Skocz do zawartości

Rynek SEO w Polsce.


macwes

Rekomendowane odpowiedzi

@kadzielawski, to co wymieniłeś niemal w całości przekłada się na cenę pozycjonowania jaką płaci klient, rzadko przecież domena/serwer/punkty zakupione przez pozycjonera są wykorzystywane do czegoś poza pozycjonowaniem.

Mało kto kupuje punkty po to aby swoją hobbystyczną stronę pozycjonować i nic na niej nie zarabiać, więc jak najbardziej te wydatki wliczane są w opłatę za pozycjonowanie.

Gdy kupujesz, serwery, skrypty, domeny pod zaplecze to napędzasz rynek domen, hostingów i programistów a nie SEO :rolleyes:

Gdy stawiasz zaplecze tylko pod punkty aby je sprzedać to napędzasz rynek punktów w systemach wymiany a nie bezpośrednio rynek SEO o jakim tu mowa w moim rozumieniu (SEO jako opłaty za pozycjonowanie).

Wliczane w opłatę są jako koszt, ale stanowią część innego rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 189
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

to są poprostu koszty wykonania usługi SEO nie same wydatki na SEO.

Tak samo firmy SEM /Domenowe mają koszty.

Zakup komputera to nie wydatek na SEO tylko koszt SEO.

Choć jeżeli Pawle Kaviorek miał na mysli koszt jako wydatek na SEO to także może mieć racje.

Zakładając że ktoś nie robi tego jako usługodawca tylko sam sobie to wydatek na domeny/serwery dla niego jest wydatkiem w związku z SEO bo w innym wypadku by nie kupił domen/serwerów itp.

Więc także można uznać że jest to wydatek na SEO.

Zakładając że portal xxxx posiada 400 tys budzetu na SEO z czego ten budżet zawiera koszty zwiazane z zakupem domeny/serwerów/laptopa i zatrudnienie pracownika. Wiec jak sam widzisz Pawle budzet na SEO moze zawierac takie koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosz usługi SEO na dzień dzisiejszy przy frazach lekkich jest zerowy :D nawet taki portal jak np bankier.pl może pozycjonować się gratis w frazach typu "Informacje o gospodarce" czy też "inwestowanie na giełdzie" jakiekolwiek gadanie o rynku seo jest bez sensu dlatego ze ponoszone koszta też są zerowe to każdy może po przeczytaniu pio wypozycjonowac sobie "wypas owiec w krążownikach" w tydzień czasu.

Mnie bardziej ciekawi autor pytania kim jest i z jakim budżetem przychodzi jeżeli chce zagarnąc rynek seo

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, aby już może urwać ten temat.

Rozumie pytanie o wielkość rynku jako: ile globalnie w Polsce firmy płacą za pozycjonowanie firmom zajmującym się SEO?

I nie ineteruje nikogo jakie koszty przy tym ponosi firma pozycjonująca bo idąc takim tropem dojdziemy do etapu wliczania w rynek SEO paliwa do samolotu którym Xann z Katowic lata do Warszawy i obiadów biznesowych Mariusza Szooka w Mariocie. No to tyle w temacie.

Xann - nie doszukuj się tu podtekstu, kolega ot tak chciał się dowiedzieć czy warto poświęcać czas na czytanie forum i czy jest jeszcze możliwość wejścia w rynek.

No to odpowiadam: możliwość wejścia w rynek jest, ale rób to szybko bo powiadam Wam, wielcy tego rynku powoli łby podnoszą by malutkich zmieść końcem ogonka na krawędź rozpaczy. Sam rynek jest spory jak widzisz i na niejeden kieliszek chleba wystarczy sporej grupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kadzielawski wydaje mi sie jak kazdy rynek rzadzi sie swoimi prawami,takze co zlapiesz to twoje...bez przesady rzadko w ktorej branzy ktos ma monopol...a w seo nie widze sytuacji gdy 4 duze firmy walcza o wszystkich klientow....

LOK - LIGA OBRONY KRAJU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać im branża bardziej oblegana tym bardziej dochodowa, a co za tym idzie coraz więcej pozycjonerzy na niej zarabiają.

Jeżeli przedsiębiorca widzi w tym zysk, oraz widzi możliwości w reklamie internetowej tym lepiej dla nas.

I to bardzo cieszy, w końcu z upływem lat teoretycznie rynek powinien się powiększać, w sensie [może to dziwne] ale będą wymierać osoby które nie korzystają z internetu, a będzie rosła liczba osób korzystających z internetu.

Zatem będzie wzrastała liczba osób sprzedających bądź też promujących swoje towary/usługi przez internet.

I naturalnie wzrośnie popyt na tego rodzaju usługi.

Każdy morał z tego wyciągnąć może sam.

A jak wielki jest rynek SEO ?

Z pewnością jest uzależniony od wieku internautów ich zasobów finansowych, ich zaufania handlu elektronicznego.

Ale to też czubek góry lodowej i dłuższej dyskusji.

Zajmuję się optymalizację oraz pozycjonowaniem stron internetowych, wystawiam F.Vat. Proszę śmiało pisać, dzwonić, chętnie odpowiem na wszelkie pytania, wycenię frazy, doradzę.

https://websy.pl/ kontakt@websy.pl, tel: 697715522, NIP: 716-254-81-05, REGON: 060330653

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest mały - problemy wynikaja zupelnie z czegoś innego.

Przykładowo o ile można byłoby w PL pobrać dane z Adwords o ile Google takie dane by przekazało, boksy onet, netsprint, smart context i je zsumowac - mniej więcej poznalibyśmy wydatki na SEM.

Tylko mniej wiecej bo to byłyby obroty systemów reklamowych - cieżko określić prowizje wykonawcy. Bywaja naprawde różne.

Więc wszystkie analizy to tylko deklaracje a deklaracje cechuje wysoki błąd w zebranych danych.

Tak więc nie szedłbym w kierunku wielkości rynku SEO a raczej problemie takiej analizy.

Szczeg. że ilośc wolnych strzelców wykonujących SEO można szacować na 80%, poźniej są pośrednicy i firmy wykonawcze.

Rynek SEO jest bardzo zauważalny i bardzo duży zauważany przez największych klientów, zlecany nie tylko przez klienta ale także domy mediowe a to już świadczy o tym że SEO uznane jest za formę reklamy.

Problemem jest także mała świadomośc klienta końcowego, często także mała świadomośc jest wśród pośredników.

Cieżko jest sprzedać produkt którego się nie poznało.

Teoretycznie 80% tu obecnych zajmuje się SEO - jak wiemy SEO to element SEM różni je tylko kilka rzeczy zapewne mniej niż mylne określanie przez duże firmy reklamowe reklamy kontekstowej jako element SEM która z SEM ma bardzo mało wspólnego - chyba targetowanie wg. słów kluczowych, PPC.

Mimo to większość tutaj zajmuje się SEM - pozycjonowanie to spokojnie można powiedzieć że tylko 10% stosuje elementy marketingu internetowego takie jakie stosuje się przy PPC.

Sumując: Rynek SEO nie jest ani młody ani mały problemem jest mała świadomość wśród wykonawców i klientów czym jest SEO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sumując: Rynek SEO nie jest ani młody ani mały problemem jest mała świadomość wśród wykonawców i klientów czym jest SEO.

+ podejście w Polsce:

mało jest klientów którzy nie widzą zysków z inwestycji tylko koszty,

dużo jest klientów, którzy chcą gwarancji osiągnięcia efektów i dużo firm, którzy dają tę gwarancję, biorąc na siebie sytuacje niezależne od nich

 

Wiktor [goryl] Pacocha.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SEOMAN zgadza się.

Mimo to jednak jest już spora ilośc klientów która podchodzi do pozycjonowania tak jak sie podchodzic powinno czyli SEM, analiza ruchu, konwersji, ROI, szukanie złotych słów.

Nie wymagałbym od klientów sporej świadomości, jeszcze masa wykonawców działa po omacku strzelając frazami jak ze ślepaków które tylko w wypadku topów mają szanse przynosić sensowne konwersje i to nie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kadzielawski wydaje mi sie jak kazdy rynek rzadzi sie swoimi prawami,takze co zlapiesz to twoje...bez przesady rzadko w ktorej branzy ktos ma monopol...a w seo nie widze sytuacji gdy 4 duze firmy walcza o wszystkich klientow....

Będzie tak samo jak z witrynami www. 30% firm robi witryny przyzwoite za normalne pieniądze, 40% wykonawców robi dziadostwo za dziadowskie pieniądze, 20% to pośrednicy zlecający tym 30% przyzwoitych i 10% które zgarnia wszystkie prawdziwie dochodowe zlecenia ale robią witryny "doskonałe".

Tak będzie z pozycjonowanie. Kilka, może kilkanaście firm z dużym potencjałem zgarniać będzie śmietankę a reszta będzie obstawiać niszowe frazy z top -5 za niewielkie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak będzie z pozycjonowanie. Kilka, może kilkanaście firm z dużym potencjałem zgarniać będzie śmietankę a reszta będzie obstawiać niszowe frazy z top -5 za niewielkie pieniądze.

To Wy sobie weźcie tą śmietanke i mi zotawcie niszowe dziadoskie frazy :)

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosz usługi SEO na dzień dzisiejszy przy frazach lekkich jest zerowy :)

Nie ma zerowego kosztu. To chyba logiczne. Znalezienie frazy, dopasowanie strony nawet bez podłaczenia choćby jednego linka stanowi koszt w postaci czasu pracy na to przeznaczonej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pełni się zgadzam z mrtn.

Nawet jeżeli ktoś robi seo dla siebie to mowa o kosztach zerowych jest wykluczona.

Chyba że ty Tomek niszówki traktujesz jako słowa kluczowe które znajdują sie w treści strony www i generują ruch ale i to wymaga nakładu pracy i różnych zabiegów by właśnie ta a nie inna strona www była wyżej nawet jeżeli tylko na bazie wewn. linkowania czy treści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności