Skocz do zawartości

Ile naprawdę warte jest modelowe budowanie strony?


pracus

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Jestem tu całkiem świeżutki i być może już dyskutowaliście w tym temacie.

Poświęciłem ostatnie wieczory na analizę wyników wyszukiwania i stron znajdujących się na topie (Google, Yahoo) w różnych popularnych frazach. Patrzyłem w źródło, a przede wszystkim puszczałem testy na kilku najpopularniejszych SEO-testach (analizujących zawartość, meta, gęstość, itd.)

Wyniki mnie trochę zasmuciły: zdecydowana większość topowych witryn miała słabe lub beznadziejne wyniki testów. Jedyną ewentualnie wspólną cechą, jaką dało się zauważyć była duża gęstość testowanej frazy, ale i to nie zawsze.

Nie sprawdzałem ilości linków do tych stron, ale nawet mimo to wychodzi, że praca nad kodem SEO-friendly idzie w piach. Jakie jest Wasze doświadczenie w tej kwestii albo teoria na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak naprawdę chodzi tylko o dobre "pierwsze wrażenie", ale potem w grę wchodzą zupełnie inne elementy, prawda?

Posprawdzam dziś lub jutro linki do niektórych z nich (właśnie sprawdziłem na szybkiego 3 domeny i też z tym krucho - linków jak na lekarstwo) i zobaczymy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednią optymalizacją można na niszowe frazy wskoczyć bardzo ładnie na topowe pozycje ale przy trudniejszych frazach odgrywa to marginalne znaczenie, takie jest moje zdanie.

Pamiętaj, że jest wiele czynników wpływających na pozycje strony: wiek domeny (w połączeniu z ciągłością istnienia na niej strony), linki, optymalizacja i zapewne wiele innych które znamy i nie :(

logo-stat4seo-blue-small.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy, że masz sklep z 10 000 produktów. Konkurencyjnych sklepów jest w sieci 40.

Oczywiście możesz podlinkować 10 000 kart produktów w swoim sklepie i zgarniać największą pulę wejść z zapytań o te produkty tylko, że koszt podlinkowania choćby samymi systemami 10 000 produktów jest dość wysoki. Optymalizacją kodu, linkowaniem wewnętrznym zwiększasz pozycję na poszczególne karty towaru - koszt jednorazowy w czasie optymalizacji kodu i projektowania SEO sklepu.

Ponadto zdecydowanie łatwiej jest (mam tu na myśli ilość potrzebnych linków) wypozycjonować czy jak to się inaczej określa "dopalić, dopchać" poszczególne frazy jeśli kod witryny jest zoptymalizowany. Najprościej ujmując potrzebujesz ich znacznie mniej (linków).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku - gdyby to rzeczywiście zależało od tych dwóch rzeczy.

Ale, na przykładzie choćby: https://www.google.pl/search?hl=pl&q=st...amp;btnG=Szukaj

Weźmy dajmy na to lidera - i pod kątem SEO nie za dobrze, i linków nie za wiele, a mimo to na topie.

Takich przykładów przewinęło mi się sporo i już powoli dochodziłem do wniosku, że osiągnięcie sukcesu w pozycjonowaniu jakiejś strony jest bardziej losowe i "szczęściarskie", niż by się to mogło wydawać. Jakie jeszcze czynniki mogłyby wpłynąć na tak wysoką pozycję średnio przygotowanej strony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - zdradzi ktoś jak ta strona jest tak wysoko? Czy z 301 nie pokazuje linków czy to może coś innego? Też kilka razy widziałem już przypadki, że np. pierwsza strona linków 100, druga strona linków 30 tys. - obie pod względem budowy/optymalizacji na tym samym poziomie, a raczej nie sądzę, że to 100 linków było tak mocne, że przebijało 30 tys. linków drugiej strony...

Skuteczne pozycjonowanie stron www | Nowe randki internetowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności