Skocz do zawartości

Jak badać siłe linka


smut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zastanawiam się nad tym, jak określić moc linka. Co prawda, mam swój jakiś tam algorytm, jednak zastanawiam się jak inni to określają.

Co bierzecie pod uwagę przy określaniu mocy linka, który z parametrów jest Waszym zdaniem bardziej istotny, a jaki mniej? Jaka jest proporcja pomiędzy tymi parametrami. Pytam, bo chciałbym móc porównywać linki, dobierać najmocniejsze - zrobić może coś w stylu jednostki wg. której można by oceniać linki.

Pozdrawiam

Gwarantowany efekt. 100% satysfakcji lub zwrot gotówki. Tylko teraz profesjonalne pozycjonowanie książek na Twojej półce. 20% zniżki jeżeli masz różową i prostą (wypozycjonowaną) ścianę. Nie pozycjonujemy stron w Google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpisać w google "seo tools"?

wejśc na www.iwebtool.com?

wejśc na www.linkvendor.com?

wpisać w yahoo linkdomain:adres strony?

i porównać z innymi stronami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, ale chciałbym stworzyć własne narzędzie niezależne od innych, dlatego pytam.

Gwarantowany efekt. 100% satysfakcji lub zwrot gotówki. Tylko teraz profesjonalne pozycjonowanie książek na Twojej półce. 20% zniżki jeżeli masz różową i prostą (wypozycjonowaną) ścianę. Nie pozycjonujemy stron w Google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że się znajdzie jakiś SEO-PRO master, który nam odpowie :rolleyes:

Gwarantowany efekt. 100% satysfakcji lub zwrot gotówki. Tylko teraz profesjonalne pozycjonowanie książek na Twojej półce. 20% zniżki jeżeli masz różową i prostą (wypozycjonowaną) ścianę. Nie pozycjonujemy stron w Google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadne narzędzie nie weźmie pod uwagę tematyki strony więc najlepiej oceniać ręcznie.

1. Ile czasu istnieje strona na której zamieszczasz linka

2. Ile prowadzi do niej linków i z jakiego źródła(najlepiej tematycznych)

3. Ile posiada linków wychodzących

4. Czy jest tematyczna

5. Czy treść ma skopiowaną czy autor sam pisze arty z palca.

6. Czy link zamieszczasz w treści czy w stopce

7. Jak wysoko jest w serpie na frazę z którą chcesz zamieścić linka.

Można dodać do tego jeszcze kilka elementów ale te 7 wystarczy by ocenić czy strona jest wartościowa czy też nie.

Sklep dla sportowców w którym znajdziesz Odżywki oraz suplementy diety dla sportowców, sprzęt siłowy i fitness oraz akcesoria do sportów walki i treningowe Hurt-Detal. Szybka wysyłka na terenie polski i za granicę.

Sklep producenta sprzętu siłowego, fitness oraz akcesoriów do sportów walki. Wysoka jakość, przystepne ceny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TTSEO może rozwine aby była jasność.

Było na forum o tym wielokrotnie więc nie miejcie pretensji, że nie padła odpowiedz :rolleyes:

Wpisz interesujące Cię wyrażenie i sprawdz na której pozycji jest witryna na której umieszczasz lin. Tym sposobem najlatwiej i najszybciej ocenisz moc linka na tej witrynie.

Dlaczego:

- ponieważ nie znamy pełnego algorytmu Googla ale znamy jego wyniki.

- ponieważ wiemy, że zaplecze tematyczne jest mocniejsze od nietematycznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzował bym troszkę. Mianowicie po wpisaniu słowa kluczowego w serpach patrzymy na stronę główną ewentualnie kategorię. Bo jeżeli trafimy na podstronę, to nic nam to nie mówi, gdyż ta podstrona może być linkowana przez właściciela artykułu, który znajduje się na tej podstronie (mowa oczywiście o preclach i katalogach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadne narzędzie nie weźmie pod uwagę tematyki strony więc najlepiej oceniać ręcznie.

1. Ile czasu istnieje strona na której zamieszczasz linka

2. Ile prowadzi do niej linków i z jakiego źródła(najlepiej tematycznych)

3. Ile posiada linków wychodzących

4. Czy jest tematyczna

5. Czy treść ma skopiowaną czy autor sam pisze arty z palca.

6. Czy link zamieszczasz w treści czy w stopce

7. Jak wysoko jest w serpie na frazę z którą chcesz zamieścić linka.

Można dodać do tego jeszcze kilka elementów ale te 7 wystarczy by ocenić czy strona jest wartościowa czy też nie.

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Problem jednak w tym jak określić, co jest ważniejsze czy unikalność treści czy np. wiek domeny.

Dlaczego pytam? Dlatego, że dajmy link z rocznej domeny (przy założeniu, że teksty są nietematyczne) jest 2x istotniejszy dla Google niż z nowej domeny.... a może jest 5x istotniejszy...

Jeżeli jeden parametr jest np. 10x mniej istotny dla Google niż inny, to można by go pominąć. Gdyby dało się mniej więcej ustalić proporcję pomiędzy, niektórymi parametrami można by z pewnym przybliżeniem określić absolutną moc linka.

Nie wiem jak inni, ale gdy oceniam jakąś frazę to z reguły oglądam konkurencję i linki, które do nich prowadzą. Często określam to wszystko tak 'mniej więcej' - i mam do tego prawo, bo dopiero raczkuję ;p Chciałbym jednak móc w jakiś sposób zautomatyzować ten proces, albo przynajmniej wprowadzić jeden prosty algorytm - najlepiej niezależny od innych narzędzi.

Wpisz interesujące Cię wyrażenie i sprawdz na której pozycji jest witryna na której umieszczasz lin. Tym sposobem najlatwiej i najszybciej ocenisz moc linka na tej witrynie.

Dlaczego:

- ponieważ nie znamy pełnego algorytmu Googla ale znamy jego wyniki.

- ponieważ wiemy, że zaplecze tematyczne jest mocniejsze od nietematycznego

To w sumie znacznie upraszcza sprawę, ale z chęcią posłucham jeszcze innych opinii.

Było na forum o tym wielokrotnie więc nie miejcie pretensji, że nie padła odpowiedz
- jeśli padała to chyba dotyczyła czegoś trochę innego, niż to o co tu teraz pytam. Po drugie, Google przecież przechodzi stałe zmiany - dlatego akurat zapytanie jeszcze raz o to samo, po np. pół roku - w tej branży nie jest takie niestosowne.

Gwarantowany efekt. 100% satysfakcji lub zwrot gotówki. Tylko teraz profesjonalne pozycjonowanie książek na Twojej półce. 20% zniżki jeżeli masz różową i prostą (wypozycjonowaną) ścianę. Nie pozycjonujemy stron w Google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#1 Wiek domeny nie ma znaczenia w sensie czasu (+/- różnica czasu pomiędzy odwiedzinami gbota). W tym aspekcie są ważne linki przychodzące do witryny wraz z upływem czasu. Linki przychodzące możemy je podzielić na dwie główne kategorie - dające trast rank i posiadające anchor z danym słowem kluczowym oraz na wszystkie pozostałe które mają mniejsze znaczenie. Jeżeli chodzi o trust rank możemy go śmiało ocenić po PR i pozycjach danej strony/podstrony w serpach. Z anchorem to wiadomo o co chodzi :(. A wszystkie pozostałe dają mniejszego lub większego kopa w zależności od ich ilości.

#2 Ważnym elementem wartości linka jest jego położenie w odpowiednich tagach (w większości wypadków) i położenie względem znacznika body.

"Tematyczność" strony zależy od właściwej optymalizacji strony pod dane słowo kluczowe (anchor linka).

Reasumując jest tyle czynników od których zależy moc linka że nie warto się męczyć z pisaniem narzędzi do oceny.

Najważniejszą zasadą w tym przypadku jest to że najwartościowsze linki pochodzą ze stron pozycjonowanych na interesujący nas keyword (tzw. zaplecze tematyczne).

E: oczywiście cały czas pisze o stronie/podstronie na której będzie link

nihil fit sine causa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności