Skocz do zawartości

Stawki ecpm za ostatni miesiąc

baciarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkującym użytkownikiem adsense i chciałem się zapytać o rzecz dotyczącą stawek ecpm. Nie mam zbytniego doświadczenia w tej dziedzinie ale staram się zauważyć jakieś prawidłowości.

Czy macie takie obserwacje, że na przestrzeni miesiąca zmieniają się stawki ecmp w ten sposób, że im bliżej końca miesiąca tym są one niższe ? Czy to tylko mnie się teraz tak ustawiło. A może te stawki zależą od kursu dolara (chodzi mi o to, że adwordowcy płacą po innym kursie za reklamę) choć może się mylę. Jak wy to widzicie ?

https://www.autokoncern.pl - po 15 postach stopka dofollow, nie spamuj zostań normalnym użytkownikiem forum o samochodach:)

Stawki eCPM nie zależy od kursu dolara, a raczej od tego,

że pod koniec miesiąca reklamodawcy mają mniejszy budżet na reklamę.

Mar.

Polecam katalog SeoPark.pl, katalog AK47 (5 lata w sieci) ...oraz Wirtualne-miasta.eu
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

Stawki eCPM nie zależy od kursu dolara, a raczej od tego,

że pod koniec miesiąca reklamodawcy mają mniejszy budżet na reklamę.

eCPM jak najbardziej zależy od kursu dolara! A dokładniej zależy od niego CPC.

Polski reklamodawca w AdWords płaci w PLN, te jego PLN są przeliczane na USD i potem razem z innymi reklamami uczestniczą w licytacji o miejsca reklamowe. Dlatego im wyższy kurs USD, tym mniej USD kupuje za swoje PLN w AdWords. Tym niżej w USD wyceniane są jego kliknięcia. Tym mniej dostajesz za kliknięcia w AdSense, tym mniejszy jest eCPM.

Jeśli masz reklamodawców z USA, wtedy nie zależy to aż tak bardzo, raczej na ogólnych zasadach wiążących stan gospodarki i firm z wartością waluty.

Mój błąd, jednak ma nieznaczny wpływ... coś źle zinterpretowałem wykresy.

eCPM-pazdziernik.jpg

Co można porównać do kursu dolara:

dolar%20-%20pazdziernik.jpg

Mar.