Skocz do zawartości

Dlaczego nie ma dużych firm SEO?


Kaviorek

Rekomendowane odpowiedzi

Ps. Chetnie zatrunie osoby ktore cenia rozwoj, nie uwazaja ze seo to wiedza tejemna :) i nie oczekuka na starcie kokosów.

i tu jest pies pogrzebany w w SEO nie zatrudnisz specjalistów (pozycjonerów) bo oni wolą walnąc sobie 1 - 2 własnych i miec większą kase i duzo wolnego czasu.

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Tez mysle ze z biegiem czasu i z rowojem SEO stalo sie istna masowka, w ktorej kazdy komputerowy pokemon moze uczestniczyc.

Na razie może i tak, ale z czasem to sie zmieni samemu nie będzie można dużo zdziałać.

Naprawde do pozycjonowania wiele nie potrzeba, wystarczy zakupic pkt z SWL-u i czekac na efekty.

kreowanie masowego spam zaplecza jest juz doskonale opanowane.

Moze i tak ale na jakie frazy. Pamiętaj ze to co dziś sie sprawdza jutro może już być za mało.

Dlatego panowie nie dziwcie sie ze na SEO nie ma takiego popytu jakiego bysmy chcieli.

Tego to już nie rozumie jakiego popytu

Na razie z Seo jest tak jak swego czasu ze wszystkimi dziedzinami życia, każdy co miał trochę pojęcia to naprawił poloneza malucha czy golfa II, a teraz proszę naprawić coś jak padnie w Golfie VI czy BMW. Nic już sie nie poradzi sie tylko warsztat.

Tak samo z informatyka, do dziś pokutuje ze jak ktoś coś tam umie na kompie to zrobi wszystko, a już nie jest tak. Nastąpiły znaczne podziały i specjalizacje w danych kierunkach: programowanie , sieci , seo i wiele innych.

Myślę ze z czasem firmy jedno czy 5 osobowe znikną z rynku. Duży może więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Czacha napisał - duży może więcej.

Generalnie specjalizacja to podstawa - jednak duża firma ma większe możliwości. Tworzenie odpowiednich komórek które spechalizują się w danej dziedzinie IT nie jest niczym złym.

Dla przykładu ICT Szczecińskie jako Klaster IT zrzesza ponad 100 firm lokalnych oferująch różne produkty związane z IT.

Taki twór pozwala w tzw. własnym kręgu dokonywać zleceń,zakupów. Można to porównać do dużej firmy IT z wieloma specjalizacjami.

Z mojego punktu widzenia przykład współpracy PM i Home.pl - baza klientów, możliwość tańszego pozyskiwania domen, hostingu (zaplecze), późniejsza obsługa klientów którzy używali kodów Adwords, wizerunek wynikający ze współpracy z jednym z liderów rynku IT w PL.

Dlatego też współpraca, spółka czy inne rozwiązania tego typu będą wskazane bo dają spore możliwości działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze z czasem firmy jedno czy 5 osobowe znikną z rynku. Duży może więcej :)

Bardzo dawno temu uczestniczyłem w identycznej rozmowie na temat web masterwstwa wówczas modne topowe hasło to było webmaster i każdy kto miał komputer w domu gonił strony na allegro prawie za darmo, dyskusja była identyczna, minęły lata i nadal są domowi webmasterzy jak i są duże firmy oferujące webmasterkę.

W seo będzie identycznie miną lata i nic sie nie zmieni totalnie nic na rynku zarysują się jedynie mocniej istniejące już dzisiaj firmy a pozatym bedzie tak samo jak jest dzisiaj

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek tutaj masz racje - będą jednak wiele się zmieni.

Dla przykładu Tomek odnosząc się do Twojej prezentacji na Spodek 20 dotyczącej Long Tail - Długi Ogon a mówiąc prosto pozycjonowanie niszówek.

Dziś klient chętnie decyduje się na taką ofertę - jest ruch, mała świadomość klienta jak i wykonawcy.

Jednak z czasem klientów przestanie satysfakcjonować tzw. top. Będzie chciał efektu a efekt nie będzie mierzony pozycjami tylko zwrotem z inwestycji ew. pozostawać będą tzw. słowa wizerunkowe które nie przynoszą tyle zleceń/zamówień jednak są pozycjonowane tylko do celów wizerunkowych.

Sam siedze już kolejny tydzień i zastanawiam się jaką metodologie wybrać do wyszukiwania złotych słów.

Mam kilka pomysłów na badanie skuteczności słów, jednak nie jest to aż takie łatwe.

Tak czy tak Tomek zmieni się wiele - bo usługa Pozycjonowania będzie musiała oferować nie tylko top ale także skuteczność słów. A mała firma seo nie sądze by chciała budować specjalistyczny system statystyk - badz analizator pod kątem pozycjonowania na bazie Analitics czy Stat24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat internet jest miejscem gdzie wielkosć firmy nie ma aż takiego znaczenia, w końcu strony internetowe koncernów zatrudniających po 100 tys osób i mikrofirm mogą wyglądać podobnie; a ich siedziby z pewnoscią nie :rolleyes:

Dużej firmy SEO to wogole sobie nie wyobrażam, jakby ktoś zaczął budować taką firmę rozsądnie to musiałby zatrudnić ze 100 redaktorów i tworzyć tematyczne zaplecze. Po roku by się okazało, że mają tyle treści i wizyt na swoich stronach, że lepiej zwolnić ludzi z supportu i spamerów i założyć kojejny portal i żyć z reklam. Zeby było jasne duża firma to >250 pracowników.

Własny sklep internetowy dla każdego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak pewnie że tak - można zarabiać z reklam i z wielu innych rzeczy. Jedno drugiego nie wyklucza.

Co do wielkosci firmy - roznie mozna oceniac - czasem nie ilosc pracownikow ma znaczenie a obroty roczne.

Generalnie duża - mam na myśli zatrudniająca większa ilośc osób niz standardowo dla danej branży.

np. 5 razy tyle , 10 razy tyle.

Robiąca obroty 10-20 razy większe niż srednia krajowa.

Tutaj należałoby odnosić się do danej branży - np. duża jak na ta branze.

Nie w sensie ekonomicznym DUZA - 250 pracownikow, 3 mln obrotu.

Zakladajac ze mala firma SEO to -1 osoba + osoby zdalne 2,3

srednia firma SEO to 3-10 osob + kilka osob zdanych

duza firma SEO to 10 - 20 pracownikow.

Oczywiscie specjalizacja Pozycjonowanie

Inaczej tego nie widze.

Dla przykladu - dane wyssane

Np firma Xann Design

zaliczana do średniej wielkości firm oferujących pozycjonowanie.

Zespół firmy stworzony przez 4 osoby stale zatrudnione w firmie + xx osób pracujących zdalnie.

Posiadająca obroty roczne na poziomie 300 tys zl. z systemu wymiany linkow. + obroty za pozycjonowanie

f

firma Szook - zaliczan dośredniej wielkosci firmy oferujacych pozycjonowanie

Zespol sklada sie z 3 osob + xx osob pracujacych zdalnie

Posiadajaca obroty roczne z seo np. 300 tys + np. sem 700 tys.

itp itd. roznie to mozna zaliczać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladajac ze mala firma SEO to -1 osoba + osoby zdalne 2,3

srednia firma SEO to 3-10 osob + kilka osob zdanych

duza firma SEO to 10 - 20 pracownikow.

Oczywiscie specjalizacja Pozycjonowanie

Według tych wytycznych duże firmy SEO są już od 2 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa klienci ktorzy beda korzystac z firm malych 1 osobowych nawet z uslug ludzi ktorzy tej firmy nie maja i robia na czarno. Beda tez i tacy ktorzy beda chcieli byc na TOP1 i nie wazne za jaka kase.

To tak jak z samochodami masz Punto1 warty 5 tys to nie jedziesz z nim do ASO bo tam niezle zabulisz za jakas naprawe, ale jak masz nowe punto za 30 tys to jezdzisz tylko do ASO a nie do pana Wacka co ma warsztat obok.

Kwestia tylko jak ten slynny tort bedzie dzielony, ile bedzie zlecan dla malych a ile dla duzych. Duzi klienci beda korzystac z uslug duzych firm bo beda chcieli miec wieksza pewnosc co do uslugi, a mali biedni z mniejsza kasa beda korzystac z uslug tych mniejszych.

SEO dzieki SWL-om daje mozliwosc pozycjonowania klientom z malymi funduszami na wlasna reke, ot dzieciak ktory ma jakas strone o Tibii nie wykupi uslugi za kilka stow bo po prostu go na to nie stac, ale firma ktora produkuje transformatory energetyczne i jeden taki trafo kosztuje np. 100 tys zl to juz zdecyduje sie na jakas konkretna firme.

Używaj Cuilla i Hakii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrtn wytyczne dałem przykładowe. Jednak przyznasz że gdyby stosować wytyczne porównując się do Microsoftu, Google itp to wszystkie seo byłby micro micro.

Dlatego spokojnie można powiedzieć duża, średnia.

Czy jest kilka dużych w PL - być może choć nie słyszałem o firmach z 20 osobowym składem specjalistów od Pozycjonowania.

Co prawda znam firmy które posiadają ofertę na pozycjonowanie, zatrudniają 2-5 ludzi, pozostali to handlowcy, ludzie od domen, hostingów, projektowania stron itp.

Jednak o dużej typowo pozycjonerskiej nie słyszałem. Oczywiście mowa o zatrudnieniu stałym na miejscu.

Mimo to MRTN widać różnice na rynku w profilach firm - jedno osobowe, ciasna specjalizacja.

Myśle że ten 2008 rok przyniesie sporo zmian i struktura wielu obecnych firm Seo się mocno zmieni oferując bardziej kompleksowe rozwiązania związane z marketingiem internetowym, badaniami, czy rozwiązaniami e-commerce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pitu pitu chlastu chlastu :)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma dużych firm SEO są duże firmy SEM które oferują coś więcej niż tylko pozycjonowanie-wtedy pozycjonowanie to tylko część działań dla końcowego klienta którego wyznacznikiem jest ruch.

UX+SEM=ROI!

mail:dszpak(malpa-at)gmail.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności