniki skaczą od lat.

Jeżeli byś go uświadamiał napisałbyś coś tego typu.

"Szanowny Panie

Na początku naszej współpracy informowaliśmy Pana, że pozycja strony w wynikach naturalnych może ulegac zmianie. Dokładamy wszelkich starań by jak najszybciej reagować na wszelkie negatywne zmiany w wynikach organicznych i przywrócić obecne lub wyższe pozycje Pana witryny internetowej. Z naszego doświadczenia jednak wynika że zbyt pochopne decyzje przy pozycjonowaniu nie są wskazane, a obecny stan nie wynika z naszego zaniedbania a jedynie z profesjonalnego podejścia i zdobytego doświadczeni. Nie pozwala nam to na natychmiastowe reagowanie na chwilowe zmiany w wynikach.

Wierzymy że nasza współpraca będzie nadal tak owocna, a wysokie pozycje przyczynią sie do wzrostu zainteresowania Państwa ofertą.

Wrazie pytań pozostaje do Pana dyspozycji

Serdecznie pozdrawiam ze słonecznego Szczecina.

Zenek Benek

Internet Marketing Manager

tel. 091 852 10 45

Ps. co do Weblinka - Tomek na bazie takich pytań i odp. budujesz FAQ - lub najczęsciej zadawane pytania. Często takie działanie i oczywiście odpowiednie zbudowanie FAQ pozwala uniknąć zbędnych pytań lub poprostu odesłać do odpowiedniego działu FAQ - ew. zrobić zgłoś problem do administratora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne a co bedzie jak klient zadzwoni ? i odbierze marketigowiec a nie specjalista od SEO ? W firmach SEO osoba od suportu musi byc specjalistą nie wobrażam sobie ze dzwonie do firmy po hosting jako klient pytam o paratetry a po drguiej stornie siedzi ktoś kto nie zna odpowiedzi na żadne pytania

Cały problem ze przy SEO brakuje tych własnie specjalistow od suportu w przciwnym razie co powoduje ze takich dużych firm jeszcze nie ma na rynku ?

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności