Skocz do zawartości

zlecienie wykonania strony jak to zrobić


bartpaw

Rekomendowane odpowiedzi

Temat rzeka jak dla mnie, byłem po jednej i po drugiej stronie. Zamknąłem dział tworzenia stron www bo był problem z ludźmi, jak wszędzie.

Wystarczy odpowiednio zapłacić a ludzie się znajdą. Teraz mamy rynek globalny, możliwości masz nieograniczone. Tylko o czym tu mówić kiedy w PL nawet widełki płacowe w ogłoszeniach o pracę to rzadkość. Sam mam kilka ofert pracy każdego tygodnia, nawet nie odpisuję nie dlatego, że jestem leń i mam wszystko gdzieś. Ale jeśli osoba nie poda żadnych informacji o zarobkach i jej nie znam to szkoda mi na to czasu bo pewnie znowu to 2k, "fajny młody zespół" i okresy przejściowe czy jak to się tam nazywa :shout: Jak jeszcze ogłoszenie jest w ogóle zabawne typu "zatrudnię grafikoprogramistę do obsługi apache, najlepiej płci żeńskiej +długie nogi i bląd włosy po samą d*ę"... to wiesz :shout:

Jak już masz "trochę" przepracowane to raczej bez sensu znowu wracać do ery pokemona i projektów za 300pln, gdzie programista robi grafikę a grafik klepie HTMLa.

Ja przez szacunek dla pracodawcy przyjąłem zasadę, że nie rezygnuję z pracy, jeśli nie znajdzie się osoba która zapłaci przynajmniej 2x więcej. Tzn. to nie oznacza, że jak ktoś mi powie "zapłacę 2x więcej" to będę cokolwiek dla niego robił. Przy takiej kwocie to się mogę pozastanawiać ;) Bo na przykład podejście do pracowników tam gdzie obecnie pracuję bardzo mi odpowiada a zarobki to też nie wszystko.

Tzn. mógłbym zarabiać 2x więcej siedzieć w pracy 8-8 i szargać se nerwy. Tylko po co? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Kurcze, będzie ciężko i kiepsko to widzę. Jak to Twój pierwszy portal i to z grubej rury społecznościówka (bo nie należą one do najłatwiejszych portali) to przynajmniej podstawowa wiedza jest potrzebna.

Prawda (i to więcej niż podstawowa) nie mniej można zupełnie nic nie wiedzieć ale wtedy trzeba mieć odpowiedni budżet :) Mam teraz klienta, który nawet nie umiał opisać i zrobić specyfikacji swojej społecznościówki! !!! Trzeba było samemu przygotować i zaproponować pewne rozwiązania, a jako, że ciągle robimy te "łeb dwa zero" to wyjątkowo sprawnie nam poszło a klient tylko akceptował. Nawet nie było tak źle jak się na początku wydawało. Powiedziałbym nawet, że sie lepiej pracowało niż dla klienta który ma milion swoich (kretyńskich na ogół) pomysłów.

Co doprowadzenia projektu to agile i scrum świetnie się tu sprawdza i bez tego imho ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gizmoo3

nie znamy funkcjonalnosci, wiec nie wiemy co jest potrzebne w panelu

prawda, nie sprecyzowałem o co mi chodzi. wiem co chce odnośnie profili i ich zarządzania, wiem co odnośnie raportów, wiem co do forum, poczty i kilku jeszcze elementów. podejrzewam, bo właśnie tego nie wiem, że są pewne rzeczy które zazwyczaj podlegają kontroli w takim portalu, być może chodzi o coś z wyglądu lub jakieś funkcje które ułatwiają zarządzanie samą stronką jako całością a nie poszczególnymi modułami. naprawdę nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć.

@MMP

Dobrym pomysłem jest też wersjonowanie aplikacji dla klienta razem z changelog, wtedy "na bieżąco" widać postęp prac i czy termin się zgadza z tym z roadmap.

Płatność w takim wypadku to zaliczka + miesięczne transze - chyba najlepszy sposób opłat przy długoterminowych projektach.

a co w sytuacji w której postępy prac się nie zgadzają z roadmap, czy w takim wypadku klient powinien wpłacić kolejną miesięczną transzę?

moim skromnym zdaniem najlepiej ze strony klienta i jak myślę dla firmy również jest płacenie za kolejne etapy pracy. podzielić projekt na funkcjonalne całości ustalić stawkę za wykonanie danej części i jak jest zrobiona i zatwierdzona przez klienta to następuje zapłata.

zleceniodawca wie za co płaci a wykonawca ma motywację do skończenia w terminie bo od tego zależy czy dostanie pieniądze. dla mnie bardzo sprawiedliwe wyjście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co w sytuacji w której postępy prac się nie zgadzają z roadmap, czy w takim wypadku klient powinien wpłacić kolejną

> miesięczną transzę?

Zależy od tego jaki margines błędu się przyjmie, jeżeli ponad połowa rzeczy nie jest skończona to można przedyskutować zasadność płacenia, ale jeżeli jest to jeden fix do zrobienia, czy przesunięcie loga o pięć pikseli w prawo to wtedy wypada już zapłacić całość transzy.

Wszystko i tak zależy od tego jak się dogadasz z firmą której to zlecisz.

> podzielić projekt na funkcjonalne całości ustalić stawkę za wykonanie danej części

Mniej, więcej na tym właśnie polega metodologia scrum o której pisał normanos, podzielenie projektu na funkcjonalne elementy i tworzenie ich wg. odpowiedniej kolejności.

stopka usunieta z wpoodu wirusa na stronie docelowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności