Skocz do zawartości

Drastyczne spadki...


FlashT

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
U mnie zawsze było odwrotnie, większy traffic = więcej kliknięć = większe zarobki.

oj nie zrozumiałeś mnie .. , nie chodzi mi o ilość klików ani końcowy zarobek , tylko realną wartość średnią za klik , i w lecie wychodzi to lepiej , czytaj całe posty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lisie, pozwole się wtrącić.

Już w roku ubiegłym tematyka reklam była niemal idealna. W tym roku tematyka reklam nie odbiega od roku ubiegłego.

Właściwie nie posiadam stron www, na których tematyka reklam byłaby choć w 5% inna, aniżeli tematyka danej strony www.

Pytam o to z tego względu, że tak duży spadek zarobków można łatwo uzasadnić, jeśli dobrze płatna reklama, dobrze dopasowana, nagle przestaje być wyświetlana (z jakiś przyczyn). Jeśli zamiast niej są nieco gorzej płatne, ale znacznie gorzej dopasowane, zarobki spadną.

Słuchajcie -- ale czy możemy zacząć porównywać wskaźniki, które są porównywalne? Nie przyglądajmy się całkowitym zarobkom, bo to nie ma sensu. Zamiast tego lepiej porównywać CPC, bo nawet na eCPM za duży wpływ mają nasze działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dopasowaniem reklam u mnie jest OK, od czerwca nie miałem takiego kryzysu, widzę że reklamodawcy są ci sami

Ja w ogóle nie rozumiem skąd się wziął termin "smart pricing"? Wpisuję w helpie na stronie adsense ten termin i nic tam nie ma. I nie rozumiem jak google może sprawdzić konwersję. Przecież jak do jakiegos reklamodawcy trafia user to raczej od razu nie zakłada konta w banku, czy kupuje hostingu też raczej nie.

Porównałem wyniki z grudnia 2007 względem listopada 2007 i stycznia 2008 i nie widzę jakiejś sezonowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ogóle nie rozumiem skąd się wziął termin "smart pricing"? Wpisuję w helpie na stronie adsense ten termin i nic tam nie ma.

Ale pojawia się to pojęcie na blogu o AdWords.

I nie rozumiem jak google może sprawdzić konwersję. Przecież jak do jakiegos reklamodawcy trafia user to raczej od razu nie zakłada konta w banku, czy kupuje hostingu też raczej nie.

W AdWords można śledzić konwersje, w Analytics też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na jakiej to zasadzie się odbywa? Reklamodawca musiałby skierować reklamę na konkretną domenę (wydawcę) ale wcześniej wydawca musiałby w opcjach zaznaczyć że chce żeby reklamodawcy kierowali na niego reklamę bezpośrednio. Jesli taką opcję zaznaczy to wtedy pojawia się na specjalnej liscie gdzie są m.in. publikowaniejego statystyki dot. ilości odwiedzin. Reklamodawca dopiero z tej listy może wybrać tego wydawcę.

Jeśli reklamodawca nie skieruje reklamy na konkretną domenę to konwersja jest pokazywana jako wynik ogólny dla wszystkich domen z jakich pochodzi ruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli reklamodawca nie skieruje reklamy na konkretną domenę to konwersja jest pokazywana jako wynik ogólny dla wszystkich domen z jakich pochodzi ruch.

Myślę, że nie jest dużym wyzwaniem technicznym analizowanie konwersji osobno dla każdego źródła ruchu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem pod uwage dni 1 - 9.12 2007 i 1 - 9.12. 2008 dla JEDNEGO serwisu www.

Sprawdziłem te okresy w swoim adsense i u mnie eCPM spadło o 25% dla 1 serwisu-mojego-lidera

Po swoich działaniach w adwords za to widzę, że coraz więcej budżetu przenoszę na wyniki google, ze stron partnerskich, zdecydowanie lepsze efekty w ilości realnych klientów (a nie ilości kliknięć), czyli zdecydowanie lepszy target.

Może coraz więcej reklamodawców robią podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ten temat to bedzie zawsze " temat rzeka " ;].

Jeśli chodzi o sezonowe spadki i wzrosty cpc - wszystko zależy od tematyki , ja osobiscie dla promowanej przezemnie tematyki odnotowywuje teraz nawet 50% wzrosty cpc w porównaniu z latem.

Pojęcie SP moze nie istnieje w help itp. , ale jestem pewny na 1000% ze takie coś istnieje - cpc równe 50% normalnego. Najprawdopodobniej jest nadawane z braku konwersji ,ale jak ktoś wcześniej napisał w niektórych przypadkach cieżko jest jednoznacznie zliczyc konwersje , tak wiec może być brany pod uwage również wskaźnik odrzuceń i kilka innych danych.

Tak na marginiesie - w Adsensach nic sie kupy nie trzyma ciężko jest cokolwiek wywnioskowac ...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności