Skocz do zawartości

Jak wybrać firmę pozycjonerską ?


b2rt0sz

Rekomendowane odpowiedzi

Zastrzeżenia mam tylko do kilku fragmentów:

"Uczciwe firmy z branży SEO nigdy nie wykorzystują dwa razy tych samych zestawów słów kluczowych."

Jeśli słowa okazały się trafne i nie pozycjonuje się kilku firm w tym samym czasie to nie widzę problemu. Jeśli jednak firma decyduje się w tym samym czasie pozycjonować kilku klientów na te same frazy to każdy z nich powinien być świadomy tego, że firma pozycjonuje również ich konkurencję. Ostatnio pewna firma (od której sama dostałam ofertę ;-) ) zapewniała mnie, że nie ma znaczenia czy oni będą pozycjonować moją stronę i stronę konkurencji, bo jak nie oni to ktoś inny i tak by się nią zajmował.

"Uczciwe firmy prezentują w swoim serwisie portfolio - linki do projektów wcześniejszych i obecnych klientów (jeśli zawarte z nimi umowy to dopuszczają)."

To dość ryzykowne tym bardziej, że konkurencja bez trudu przeanalizuje sposób działania danej firmy. Gdybym miała wybierać firmę do pozycjonowania to ważne byłoby dla mnie aby w rozmowie ze mną pokazali kilka przykładów, ale niekoniecznie musieliby je zamieszczać na swojej stronie.

"Druga metoda to przeczytanie jednego z dostępnych w sieci czy prasie poradników - choćby takiego, jak ten :lol:"

Hmm, moja przygoda z SEO zaczęła się od przeczytania poradnika na temat tego jak samodzielnie wypozycjonować stronę, ale trafiłam na porady spamera i dość szybko się na tym sparzyłam.

"albo nie odnosi się do zadanych w mailu pytań, lepiej być ostrożnym"

Niektóre firmy piszące do mnie w sprawie pozycjonowania narzekały właśnie na to, że dotychczasowy pozycjoner (bądź firma) nie chciał w ogóle wyjaśnić podstawowych zagadnień z branży SEO i firma ta nie miała zielonego pojęcia, co ten pozycjoner w ogóle robi i przede wszystkim... czy cokolwiek robi. Nie mówię, aby pokazywać klientowi całe zaplecze, ale powinien on wiedzieć orientacyjnie jakie działania są podejmowane i dlaczego to nie kosztuje 9,99 zł ani dlaczego pozycjonowanie nie jest procesem jednorazowym. Im klientowi lepiej się to wyjaśni, wspominając o ewentualnym ryzyku wynikającej ze zmian w algorytmie, konkurencji itp., tym mniej będzie marudny i każdy będzie wiedział na czym stoi.

Do artykułu dodałabym jeden punkt - aby nie odpowiadać na oferty mailowe, w których firma pisze, że daną stronę znalazła zupełnie przypadkowo i że oferuje atrakcyjne cenowo pozycjonowanie. Nie twierdzę, że wszystkie tego typu firmy nie są profesjonalne, ale sama dostałam kilka takich maili i oferty takich firm były po prostu śmieszne. Np. na moje pytanie dotyczące pozycjonowania szerokiego jedna firma w ogóle nie odpisała, a druga napisała, że dotychczas żaden klient nie był tym zainteresowany (a jak mógłby być skoro to oni mieli poinformować o takiej możliwości) i nie wiedzą jak się za to rozliczać.

Drugą ważną sprawą są kłamstwa na temat współpracy danej firmy z Google i zapewnienia dotyczące wypozycjonowania na topowe miejsca, kiedy później się okazuje, że oferta dotyczy kampanii reklamowych w Google, a nie pozycjonowania w wynikach organicznych.

Poniżej wszelkich poziomów jest wg zamieszczanie linków na stronach klientów - nie tylko do siebie, ale również do stron innych klientów i chyba wszyscy wiemy o jakie firmy chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności