Skocz do zawartości

"W wyszukiwarce lepsza 10 niż 9 pozycja "


neox

Rekomendowane odpowiedzi

"42 proc. wszystkich kliknięć w wynikach organicznych Google, przypada na pierwszą pozycję - jak wynika z analizy opublikowanej przez serwis Searchlight Digital. Pierwsze cztery pozycje zbierają łącznie dwie trzecie kliknięć (68 proc.) a pierwsza dziesiątka (czyli cała pierwsza strona) otrzymuje ponad 90 proc. kliknięć.

Opublikowane dane pokazują również bardzo ciekawą tendencję w zachowaniach użytkowników: częściej klikają oni w link z pozycji 10. niż z 9. Ostatni rezultat na stronie zebrał ok. 577 tys. kliknięć, a przedostatni niewiele miej, bo 549 tys. Różnicę nie są tu oczywiści duże, ale ciekawi sam fakt, że nie zawsze trzeba być wyżej w wyszukiwarce, żeby wzbudzić zainteresowanie internauty.

Wyniki analizy pokazują jasno, że serwis wypozycjonowany na drugiej stronie wyników Google, ma bardzo małe szanse by zostać odnalezionym przez internaute. Linki znajdujące się na stronie drugiej otrzymują zazwyczaj poniżej 1 proc. kliknięć, a w większości przypadków mniej nawet niż 0,5 proc.

Oczywiście pierwsza strona nie zawsze gwarantuje sukces. Jak wskazują autorzy badania, ponad 46 proc. internautów nie wybiera na tej stronie żadnej z wyświetlonych propozycji. Oznacza to jasno, że wyniki nie zawsze są adekwatne do oczekiwań osób korzystających z wyszukiwarki.

Metodologia

Badania przeprowadzono przy użyciu wyszukiwarki AOL, która wykorzystuje mechanizm Google. Badaniem objęto 36 mln wyszukiwań oraz 19 mln kliknięć pochodzących od milionów internautów (niezależnie od poszukiwanego tematu). Analizie poddano jedynie wyniki organiczne. Wyniki PPC nie zostały uwzględnione w badaniu. "

żródło-> https://www.internetstandard.pl/news/162792/29.html

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem sobie kiedyś bloga, co mi tak skakało z pozycji na pozycję i więcej klików miałem na drugiej stronie na samej górze, czyt. miejsce 11 niż na pierwszej w miejscy 7.

zbieg okoliczności?

myślę że nie, żadne badania tutaj nie są potrzebne, trzeba pomyśleć logicznie i przypomnieć sobie jak się googlowało jak sie jeszcze nie pozycjonowało;)

Incognito - to tak, tam o pozycjonowaniu, ale nie Ciii, bo się wyda. Nie mów nikomu...

Przyszłość seo - wszyscy mówią to i ja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskoczenie z drugiej do pierwszej dziesiątki wyników (nawet na sam koniec) na konkurencyjne frazy w moim przypadku dało dużo więcej wejść. Wahania z 14 na 11 pozycję niewiele się różniły pod względem liczby kliknięć i zauważalna różnica była widoczna dopiero po wskoczeniu na 10 pozycję.

Zanim się przejdzie do drugiej strony, trzeba zjechać na sam dół i nie da się nie zauważyć pozycji 9 i 10. Druga sprawa - niektórzy olewają description twierdząc, że nie wpływa na pozycje i zapominając przy tym o jego marketingowym celu - zachęceniu do kliknięcia. Mowa oczywiście o sytuacjach, kiedy dla danego zapytania pojawia się faktycznie opis z met a nie fragment tekstu ze strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zbytnio uogolnili poniewaz sa frazy, gdzie z 2 strony wynikow mialem mniej-wiecej taki sam traffic jak z pierwszej, sa frazy, gdzie miedzy 8 a 4 pozycja jest przepasc - 4 pozycja daje 100 % wiecej wejsc niz 8. Wszystko zalezy od tematyki.

Sam jestem ciekaw, bo ogolnie wydaje mi sie, ze wiekszosc internautow nie czyta title i opisu w serpach tylko po prostu w nie klika.

Dla tych co lubią na biało i dla tych co na czarno:
logo_ap.jpg godmodelogo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ydaje mi sie, ze wiekszosc internautow nie czyta title i opisu w serpach tylko po prostu w nie klika

Najlepiej jakby w tej kwestii wypowiedziała się osoba zajmująca się kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach. W końcu w nich podstawą jest przetestowanie skuteczności chwytów marketingowych i to oni najlepiej wiedzą jak duże znaczenie ma dobrze skonstruowany opis.

Bez względu na to czy ktoś jest obeznany z tym jak działają wyszukiwarki czy nie, tytuł i opis są pierwszym miejscem, w którym spojrzy internauta i na podstawie którego dokona wyboru, czy w niego kliknie czy nie. Ja często zwracam także uwagę na to jak wygląda adres - czy wchodzę na jakąś normalną stronę, wpis w katalogu czy temat na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z autopsji wiem, że:

- tytuły, w których nie ma szukanej frazy (pogrubienie) są automatycznie pomijane

- ogromne znaczenie ma nie tyle klarowność opisu, co kontekst, w którym występuje szukana fraza - często webmasterów denerwuje, że zamiast meta decription wyświetlany jest jakiś fragment tekstu, ale Google wie, co robi

- internauta zawsze zagłębia się w dalsze strony, kiedy nie jest pewien, czy dobrze szuka, lub wie, że szukane przez niego informacje są trudno dostępne (mało popularne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dużo zależy też od marketingu, tzn. jeżeli title jest tak zbudowane że zachęci usera do zerknięcia na stronę po przez opis lub np. taki tytuł z wyszukiwarka cen

899 PLN Notebook HP jajkis_model - najtaniej

to pomaga bo user wie czego się spodziewac

Witryna Biznesu - najlepsza promocja biznesu w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności