Skocz do zawartości

Axel Springer sam szuka reklamodawców


Sixkiller

Rekomendowane odpowiedzi

Sporo jest o sieciach reklamowych na tym forum, ale ten temat nie był poruszany, więc mam nadzieję, że tym postem nie zaśmiecę tej szacownej platformy.

Podczas szukania aktualnych danych o oglądalności dziennika w celu obliczenia jego przychodów z reklamy odsłonowej (o czym niżej: https://www.forum.optymalizacja.com/index.php?showtopic=55447 ) okazało się, że już nie jest w sieci Arbo (Bizon), a poszukuje reklamodawców na własną rękę razem z innymi serwisami axel springer.

Sprawa jest o tyle ciekawa, że dużo było mowy na tym forum o tym, że sieci za dużo zdzierają i oszukują, ale mają tą przewagę, że skupiają wiele serwisów (ogromną ilość UU i PV) a co za tym idzie łatwiej im znaleźć reklamodawców. Stąd też ciężko zebrać odpowiednią ilość serwisów, żeby samodzielnie poszukiwać reklamodawców i na tym zyskać.

Poniżej przedstawiam serwisy które znalazły się w "sieci" reklamowej Axl Springer:

(z niewiadomych przyczyn Axl Springer nie informuje o UU i PV poszczególnych serwisów, jedynie dziennik podaje aktualne dane na własnej stronie, dlatego dane pozostałych serwisów czerpałem z cennika Arbo z marca)

Poniżej podaje liczbe UU serwisów:

dziennik.pl: 1 500 000

komuterswiat.pl: 300 000

auto-swiat.pl 134 000

KS-Gry.pl: 111 000

efakt : 43 000

Newsweek.pl: 81 000

sports.pl: 82 000

dziewczyna.pl: 40 000

PlayPC.pl: 52 000

forbes.pl: bd

Suma odsłon wynosi 30 mln (w tym dziennik.pl 22 mln)

Jak widać z powyższego ilość UU i PV nie jest porażająca, więc zastanawiam się czy taki ruch ze strony Springera rzeczywiście przyniesie mu korzyści finansowe, czy może taka decyzja podyktowana była innymi względami (niezależnością, itp...) a jako europejski potentat może sobie na to pozwolić.

Jeżeli pierwsza opcja jest prawdziwa to możliwe byłoby zrzeszanie także innych serwisów w celu ominięcia sieciowych haraczy.

Póki co tak się nie dzieje. Czy dlatego, że ludzie boją się ryzyka czy może nie ma inicjatywy ? A może ktoś próbował i się sparzył ?

(oczywiście niektórym wystarczy AdSense)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem Axel Springer rozwija swoja wspolprace z netsprintem wiec moze beda szli w tym kierunku lub wezma od nich know how, ale to tylko takie przypuszczenia i domysly moje wynikajace z rozmowi z niektorymi pracownikami NS.

Giełda Domen Internetowych - najlepsze domeny w sieci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności