Skocz do zawartości

Rynek reklamy - rośnie czy maleje?


mgru

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanko do prowadzących serwisy o sensownym rozmiarze od ponad 2 lat.

Czy nie macie wrażenia, że rynek reklamowy się strasznie skurczył.

U mnie w stosunku do poprzedniego roku przychody z AS, OK czy AK są praktycznie 10x mniejsze :)

Wszędzie piszą, jak reklama w necie się rozwija, a ja mam wrażenie, że punktu widzenia wydawców jest wręcz odwrotnie i wygląda to tak jak była większą część tortu pożerali pośrednicy :)

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a moze to przez to ze rosnie coraz wiecej programow partnerskich i daja coraz wieksze znizki dla reklamodawcow zeby ich przyciagnac. Kazdy reklamodawca woli dac 5 groszy za klik niz przykladowo 20 groszy. A w chwilii obecnej maja w d wydawcow bo jest ich za duzo. IMHO brakuje reklamodawcow lub jest za duzo stron ktore umieszczaja reklamy.

Kocham zwiedzać. Zapraszam na mój portal podróżniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rynek reklamy się rozwija - przez to reklama staje się tańsza. To wszystko logicznie się układa... Programów coraz więcej, wydawców coraz więcej więc i reklama jest coraz tańsza. Reklamodawców przybywa ale i wydawców również przybywa więc to się rozkłada. Pozatym np. taki google żeby przyciągnąć reklamodawców do siebie rozdaje darmowe vouchery... A to dzieje się naszym kosztem - stąd kliki po 0.001 centa... poprostu jest nas coraz więcej więc i nasze stawki muszą być coraz mniejsze.

To troche tak jak z dostępem do internetu... Kilka lat temu tpsa miała monopol i płaciło się po kilkaset złotych za SDI a teraz za 30 zł można mieć szybsze łącze bo świadczących usługę jest cała masa.

To samo telefonia komórkowa... pamiętacie stawki 3-4 zł za minutę połączenia ? jeszcze całkiem niedawno w sumie ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawców coraz więcej, stawki coraz niższe, czyli coraz mniejsza opłacalność bycia wydawcą. A to zapewne poskutkuje mniejszą liczbą wydawców w najbliższej przyszłości.

Jeszcze rok temu przy średnim serwisie można było spokojnie rezygnować z "dziennej" pracy, a teraz to już raczej niemożliwe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rynek reklamy rośnie w internecie najszybciej na świecie, szczególnie w krajach jak Polska gdzie czas spędzany w internecie dorównał juz czasem do oglądania TV ;)

ale siła i ilość serwisów też rośnie, prosty przykład to mega-gigant z nr1 odsłon w Polsce nasza-klasa.pl która masowo używa od poczatku aż po dziś dzień reklamy AdSense

więc rośnie i rynek reklamy w necie i rynek serwisów, ale jakie to ma znaczenie na zyski............ to nie wiem :)

Myśl i bogać się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rynek reklamy rośnie, to na pewno. Jednak zauważ, że kiedyś (kilka lat temu) reklamy były tylko na większych stronach i portalach. Na skutek popularyzacji Adsense wśród webmasterów reklamy są teraz na niemal każdej stronie, nawet zapleczowej, za wyjątkiem stron firmowych i perfidnych spamów. Reklamodawca może więc tańszym kosztem dotrzeć do klientów, przez co CPC automatycznie spada.

Porównując pierwszy kwartał roku 2008 z 2007 różnica jest znaczna. Rynek reklam się rozwija... to zdanie dla wydawcy powinno mieć raczej pejoratywny wydźwięk. Problem jest w tym, że mimo, że dostajemy większy tort, to jednak jest więcej osób do podziału.

EDYTA:

zapomniałem jeszcze dodać, że wzrosła "świadomość" internautów:

1) Internauta wiedząc, że klikając da zarobić woli sobie przekopiować adres strony :)

2) Internauta wie, że jednostka reklam to jednostka reklam, a nie część strony i nie znajdzie tam interesujących go informacji

3) Pojawiły się Adblockery

4) Internauta-webmaster już na pewno nie będzie dawać zarobić konkurencji

Oczywiście trochę generalizuję, ale bądźmy szczerzy, już taka nasza polska mentalność.

Wejdź i nakarm głodne dziecko.

baner4.gif

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Internauta wiedząc, że klikając da zarobić woli sobie przekopiować adres strony ;)

2) Internauta wie, że jednostka reklam to jednostka reklam, a nie część strony i nie znajdzie tam interesujących go informacji

3) Pojawiły się Adblockery

4) Internauta-webmaster już na pewno nie będzie dawać zarobić konkurencji

Oczywiście trochę generalizuję, ale bądźmy szczerzy, już taka nasza polska mentalność.

coś w tym jest, ale zdarza się też, że jeśli lubię jakiś serwis to czasem kliknę w reklamę

Popularny wpis na php devblog: mod rewrite. Ranking systemów, czyli wybierz darmowy cms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności