Skocz do zawartości

stopien trudnosci pozycjonowania


xs400

Rekomendowane odpowiedzi

Czasem mozna sie spotkac ze stwierdzeniem typu ilosc wynikow w google to 800 tys wiec jest to fraza niszowa.

Zaje sobie sprawe z tego, ze ilosc wynikow w google nie jest jedynym (albo w ogole istotnym?) wyznacznikiem trudnosci w pozycjonowniu frazy. Chcialem zapytac jak to Wy widzicie? Ile wynikow to "ciezka" , "srednio trudna" lub "niszowa" fraza. Czy moze w ogole wg Was ilosc wynikow nie przeklada sie na trudnosc w pozycjonowniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość wyników wyszukiwania (pomimo tego co piszą inni) jest dla mnie najlepszym i najszybszym sposobem określenia trudności frazy. Drugim dobrym wyznacznikiem jest to na których miejscach znajdują się strony niekomercyjne lub komercyjne niezainteresowane tą frazą: np. Wikipedia, portale informacyjne, fora, blogi itp.

Ilość backlinków w Yahoo, PR, i inne wskaźniki nie są już tak miarodajne.

edit: morpheus, a ty na co zwrócisz uwagę przy wycenie 100 fraz na raz dla 15 różnych klientów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat czynników, jakie należy wziąć pod uwagę, można przeczytać w artykule o analizie konkurencji i bardzo rzadko można się sugerować liczbą wyników. To może wycenimy sobie słowo "firmy" z 222,000,000 wynikami? ;-) kila, naprawdę z samą liczbą wyników potrafisz chociaż w przybliżeniu, bez dokładnej analizy, wycenić 1 pozycję dla tego słowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie jest to ostateczny wyznacznik. Sprawdza się w przypadku 90-95% fraz. Jeśli macie lepszą metodę wyceny frazy w ciągo 15 sekund to z chęcią się z nią zapoznam.

Reasumując przy wycenie najpierw spoglądam na ilość wyników w G, potem na ilość backlinków w Yahoo pierwszych dziesięciu stron a potem na kolejne pozycje zajmowane przez niekomercyjne lub "przypadkowe" strony.

Jeśli nie ma jakiś niespodzianek podaję ceny wg sztywnego cennika ustalonego na podstawie ilości zwracanych wyników przez google. Uważam to za "złoty środek" pomiędzy czasem zainwestowanym w wycenę a dokładnością wyceny fraz.

edyta; frazom powyżej kilku mln wyników przyglądam się bliżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kila Na pewno nie kierowałbym się ilością wyników. Tak na szybko to:

Znaczenie ma jakość wyników w pierwszej dziesiątce.

Wiek domen i ich związek z pozycjonowaną frazą.

Jakość backlinków.

I inne.

Chodziło tu o wycenę na podstawie samej ilości, a ona nic kompletnie nie mówi bez spojrzenia na wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmie więcej. Zakładając taką szybką analizę można pominąć analizę BL ale tylko gdy wyniki z pierwszej dziesiątki są słabo powiązane z pozycjonowaną frazą. Czyli przypadkowe, katalogi itp.

Lecz i tak trzeba spojrzeć na pierwsze wyniki, sprawdzić co to za strony itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności