Skocz do zawartości

[pomysł] agregator promocji


MMP

Rekomendowane odpowiedzi

Luźny pomysł.

Serwis agregujący promocje ze sklepów internetowych. Jedyna konkurencja jaką znalazłem to www.abytaniej.pl jednak ilość wpisów po jednym dniu jest 2x mniejsza niż w mojej bazie.

Dla testów stworzyłem małego robota który przeszukuje sklepy internetowe w celu znalezienia promocji, aktualnie monitoruje 40tys produktów, z tego 1tys to produkty promocyjne.

Zastanawiam się tylko jak przekonać użytkownika takiego serwisu do rejestracji w nim(pokaż adres url promocji po zalogowaniu? ;-) )

stopka usunieta z wpoodu wirusa na stronie docelowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MMP nie pytaj się na forach branżowych bo zawsze zostaniesz zniechęcony malkontentów nam nie brakuje. Jak bardzo chcesz to przeprowadź badania wśród potencjalnych userów takiego serwisu anie wśród konkurencji :) Generalnie pomysł jest niezły i jeżeli informację bendą rzetelne a baza bogata to chętni też się znajdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normanos, o, nawet się tam wypowiadałem ;-) Tak czy owak, viveo to m/w 100rabatów. Największy rabat ma 20% w KrainieHerbaty - najdroższy produkt 80zł; w mojej bazie największa promocja cenowa to 2500zł(15%) na TV marki LG, lub 51% przy tańszych produktach :-)

Qbexus nie mam parcia na ten projekt, także mogę wysłuchać malkontentów. Zaprojektowałem go od strony programistycznej w ramach ciekawostki.

Na łączu 3mbit/s jestem wstanie monitorować 50tys produktów w różnych sklepach zużywając 10-15% łącza i 5% CPU, newralgicznym miejscem jest oczywiście dysk twardy ale w wypadku serwera dedykowanego i ten problem by uległ szybkiemu rozwiązaniu.

stopka usunieta z wpoodu wirusa na stronie docelowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko jak przekonać użytkownika takiego serwisu do rejestracji w nim(pokaż adres url promocji po zalogowaniu? ;-) )

podstrona z opisem witryny wystarczy

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beerbant, ale uzytkownikowi trzeba zaoferować jakiś produkt, jakąś funkcjonalność którą dostanie po rejestracji.

Po co mam się rejestrować jeżeli nic z tego nie zyskam?

sami sie przymierzalismy do tego ale zawiesilismy projekt dla innego ;)

oferta promocyjna dla sklepów (tam przedstawiasz w sposób rzetelny na ile użytkowników mozesz liczyć)

uzyskujesz uzytkowników (nie sklepy tylko gromadzisz userów zainteresowanych promocjami uzywając AdWordsów, bzz marketingu na różnych forach

Nie wiem na jakich zasadach chcesz finansowo utrzymać / rozwijać projekt a to głównie rzutuje na sposób pozyskania szukających contentu i dających content

Ja zrobiłbym to na zasadzie cafe news ;)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qbexus nie przesadzaj. Duża część genialnych pomysłów tutaj wygląda tak, że przychodzi człowiek który nie ma kompletnie nic... pomysłu, kasy, umiejętności. Ale zobaczył jakiś portal i będzie robił biznes. Najlepiej z niczego, przy zerowych nakładach, w tydzień i bez ryzyka. Sam nic nie umiejąc z zespołem ludzi w liczbie równej 1. Napisze skrypt i wyruszy na podbój internetu i walkę z portalami obecnymi na rynku od 10 lat ;) Ba upiecze dwie pieczenie na jednym ogniu i "nauczy się programować" przy okazji niszcząc konkurencję. Grafikę też się nauczy robić.

Tutaj MMP ma pomysł, konkurencja świerza i raczej średnia to dlaczego ma się to na 100% nie udać? Vimeo jest bardzo dobrze zrobione ale brak ofert. To drugie jest zrobione i zorganizowane koszmarnie, oferty są. Więc jest miejsce na gracza, który zrobi to lepiej tzn. tak żeby to jako tako się nadawało do użytku i żeby były oferty. Poza tym w odróżnieniu od części poke-biznesmenów z tego forum MMP jak widać coś zrobić potrafi a nie tylko gada jak to będzie świetnie kiedy "już się nauczy" ;)

Co do logowania to zgadzam się z Normanosem. Pomysł durny, wygląda prawie jak zaczerpnięty z jakiegoś forum warezowego "postaw piwo / zarejestruj się, żeby zobaczyć linka" ;) Co to za model biznesowy, gdzie użytkownik przed dokonaniem zakupu musi się dopraszać o dane sprzedawcy i to pewnie 2 razy bo nie dość, że będzie rejestracja na stronie to jeszcze później, przy dokonywaniu zakupu! Działanie stron powinno być proste i przyjazne dla usera. A ty chcesz na siłę kombinować jak utrudnić zakupy. To tak samo, jak gdyby google przed naciśnięciem na reklamę adsense wymagało rejestracji na stronie i logowania.

Jakakolwiek porównywarka cen ma rejestrację czy logowanie dla userów? Wątpię czy znajdzie się dużo osób, które zamiast po prostu użyć porównywarki cen będą traciły czas na jakieś rejestracje czy logowania. Utrudnianie klientom zakupów to trochę średni model biznesowy.

Jak już to może jakaś funkcja RSS / newsletter z aktualnymi czy najnowszymi promocjami z poszczególnych kategorii czy globalnie. I to też nie wysyłane co godzinę / codziennie tylko np. codziennnie / co tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beerbant, problem kto ma dać content w tym projekcie by nie istniał - sam go sobie biorę - 231 promocji ze sklepu diores.pl ;-)

Początkowo udostępniam samą wyszukiwarkę promocji, w jaką stronę projekt może ewoluować:

- Sklepy udostępniają dedykowane kupony rabatowe

- Użytkownicy dostają możliwość robienia grupowych zakupów, ze specjalną zniżką

- Porównywarka cen niezależna od danych dostarczanych przez sklepy

- Pobieranie opłat abonamentowych od twórców sklepów[firm sprzedających oprogramowanie sklepowe] za możliwość udostępnienia API w swoich sklepach - jednocześnie promuje swoją aplikację sklepu internetowego

- No i nieśmiertelna reklama, "reklamuj swoje promocje w dziale tematycznym"

Jednak każde z powyższych wymaga punktu zwrotnego, kiedy to serwis jest już znany w branży sklepowej.

Kiedy następuje punkt zwrotny, w momencie odpowiedniej ilości zarejestrowanych osób do których można kierować konkretne usługi. Co mogę zaoferować użytkownikom by się rejestrowali? - tutaj jest właśnie problem że nie mam pomysłu co mogło to by być na wczesnym etapie rozwoju.

Slawek22, odnośnik do sklepu gdzie jest promocja jest oczywiście propozycją z przymrużeniem oka, zdaje sobie sprawę co by to oznaczało.

RSS - technologia geeków, dość mały procent/promil wszystkich użytkowników.

Mailing - już lepiej, ale by go udostępnić projekt na starcie staje się kosztowny - zakup serwerów dedykowanych pod wysyłanie maili. Nie byłby to mailing masowy do tysiąca użytkowników raz w tygodniu, a personalizowany pod każdego użytkownika.

By oferować prof. usługę potrzeba osób którym ta usługa się przyda, oferowanie prof. usług na starcie sprawiło że częściej byłbym w Polsce, a nie na Kanarach i przyśpieszone łysienie, także też odpada. Więc pozostaje zaoferować coś pomocnego, typu low-cost, nie utrudniając jednak życia użytkownikom niezarejestrowanym.

stopka usunieta z wpoodu wirusa na stronie docelowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beerbant, problem kto ma dać content w tym projekcie by nie istniał - sam go sobie biorę - 231 promocji ze sklepu diores.pl ;-)

Początkowo udostępniam samą wyszukiwarkę promocji, w jaką stronę projekt może ewoluować:

- Sklepy udostępniają dedykowane kupony rabatowe

- Użytkownicy dostają możliwość robienia grupowych zakupów, ze specjalną zniżką

- Porównywarka cen niezależna od danych dostarczanych przez sklepy

i jak skończysz ten etap to niestety musisz zainwestować w promocje i robienie ruchu na witrynie z wykorzystaniem wszystkich kanałów promocji, oczywiście strona główna z możliwością konfiguracji po zalogowaniu (masz kontrole nad użyszkodnikami i info co najbardziej ich interesuje) sądzę, że możliwe jest do osiągniecia tak 20-30 K uzytkowników w ciągu 3/4 miesięcy , potem to już masz poważne argumenty do negocjacji ze sklepami i je wykorzystujesz ...

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dlaczego ma się to na 100% nie udać?

Ale ja nigdzie nie pisałem że się nie uda a wręcz przeciwnie.

Przyznam że mój pierwszy post był specjalnie lekko prowokujący :hello:

A co do pozyskania userów pytanie czy koniecznie musisz zbierać maile?

Jeżeli tak i ma być to mało uciążliwe to musi być 100% automatyczne czyli może jakieś bardziej zaawansowane statystyki i śledzenie cen i ofert dłuższym przedziale czasu.

Warto też ująć w takim serwisie produkty na które jest casch back u producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beerbant, kiedy minie punkt krytyczny to wygospodarowanie i wydanie $ by zwiększyć znajomość marki wśród sklepów nie będzie problemem. Tylko że ten moment musi nastąpić przy jak najmniejszym nakładzie pracy na początku. Wszystko co napisałes mogę zrobić, ba, część z tego jest zaimplemntowana tylko w innej formie na https://zicherka.pl tylko czy jest to konieczne na początku by zachęcić użytkownika do założenia profilu.

Qbexus, a znasz inny czynnik warunkujący popularność serwisów i aktywność użytkowników na nich. Nie mówię tutaj o statystykach, które w formie stat24, analyticsa nic mi nie dają ciekawego oprócz wykresów. Mając rzeczywisty kontakt z użytkownikami jestem wstanie określic potrzeby Panów Kowalskich.

Buncol, wszystko okej - tylko jaki to byłby wykres kiedy serwis wystartuje. Powiadamiać użytkowników o lepszej cenie mogę, ale względem czego lepszej? Personalizacja, do personalizacji potrzebne są informacje o użytkownikach, więc są potrzebnii użytkownicy którzy wcześniej się zarejestrowali i koło się zamyka :-)

stopka usunieta z wpoodu wirusa na stronie docelowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności