Skocz do zawartości

Czemu CTR spada kiedy ruch rośnie?


MOUKETTA

Rekomendowane odpowiedzi

W czwartek po zwiększeniu trafficu miałem taki CTR że wyciągnąłęm prawie $50, wczoraj przy tym samym trafficu spadło do $15 (CTR w dół), dzisiaj (13.00) mam zarobione $1.5 i pewnie do końca dnia nawet nie przebiję $10. Ktoś zaraz pewnie powie "użytkownicy wyklikali ci ciekawsze reklamy i zostały te mniej ciekawe, o mniejszej klikalności", ale właśnie są, mniej więcej te same, równie ciekawe dla użytkownika. Czyżby google coś kombinowałe i nie zliczało klików? Da się to jakoś sprawdzić wiarygodnie?

Żeby zrozumieć google to chyba trzeba mieć łeb jak sklep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli spada CTR to logiczne że eCPM również wędruje w dół :D

MOUKETTA może dokonywałeś jakiś zmian w wyglądzie/ustawieniu reklam i poprostu użytkownicy zdążyli się już przyzwyczaić do nowego wyglądu? (wiedzą gdzie są reklamy i je omijają)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ech, CTR może zależeć od wielu czynników. Np. tego jakie reklamy się wyświetlają w danym dniu. Jeżeli jednego dnia masz wysoki CTR, a drugiego dużo niżnszy, może to znaczyć że skończyła się jakaś kampania, która wyświetlała reklamy interesujące Twoich userów. Ja poza AdSense korzystam też z innych systemów reklamy kontekstowej i tam są podbne wahania CTR.

Duże znaczenie ma też ułożenie i kolorystyka reklam. Niby nic odkrywczego. Ale... Warto raz na kilka dni zmieniać ułożenie reklam na stronie, a także ich kolorystykę. Każda strona ma iluś tam stałych userów i iluś tam wchodzących przypadkowo, jednorazowo. Jeżeli masz dużo stałych userów, to częsta zmiana położenia reklam daje bardzo pozytywne efekty. Po prostu nowe elementy reklamowe zwracają uwagę stałych userów (tych którzy się przyzwyczaili do starego układu reklam i je omijają) i rośnie CTR.

Można przyjąć taką strategię:

1) moja strona ma dużo stałych userów - raz na kilka dni zmieniam układ reklam

2) moja strona ma głównie przypadkowych odwiedzających (nie powracających) - wypracowuję na stałe najlepszy układ reklam i go nie ruszam

UWAGA: zauważyłem że rewelacyjne efekty przynosi też rotacja systemów kontekstowych na stronie! Jeden dzień wyświetlaj AdSense, drugi AdKontekst itd. W pierwszym dniu po zmianie zawsze mam wysoki CTR, który z czasem spada.

Wracając do tematu - Czemu CTR spada kiedy ruch rośnie?

Spadek CTR wraz ze wzrostem ruchu na stronie ma też dwa logiczne uzasadnienia.

1) Wzrost liczby odsłon strony może oznaczać, że na stronę wchodzi więcej osób trafiających tu przypadkowo, mało zainteresowanych tematyką. Z reguły jak ma się mało wejść, to są to osoby bardzo zdeterminowane aby na tę stronę wejść (np. znalazły link na 10 stronie wyników w google, a więc bardzo im zależało skoro tak zagłębili się w wyniki wyszukiwań). Gdy liczba userów rośnie, bo np. wypozycjonowałeś stronę i trafiła do TOP 10 w google, to wśród odwiedzających wzrośnie odsetek opsób które kliknęły w pierwszy lepszy link w wynikach wyszukiwania, mniej zdeterminowanych. A więc i mniej zainteresowanych treściami na stronie, a także i reklamami. Efekt - wzrost liczby userów i spadek CTR reklam.

2) Myślę, że google kliknięcia jednej osoby (np. z jednego IP) zlicza tylko określoną liczbę razy. Jak user kliknie w danym dniu w reklamę raz to google zliczy Ci 1 klik. Jak user kliknie 50 razy w ciągu dnia, to google zliczy Ci tylko pierwsze X klików (np. 10, ale oczywiście nie wiem ile to tak naprawde może być). Taki mechanizm byłby logiczny, bo eliminował by zliczanie pustych, bezsensonych klików nie przynoszącym reklamodawcom konwersji, pochodzących od osób "naklikiwujących". To też tłumaczy dlaczego rano CTR mam wyższy a w ciągu dnia wskaźnik nieco spada (np. po południu nie zlicza ponownych kliknięc osób, które klikały już rano).

Co myślicie o moich teoriach - mają sens? Mam nadzieję, że te przemyślenia niektórym z Was pomogą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się może nie znam, ale powiem tyle: miałem przez jakiś czas banner escpartners, który też generuje coś w rodzaju reklam kontekstowych, tylko są to konkretne produkty wybranego przez nas sklepu.

W tym programie byl podgląd akcji użytkowników klikających w reklamy - ich dalsze ruchy po stronach tamtego sklepu. Z raportu mogłem wywnioskować jedno: olbrzymia liczba "klikaczy", którzy najwyraźniej w dobrej wierze, dla mojego dobra :rolleyes:, klikali po parę razy we wszystkie linki, jakie można było kliknąć, nie przechodząc dalej na kolejne strony sklepu (czyli zero zainteresowania reklamą). Moja - ostro brzmiąca - teoria: Google w ogóle nie zlicza takich osób. A w moim przypadku stanowią chyba większość odwiedzających... Takich klików z wdzięczności było na tyle dużo, że mój CTR powinien być 5 razy większy, i to zakładając, że Google uzna pierwszy klik takiego użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności