Skocz do zawartości

Czy warto zlecić firmie obsługę adwords?


Maol

Rekomendowane odpowiedzi

@rozbik mozna sie dopatrzec co najmniej 2 trudnosci w kazdej prowadzonej kampanii.

1/ osiagniecie pozytywnego wyniku finansowego (przychody z ruchu kupionego wyzsze niz koszty pozyskania tego ruchu) - zazwyczaj nie jest to ekstremalnie trudne na poczatku gdyz dziala sie w malej skali.

2/ zwiekszenie liczby odwiedzin przy zachowaniu pozytywnego wyniku - w momencie realizacji zalozenia 1/ czesto (zawsze? :)) okazuje sie, ze chcemy wiecej takiego ruchu ktory sam za siebie placi i jeszcze daje nam zarobic. W koncu na reklamy, ktore zarabiaja na siebie i nas mamy nieograniczony budzet (przynajmniej ja mam). Tak wiec celem numer dwa jest zwiekszyc skale kampanii aby dotrzec do wiekszej liczby klientow przy utrzymaniu pozytywnego wyniku finansowego. To powinno zwiekszyc nasz zysk. Ta czesc jest trudna lub bardzo trudna.

Co do oddawania kampanii firmom zewnetrznym, to najwazniejsze jest umowic sie z nimi na maksymalna cene jaka chcemy placic za konwersje. Wowczas uzyskujemy prosty sposob na kontrolowanie efektywnosci kampanii. Wynagrodzeniem firmy SEM moglby byc % od wykorzystanego budzetu. W przypadku, gdy cena konwersji nie przekroczy ustalonej kwoty mamy dosc duza pewnosc, ze zarobilismy na wspolpracy z taka firma. Wazne jest zeby przy kalkulacji maksymalnej ceny za konwersje uwzglednic koszt obslugi!

Przyklad:

Sprzedajemy produkt X. Proces sprzedazy polega na tym, ze klient wypelnia formularz z zapytaniem online, otrzymuje od nas oferte i ewentualnie decyduje sie na zakup. W takim przypadku najlepiej jest sledzic koszt wypelnienia formularza (zapytanie). Na te czesc ma bowiem jakis wplyw prowadzacy kampanie. To, jaka przygotujemy oferte i czy klient kupi nie jest juz od niego zalezne.

Na podstawie wlasnego doswiadczenia i danych wewnetrznych okreslamy jaki % zapytan konczy sie transakcja i jaka jest sredni zysk na jednej transakcji. W przypadku sprzedazy wielu produktow warto jest je posegmentowac. Czesto jedne produkty sprzedaja sie latwo, inne trudniej. Warto wiec, zeby to mialo odzwierciedlenie w kampanii.

Ustalamy z firma jej wynagrodzenie - czesc wykorzystanego budzetu.

Liczymy maksymalny koszt za konwersje: = (ZYSK ZE SREDNIEJ TRANSAKCJI - WYNAGRODZENIE AGENCJI) * WSPOLCZYNNIK SPRZEDAZY.

Tak wiec, w przypadku gdy sprzedalemy kalosze, na ktorych srednio zarabiamy 50 PLN, co trzecie zapytanie zamienia sie w sprzedaz i agencji placimy 20% od budzetu nasz maksymalny koszt za konwersje wyniesie: =(50PLN-20%)*1/3 = 40PLN/3 = 13,33 PLN.

Tak wiec w przypadku, gdy za kazde zapytanie o kalosze zaplacimy 13,33 PLN i agencja dostanie 20% zrealizowanego budzetu powinnismy wyjsc na ZERO. Tak wiec maksymalny koszt za konwersje przekazany agencji powinien byc obnizony o oczekiwany przez nas zysk.

Wg mnie im bardziej szczegolowo mozna okreslic maksymalny koszt konwersji tym lepiej. Sredni zarobek na kaloszach moze byc inny niz sredni zarobek na klapkach. Byc moze poszczegolne modele kaloszy przynosza rozne przychody i roznie sie sprzedaja. Warto wiec je podzielic moze nawet na poszczegolne modele i przekazac odpowiednie informacje agencji.

polish suicide flew 48 successful missions

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Proponuję bardzo uważnie przeglądać warunki współpracy oraz dokładnie przeliczyć ile opłaca nam się zapłacić za taką reklamę.

Przykład (wartości przykładowe, zachowano proporcje):

Zgłosiła się do mnie pewna znana (przynajmniej tutaj) firma z ofertą AdWords.

Umowa miała obejmować x mies. współpracy, w każdym miesiącu xxxx zł na reklamę.

Zaproponowali sztywną stawkę za kliknięcie: 40 zł.

Ja sobie wyliczyłem (na podstawie statystyk, skuteczności itp. itd.), że mogę zapłacić maks. 10 zł.

Nie zgodzili się na moją stawkę.

Obecnie kampanię prowadzę sam, za kliknięcie płace 2 zł.

Ale oczywiście jeśli nie wiesz jak cokolwiek wyliczyć to zleć to takiej firmie i módl się, żeby Cie za bardzo nie doiła lub, co jest moim zdaniem rozsądniejsze, zatrudnij kogoś (lub inną firmę) kto wie jak to policzyć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności