Skocz do zawartości

Współczynnik odrzuceń - jakie widełki


Kobol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym zapytać o wasze wnioski na temat współczynnika odrzuceń. Wszyscy chyba wiemy, że jest to ważna rzecz.

Chciałbym jednak zapytać jakie współczynniki są ok, jakie natomiast są już powodem do zmartwień.

Żeby nieco sprecyzować temat, to chodzi mi o sklep internetowy - branża nazwijmy to "hobbystyczna". Dla przykładu u mnie waha się w przedziale 25-35%. Sam nie wiem czy to dużo czy nie. Ostatnio czytałem, że ogólnie (bardzo ogólnie) współczynnik poniżej 50% jest do zaakceptowania.

Zamierzam się w nowym roku skupić na tym współczynniku nieco lepiej targetować optymalizację itp., ale nie wiem do jakiej wartości jestem realnie w stanie zejść.

Kobol is the name of a planet in the fictional universe - the birthplace and original home of humanity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
WO zależy bardzo od pozycji na różne frazy. U mnie zmiana pozycji dla głównych słów na niektórych stronach ~ +1 powoduje spadek WO nawet o 10 %.

A to ciekawe. Nigdy nie korelowałem tego z pozycją strony w serpach - ciekawe z czego to wynika. Nawet powiem szczerze obstawiałbym, źe dobre wyniki w serpach mogą powodować wzrost WO, bo więcej ludzi trafia do Ciebie z wyszukiarki - a wiadomo, że takie osoby prędzej opuszczą stronę niż np. osoba wchodząca poprzez wpisanie adresu/z zakladek/ z innej strony.

Wracając do wątku to i tak te 20% to mało

Też wydaje mi się, że 20-30% to nie wiele, ale przeglądając strony wyjścia z witryny i hasła na jakie ludzie wchodzą mam kilka koncepcji jak te osoby zatrzymać.

Wracając jednak do tematu, bardzo mnie zastanawia jakie są "widełki" dla sklepu. Oczywiście wiadomo, że nie będzie to nic precyzyjnego, ale każda grupa stron np. sklepy,blogi, portale mają pewne ogólnie przyjęte normy.

Kobol is the name of a planet in the fictional universe - the birthplace and original home of humanity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z moich Klientów zanim trafił do mnie korzystał z usług jednej z agencji reklamowych.

Zajmowali się oni pozycjonowaniem oraz reklamą adwords.

Ich współczynnik odrzuceń wynosił ponad 70%.

Po trzech miesiącach pracy udało mi się ten wynik zmniejszyć do 24-27%.

Duży WO może być spowodowany niewłaściwą wizualizacją witryny i rozmieszczenia na nim różnych elementów.

Przykładem takim może być portal z informacjami do którego ktoś trafia z długiego ogona....

Użytkownik przeczyta informację i ucieka dalej z witryny.

Jeżeli damy użytkownikowi szansę na przejście do innych np. podobnych tekstów na naszym portalu, to skorzysta co pozytywnie wpłynie na WO.

Marketing w sieci - da się ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xann, jest to strasznie wazna rzecz - nie chodzi o sam ruch, ktory jest "pusty" - ale by go nakierowac na jakis konkretny cel

rejestracje na forum, zakup w sklepie, wyslanie kartki itd ...

co masz z tego, jak ktos tylko wejdzie na weblinka czy staty i zaraz zamknie strone ??

chyba chodzi o wykonanie jakiejs akcji ??

Oczywiscie stopien odrzucen zalezy zarowno od specyfiki portalu, jak i fraz z ktorych sa wejscia - ale nalezy dazyc, by byl on mozliwie niski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale należy go brać z osobna dla każdego zabiegu marketingowego. Czy to słów kluczowych czy różnych kampanii reklamowych.

Jako średnia nie ma znaczenia, nie dostarcza żadnych informacji.

A to ciekawe. Nigdy nie korelowałem tego z pozycją strony w serpach - ciekawe z czego to wynika. Nawet powiem szczerze obstawiałbym, źe dobre wyniki w serpach mogą powodować wzrost WO, bo więcej ludzi trafia do Ciebie z wyszukiarki - a wiadomo, że takie osoby prędzej opuszczą stronę niż np. osoba wchodząca poprzez wpisanie adresu/z zakladek/ z innej strony.

Dla mnie to prosta zależność - im ktoś więcej szuka to przegląda mniej stron. Najbardziej jest to widoczne na frazach ogólnych wieloznacznych lub odnoszących się do szerszej grupy produktów.

nihil fit sine causa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym zapytać o wasze wnioski na temat współczynnika odrzuceń. Wszyscy chyba wiemy, że jest to ważna rzecz.

nie, nie jest to ważna rzecz jest to sztucznie wydmuchiwany temat

Kurcze Xann to jest chyba jedna z najważniejszych rzeczy. Jeśli ludzie wchodzą na Twoją stronę i zaraz z niej wychodzą to jest powód do zmartwień. Oczywiście tak jak zauważyli przedmówcy trudno powiedzieć jaki współczynnik jest dobry (choć dla sklepu wydaje mi się, że wszystko poniżej 40-50% jest do zaakceptowania). Przybycie użytkownika to jest dopiero pierwszy krok - doskonale jest to odczuwalne w reklamie płatnej gdzie widzisz naocznie jak uciekają pieniądze - przy seo wydaje się, że użytkownika masz za darmo, ale co z tego skoro nie robi on tego na stronie co chcesz.

Ja sam po swoim sklepie widzę w statach jak to działa. Przykładowo mam "niszowy" i trudno dostępny produkt. Ogólnie na hasło się nie pozycjonowałem, ale produkt pojawił się na stronie głównej przez co wylądowałem przypadkowo na 1 stronie google. Wejść z google było ~50 ze WO 80% - ludzie oczekiwali wchodząc na stronę opisu produktu a dostawali się na stronę, gdzie o produkcie była łatwa do przeoczenia wzmianka.

Gdyby teraz ten ruch kierować na podstronę produktu to WO byłby w granicach 20-25% czyli na stronie zostałe 4 razy więcej ludzi.

Co mi po tym, że w statach będę miał 300UU jak 2/3 od razu wyjdą ze strony- Wolę mieć 200UU i WO na poziomie 20%.

Co do linków to się zgodzę, że trzeba dać użytkownikowi możliwość przejścia dalej - wręcz zainteresowania go innymi tematami/produktami. Genialnie robi to np. agito - na kazdej podstronie z produktami ma "miniporadnik". Przykładowo ostatnio szukałem odkurzacza - z Google trafiłem na ich stronę - z boku opis jak kupić odkurzacz - klikam i przeglądam poradnik (nawiasem mówiąc bardzo przydatny i ciekawy) - z poradnika przeglądam ciekawe modele odkurzaczy, które tam były omówione itd. W końcu po godzinie dochodzisz do wniosku, że odkurzacz można kupić tylko w agito ;-)

@k3rn3l - w 100% się z tobą zgadzam. Pozycjonowanie na złe frazy/złe podstrony + kiepskie strony lądowania to strzał w stopę.

Kobol is the name of a planet in the fictional universe - the birthplace and original home of humanity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kobol , moją żona lubi oglądać sobie bieliznę w sklepach od tak bez podania przyczyny , myślę ze takich internautek jak ona jest bardzo duży % a Ty będziesz analizował dlaczego dlaczego ona porzuciła stronę

Przyczyn dla których chodziliśmy po sklepie i go zamknęliśmy może byc tysiące i nie będą one miały nic wspólnego z współczynnikiem odrzuceń , bo zadzwonił telefon, bo zabrakło prądu , bo szef wszedł do biura .......

Temat analizy tego współczynnika przerabiałem rok temu i upieram się przy swoim , jest sztucznie rozdmuchany przez Agencje żeby zarobić więcej kasy na kliencie bo zawsze można wydać jakaś opinie za niezła kasę

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kobol , moją żona lubi oglądać sobie bieliznę w sklepach od tak bez podania przyczyny , myślę ze takich internautek jak ona jest bardzo duży % a Ty będziesz analizował dlaczego dlaczego ona porzuciła stronę

Ale tu nie chodzi o Twoją żonę, tylko o statystykę. Pewien poziom WO uznać trzeba za naturalny. Ale sam widzisz, że kolega opisał Ci jak w prostymi zabiegami zjechał z WO z 70% na 30%. Twoja żona to te 30%. 40% zysku to osoby, które teraz zostają na stronie, a wtedy nie znalazły na niej tego co szukały.

WO biorąc pod uwagę kontekst jest bardzo ważny.

Kobol is the name of a planet in the fictional universe - the birthplace and original home of humanity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności