Skocz do zawartości

Drastyczne spadki...


FlashT

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Tak naprawdę to stuprocentowej metody nie ma.

Symptom jest jeden -- nagle spada Ci wartość kliknięcia. Z dnia na dzień. W sposób przekraczający zwykłe, codzienne wahania. Bez żadnych zmian z Twojej strony. U mnie w piątek było okay, w sobotę było 3x albo 4x mniejsze CPC... W innych źródłach też czytałem, że smart pricing jest włączany w soboty. :tancze:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to jakieś dziwne przeszacowanie google , bo rok temu było to samo przyszedł grudzień i stawki poleciały na łeb na szyję z przyczyn niewiadomych .. może w systemie jest po prostu mnie kasy a ruch na stronach w zimie wzrasta . a wiadomo że to ma wpływ na zarobki , bo masz więcej chętnych do wyświetlania reklam niż chętnych do reklamowania się ,

a to co pisze lis ma sens chodzi o sobotę i niedziele , bo rzeczywiście statki spadają na weekend , może ktoś przeliczył i wyszło że w weekend mamy słabszą konwersja ( bo więcej jest ruchu o niskiej wartości typowych przeglądaczy nie generujących żadnych zysków dla reklamodawców ) , cześć reklam w ogóle się nie wyświetla tak jakby ktoś powypinał kampanie reklamowe na weekend

oczywiście to są tylko moje prywatne spostrzeżenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety w adsense stawki i CTR w dół i to przez dłuższy okres, coś mi się wydaje kryzys puka do drzwi.

Reklamuję się w jednej sieci w której jest ranking top 10 najlepszych reklamodawców i powiem, że stawki poszły równo 2x w dół. W adwords też mam dużo więcej kliknięć niż jeszcze kilka miesięcy temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo rzeczywiście statki spadają na weekend

U mnie ZAWSZE, każda jedna SOBOTA była GORSZA od pon-pt + nd. Tematyka : zróżnicowana.

Po przeczytaniu licznych postów dot. Smart Pricing na forum, wyeliminowałem dziś kilka stron (starych stron) z programu. Zastanawiam się jednak, czy przyniesie to jakikolwiek efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest to, że ewentualny efekt zobaczysz za dwa tygodnie.

Bo smart pricing jest włączany w dniu X (ja uważam, że X=sobota), jeśli w ciągu poprzednich 7 dni Twoje konto generowało na którejś ze stron kiepską konwersję dla reklamodawcy.

Wczoraj wywaliłeś strony, więc w najbliższą sobotę opisany powyżej warunek jest spełniony. A zatem na kolejny tydzień też będziesz mieć włączony smart pricing.

Dopiero w następną sobotę warunek nie będzie (miejmy nadzieję) spełniony i dopiero wtedy smart pricing zostanie wyłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wcale Ci się nie dziwię, bo tak jak drastyczny spadek CPC można tłumaczyć smart pricingiem, tak pięciokrotne obniżenie CTRu nie zdarza się samo z siebie.

Zmieniałeś coś na stronie?

Blokowałeś reklamy filtrem reklam konkurencyjnych?

Może jakaś dobrze dopasowana reklama się skończyła?

Jak z dopasowaniem tematycznym / językowym reklam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz jeszcze przeanalizowałem CTR i eCPM.

Wziąłem pod uwage dni 1 - 9.12 2007 i 1 - 9.12. 2008 dla JEDNEGO serwisu www.

1. CTR w 2008 mam 1.5 - 2 x większe

2. eCPM mam na identycznym niemal, poziomie. Różnice rzędu 0,1-0,3%

Rok temu w w/w dniach grudniowych dla np. 100 kliknięć zarobiłem od 3 do 4x więcej aniżeli tego roku.

Bezradny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zmieniałem, tak jak 30 listopada zakończyłem miesiąc z dobrym eCPM i CTR, tak od pierwszego grudnia mam tragedię.

A jak z dopasowaniem tematycznym reklam? Lepiej? Gorzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z dopasowaniem tematycznym reklam? Lepiej? Gorzej?

Lisie, pozwole się wtrącić.

Już w roku ubiegłym tematyka reklam była niemal idealna. W tym roku tematyka reklam nie odbiega od roku ubiegłego.

Właściwie nie posiadam stron www, na których tematyka reklam byłaby choć w 5% inna, aniżeli tematyka danej strony www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje że gdzieś w grudniu ucieka troszkę pieniędzy z systemu , z ciekawości zrobiłem sobie rano raport całoroczny z średnimi stawkami dziennymi za klik , i wygląda to tak mniej więcej że im większy ruch tym mniejszy zysk. Dla przykładu okres letni u mnie wypadł najlepiej , może ktoś zrobić sobie cos takiego i sprawdzić czy wychodzi podobnie ??

Chodzi mi o czystą średnia za klik czyli zarobione / ilość klików

Inna sprawa wydaje mi się że duże kampanie o tematyce finansowej gdzieś poznikały .. a one mogły min kręcić stawki .. ale to tylko takie moje domysły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności