Skocz do zawartości

Long tail - jak wycenić


brzuch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Swego czasu spotkałem się z problemem wyceny pozycjonowania na long tail. Jak się wydaje, najbardziej uczciwym podejściem jest zapłata za efekt.

Efektem w tym przypadku nie jest pozycja na określone słowa kluczowe, bo nie znamy tych słów, ale wzrost ruchu z wyszukiwarek i wysokość wzrostu tego ruchu w stosunku do wartości wyjściowej może być podstawą do rozliczeń z klientem.

Ile brać za dodatkowe wejście z wyszukiwarki? To już kwestia indywidualna, zależna od branży, wielkości witryny, oraz startowej wielkości wolumenu ruchu z wyszukiwarek jaką strona posiada. Wspólnie z klientem można zastanowić się ile dla niego warta jest każda dodatkowa odsłona. Jako podstawę można np. sprawdzić ile zapłaciłby za reklamę AdWords. Załóżmy że Google oszacuje średnie CPC dla wybranych przez klienta fraz na poziomie 10 gr, a u nas każde wejście będzie go kosztowało np. 2 gr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adek - co w przypadku, gdy klient jest zainteresowany tylko i wyłącznie długim ogonem?

to fantastyczna sytuacja bo wyceniasz mu kazda frazę (no moze nie nazwy własne produktów). Wiemy że przy dobrej optymalizacji zdecydowanie większa część fraz wejdzie sama, a na pozostałą reszte zainwestujesz niewiele pracy. Jednek ja bym nakłaniał klienta do pozycjonowania nie tylko LT, bo jak bedziesz robił bardziej ogólne frazy i pozycjonował też domene głowna i głowne kategorie to oprócz więszkego ruchu będzie to pożyteczne dla LT

zdrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o namawianie na samo LT. Branża jest taka, że większość ruchu idzie z porównywarek (głównie ceneo, skąpec, nokaut, trochę z radara). Klient to widzi i widzi też, że na długi ogon te porównywarki są zawsze w czołówce. Dlatego sam chce tam się znaleźć (po co im płacić i jeszcze ścigać się ceną z konkurencją). W takim przypadku trudno powiedzieć, że przy optymalizacji samo wyjdzie, bo po pierwsze są tam już mocno zasadzone w.w. porównywarki a na dodatek konkurencja nie śpi i też tam jest.

Pomysł z rozliczaniem się za ruch z wyszukiwarek jest dobry, ale budzi spore wątpliwości - trudno zmierzyć nasze działania, łatwo oszukać. To może być dobre dla stałego klienta, który nas zna i wie, że go w butelkę nie nabijemy.

Cena (przykładowo) 5 zł / frazę... Hmm... Wydaje mi się, że jest to jakiś pomysł. Może to być nawet argument dla klienta, że lepszy będzie ryczałt, żeby nie wyszło nagle za dużo :pytajnik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzuch kazde zlecenie będzie w jakis sposób sie rózniło. Co innego wyceniac LT dla 50 fraz a co innego dla 5k fraz. Przy tej 2 opcji nawet symboliczne 5 zeta za fraze moze byc za duze. Za ruch nie rozliczałem sie, i nie wydaje mi sie zeby było to weryfikowalne w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. long tail jest niezwykle trudny do dopracowania (czas), mam na mysli jak najwyższą konwersje

2. cena za pozycjonowanie tylko LT (pisze o większej ilości fraz) IMO powinna być sumarycznie taka sama jak za 2-4 frazy głowne ogólne

bo zrobienie tylko LT to w sumie tyle samo pracy i taka sama moc skierowana na witryne jak w przypadku tych fraz głównych.

PS.

wszystko się odnosi do prawdziwego LT , tzn takiego +70-100 fraz

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....... a co innego dla 5k fraz. Przy tej 2 opcji nawet symboliczne 5 zeta za fraze moze byc za duze. Za ruch nie rozliczałem sie, i nie wydaje mi sie zeby było to weryfikowalne w 100%

Zgadza się , ale też przyznasz ze z pocjanych 5k fraz nie wchodzi w top5k fraz jak wejdzie z 1000 to też nieźle.

Ja mam zawsze paczki 100 fraz long tail za 500,- co nie znaczy ze trzymam sie tego kurczowo nie raz jest taniej nie raz jest drożej.

Ale taką mam wyjściową wycene

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko do Tych co robią Long Tail :

Czy pozycjonowanie tą metodą daje długotrwały ruch ?

np.

Styczeń : 1000 fraz w Top 5 = 10000 wejść (całość).

Czy w kolejnych miesiącach liczba wejść będzie zbliżona...czy zdarzają się ostre różnice...

Chodzi mi o to czy nie jest czasem tak że np. 1 słowo kluczowe z tych 1000 generuje w styczniu 10 wejść a w następnych miesiącach nikt po takim słowie nie wchodzi na strone.

Thanks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo w danym dniu, miesiącu może być więcej szukających w danym temacie, miałem ostatnio przypadek gdzie klient pozycjonował sie pod model produktu który akurat w TV miał reklamę , ta niszowa fraza dała my tyle wejść w tygodniu ile nie miał za cały rok.

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności