Skocz do zawartości

Ceny za pozycje


Xann

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
chyba bardziej oplaca brac kase za ruch na stronie

W przypadku niektórych branż wiele zależy od sezonu i nawet jeśli pozycje (z których ruch jest największy) idą cały czas w górę, ruch może być mniejszy, więc czemu miałbyś dostawać mniej?

Tak samo w alkoholach jest ujednolicony system cen. Są alkohole za 200zł są za 4zł ale kazdy zna swoja cene, miejsce i kazdy ma swoich klientów.

Taaaaak? A to ciekawe, bo ja piłam Tequilę zarówno taką za 80-90 zł za 0,7 l, jak i za 35 zł. I gdzie tu ujednolicone ceny, skoro nawet cena za tą samą butelkę w różnych sklepach może się znacznie różnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzę na to z dystansu, ponieważ zarobkowo nie pozycjonuję, mam parę zleceń ,ale nie traktuję mojego działania jako profesjonalną usługę pozycjonowania, choć nie mówię nie, ponieważ od roku uczę się pozycjonować własne strony z sukcesami. Myślę o tym żeby taką usługę opracować i wypuścić na rynek, ale dopiero wtedy jak będę miał zadowalające zaplecze i to nie zaplecze pod punkty z SWL tylko pod mocne linki.

Ale do rzeczy - generalnie pomysł co najmniej dziwny. Ceny reguluje rynek - z racji tego, że rynek jest młody żadne mechanizmy jeszcze się nie wykształciły. Jest wiele przykładów z różnych branż które pojawiały się na rynku i w każdej było tak jak teraz z pozycjonowaniem.

Tak na szybko widoczne są pewne cykle życia każdej nowej branży:

1. pojawienie się prekursorów

2. trudne życie prekursorów

3 rozwijający się rynek

4. spektakularne sukcesy prekursorów i wyodrębnienie się liderów

5 pojawienie się naśladowaczy i pokemonów

6. walka cenowa

7. zejście z cen także najlepszych firm

8. coraz większa waga jakości usługi w decyzjach klientów

9. wykruszanie się najsłabszych

10. wzrost cen

11. ustalenie liderów rynkowych bez względu na ich ceny

12. ciągłe pojawiania się i znikanie tzw. maruderów( w tym przypadku pokemonów)

13. dojrzały rynek

Oczywiście zaistnienie tych faz rozwoju branży oraz długość ich trwania zależy od wielu czynników, chociażby od zapotrzebowania rynku oraz od barier wejścia.

Myślę że pozycjonowania również to dotyczy - jesteśmy na punkcie 6-8, stąd pojawiające się próby dokonywania ruchów w kierunku ustalania cen, ustalania rozliczeń itp. W przypadku pozycjonowania te ww. czynniki kształtują się tak - zapotrzebowanie ogromne, barier wejścia żadnych. Stąd tyle pokemonów, ale ...

.. to o czym piszecie, jest to Panie i Panowie niemożliwe, powtarzam niemożliwe

;) Jeżeli jednak tego chcielibyście, zgodzę się zostać regulatorem CARPiO Centralną Agencją Regulacji Pozycjonowania i Optymalizacji, ustalimy ceny i sposób rozliczania się, następnie wszystkie zamówienia będą przechodzić przeze mnie, a ja jak przystało na ostoję gospodarki centralnie planowanej i sterowanej będę prowadził dystrybucję zleceń do Was jako podwykonawców. Acha i będę przyjmował "prezenty" za możliwość wyboru sobie przez Was łatwiejszego zlecenia. Co Wy na to ? ;)

Wybierając się po prezenty, zawsze natrafiasz na dylemat co kupić na prezenty dla znajomych i bliskich. Ekskluzywne prezenty z branży dom i wnętrze to najbardziej lubiane prezenty ślubne. A jak wiemy prezent ślubny sprawia zazwyczaj nam najwięcej problemów. Najczęstsze z nich to pościel, ręczniki, ale często decydujemy się na narzuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo w alkoholach jest ujednolicony system cen. Są alkohole za 200zł są za 4zł ale kazdy zna swoja cene, miejsce i kazdy ma swoich klientów.

Taaaaak? A to ciekawe, bo ja piłam Tequilę zarówno taką za 80-90 zł za 0,7 l, jak i za 35 zł. I gdzie tu ujednolicone ceny, skoro nawet cena za tą samą butelkę w różnych sklepach może się znacznie różnić?

Bo to tak jest, jak chce coś przekazać ale tak naprawdę nie potrafię. (napisać)

Nie wiem jakby to nazwać, ale mi chodzi nie tyle o to ujednolicenie cen co ich jawność.

Ja wiem ze sie nie da ujednolicić cen, ale przeczytalem co pisalem i rzeczywiscie moglem zostać źle zrozumiany.

Chodzi o jawność cennika, by każdy mógł dobrze wyceniać swoją pracę, a klient miał lepsze rozeznanie i tak jak mówisz noname, mogl wybrac czy kupic to samo w tym sklepie, czy w tym za rogiem. Albo jeszcze taniej tylko gorzej.

A narazie jest tak, że my się orientujemy w rynku seo, ale klient ANI TROCHĘ. Dlatego potem są głupie pytania, że nie wiedział, że czemu, że tamto że sramto ;) A można klienta na to przygotować poprzez rynek, a nie każdego z osobna.

Takie moje zdanie.

Jeśli rynek się nie stanie dla klienta bardziej jasny i przyjazny to nie będą sie nigdy decydowały na pozcjonowanie małe firmy. Pozycjonuje obecnie firmę do ktorej trafilem przypadkiem, a pan Jacek mówi mi stale, że w rynku seo próbował się rozeznać przez około 2 miesiace i dla laika to troszke ciężka sprawa, a nie chciał kupować kota w worku więc zrezygnował, ale jakoś tak przypadkiem trafilem do tego pana. I uwazam ze ma rację, troszkę taki dziki ten rynek, taki zamknięty, skryty a zeby sie cos dowiedzieć trzeba grzecznie poprosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi jawność to zgodzę się całkowicie, tylko przejrzysty rynek dojrzewa. Z drugiej jednak strony w wielu branżach usługowych, gdzie liczy się czynnik ludzki i specjalistyczna wiedza dość rzadko ceny są jawne tak jak na półkach w sklepie. Pytanie czy pozycjonowanie jest taką branżą.

BTW, na dzień dzisiejszy tylko jawne są oferty na allegro za przysłowiowe 9,90 zł, oczywiście przesadzam ale mniej więcej tak jest

Wybierając się po prezenty, zawsze natrafiasz na dylemat co kupić na prezenty dla znajomych i bliskich. Ekskluzywne prezenty z branży dom i wnętrze to najbardziej lubiane prezenty ślubne. A jak wiemy prezent ślubny sprawia zazwyczaj nam najwięcej problemów. Najczęstsze z nich to pościel, ręczniki, ale często decydujemy się na narzuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi jawność to zgodzę się całkowicie, tylko przejrzysty rynek dojrzewa. Z drugiej jednak strony w wielu branżach usługowych, gdzie liczy się czynnik ludzki i specjalistyczna wiedza dość rzadko ceny są jawne tak jak na półkach w sklepie. Pytanie czy pozycjonowanie jest taką branżą.

Z pewnością nie da się nic wyznaczyć ot tak poprostu. Nie mozna postawic zadnych sztucznych granic. Jednak przyklady na stronach bylyby jak najbardziej wskazane.

I tak tylko wspomnę, że Ci ze smykałką do interesów biorą wam klientów. (czyt np home.pl)

Do klienta trzeba jak do dziecka, prosto przejrzyscie sympatycznie. Wiec jakies przyklady konkspekty bylyby wskazane. A sam kontakt wiekszosci nei rajcuje, bo firm są setkii to zajmie wieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można jawność cennika zrobić ? Każda słowo/fraza jest indywidualnie wyceniana - mamy wziąć encyklopedie i wspólnie wycenić każdy wyraz, a potem jeszcze frazy z tych wyrazów?

Poza tym trzeba być elastycznym w stosunku do klienta - jeden powie, że chce być w TOP10 za określąną sumę i OK, inny że może płacić dużo więcej byle by być TOP3/TOP1.

A narazie jest tak, że my się orientujemy w rynku seo, ale klient ANI TROCHĘ.

Głupoty znów piszesz - prawie każdy kto chce się pozycjonować piszę do kilku(nastu) firm i ma BARDZO jasny obraz sytuacji cenowej i sposobu działania każdej firmy - wybiera potem ten co mu najbardziej odpowiada. Powiem więcej zna lepiej warunki jakie mają poszczególne firmy - niż niejeden z nas, który nie zrobił rozeznania u konkurencji.

https://www.punktseo.pl/darmowe-bonusy/ << rozdaje: kody do katalogów firm, kody rabatowe, szablony ZennoPoster ! |---| Moje strony: https://www.s90.pl/pozycjonowanie/ | https://www.seo-stat.pl - zapraszam.                                                                                                                                                                                          

seo-stat-logo.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A narazie jest tak, że my się orientujemy w rynku seo, ale klient ANI TROCHĘ.

Głupoty znów piszesz - prawie każdy kto chce się pozycjonować piszę do kilku(nastu) firm i ma BARDZO jasny obraz sytuacji cenowej i sposobu działania każdej firmy - wybiera potem ten co mu najbardziej odpowiada. Powiem więcej zna lepiej warunki jakie mają poszczególne firmy - niż niejeden z nas, który nie zrobił rozeznania u konkurencji.

Proszę, spójrz na to z boku. Tak, Ci którzy do ciebie dotarli owszem, muszą już mieć jakieś rozeznanie. Jednak duuużo większy procent tego nie ma i mam na to niejeden przykład.

A cennik wcale nie musi wyglądać jak ten w sklepie, a inwencja nie może sie ograniczać tylko do rzeczy już poznanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ktoś z Was reprezentuje sunrise, ale ich cennik jest przejrzysty - oczywiście pewnie 80% fraz wpada w "ceny negocjowane", ale klient widzi przejrzyście ceny, to nic że jego to nie dotyczy, bo ma trudniejszą frazę, ale system wyliczenia już zna.

mam nadzieję, że te n post nie będzie potraktowany jako łamiący regulamin, jest to przykład w dyskusji

Wybierając się po prezenty, zawsze natrafiasz na dylemat co kupić na prezenty dla znajomych i bliskich. Ekskluzywne prezenty z branży dom i wnętrze to najbardziej lubiane prezenty ślubne. A jak wiemy prezent ślubny sprawia zazwyczaj nam najwięcej problemów. Najczęstsze z nich to pościel, ręczniki, ale często decydujemy się na narzuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się was zapytałem o wasze oferty na pozycje nie o CENY, nie rozmawiamy o cenach bo one nigdy nie będą ujednolicone i wbrew waszym wyobrażeniom o rżnięciu cen ja np wyceniam tą samą fraze po marce firmy im wieksza marka tym wyższa cena.

Ale wracając do tematu

Może ja napiszę tak dla odmiany na temat ;)

Pobieram opłaty za pozycje: 1 , 2 , 3 , 4 - 6 , 7 - 10

Wyliczenia na bazie pozycji z każdego dnia.

Nie stosuje 1-3 bo dla klienta lepiej wygląda pozycja 1 niż 3. Dzięki temu mogę większą stawkę otrzymać za 1 pozycję.

Muszę powiedziec ze bardzo jest ciekawa Twoja propozycja.

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit: Xann mnie uprzedził

Chodziło o sposób rozliczania, dzięki czemu łatwiej byłoby porównać oferty poszczególnych firm.

Jak teraz ma sobie poradzić klient, gdy otrzymuje ofertę firmy "X" 500zł za top 10 i ofertę firmy "Y"

1200zł za top1-2, 700zł za top3, 200zł za top20?

Co nie zmienia faktu, że dla mnie istnieje tylko ryczałt.

Wynika to z tego, że mam tylko garstkę klientów, z którymi pracuje bardzo indywidualnie.

Gdybym pozycjonował setkę stron też odczuwałbym potrzebę usystematyzowania tego.

Jestem w potrzebie - sprzedaje
cenne domeny regionalne za ułamek wartości
tylko do końca tyg. < link do ogłoszenia >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 uwagi:

1. Top10 IMHO jest za mało, co najmniej Top5 powinno być long-tailem (jeśli nie średni Top3)

2. Long-tail vs. frazy główne - jeśli pozycjonujesz mi 1000 fraz "long-tailem" z np. branży komputerowej do TopX (z dobrą konwersje!), po co mi potem jeszcze ogolne frazy w Top10 ??? - dla budowanie marki tak, ale dla sprzedaży raczej nie.

Usługę którą ja proponuje od bardzo dawna jest to promowanie marki poprzez LT (przyklad z życia wziety to wiki, nokaut, ceneo) dlatego właśnie jest ważne zebyś był wszedzie nie pod 1000 fraz a pod 10 tysiacami fraz. Im wiecej tym lepiej lepiej bo przedewszyskim kształutje sie u internauty świadomośc Twojej marki.

Jeżeli klient wydaje miesiecznie 100 tys zł na kampanie banerowe w mieście to znacznie lepiej go przekonac że wydając te pieniądze u pozycjonera osiągnie o wiele lepsze efekty niż na mieście, czy ktoś z was widział reklamy nokaut na bilbortach ? a raczej każdy z nas zna tą markę.

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój system wyliczania cen wygląda następująco:

Ustalam z klientem ceny miesięczne za: 1, TOP3, TOP5, TOP10 a w przypadku trudnych fraz nawet za TOP20.

Następnie udostępniam klientowi panel klienta na który może się zalogować ze strony firmowej i monitorować pozycje swoich fraz oraz aktualne ceny.

Codziennie jest sprawdzana pozycja fraz. Fraza zawsze kwalifikuje się do jednego z przedziałów - 1, TOP3, TOP5, TOP10, TOP20 za każdy przedział jest ustalona cena która jest dzielona przez liczbę dni w danym miesiącu.

Wiec np. fraza xxx wyceniam tak: 1- 1000zł, TOP3- 600zł, TOP5 - 400zł, TOP10 - 200zł, TOP20 - 0zł

W miesiącu maj [31 dni] fraza była: 6 dni na 1 pozycji, 20 dni w TOP3 i 5 dni w TOP5.

Opłata jest wyliczana tym sposobem:

6 dni * (1000zł/31dni) + 20 dni * (600zł/31dni) + 5 dni * (400zł/31dni) = 193,54838709677419354838709677419zł + 387,09677419354838709677419354839zł + 64,516129032258064516129032258065zł = 645,16zł

Myślę, że taki system wyceny jest najsprawiedliwszy ponieważ klient płaci codziennie konkretną stawkę za konkretny przedział pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie dwa rodzaje rozliczeń plus małe dodatki.

1. Opłata abonament 60 % fraz min top 10 zaczyna się połata. (Dużo mniejsze stawki długa współpraca)

2. Oplata uzależniona od top pozycji. (Droga oferta, krotka współprac, liczy się szybki efekt, sezonowość.) Dodatkowa opłata za top 1 przez 20 dni na mc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności