Skocz do zawartości

Jakość, organizacja, trochę o słowach kluczowych


Sc0rp0w

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

temat pierwotnie powstał na grupach dyskusyjnych google o Adwords. Niestety brak odzewu sprawił, że postanowiłem poszukać innych for, które traktują o reklamach:). Mam nadzieję, że tutaj trafi na bardziej podatny grunt:D.

Temat ten ma na celu trochę bardziej wdrożyć się w tak zwaną jakość słów kluczowych w oparciu o techniki doprecyzowywania. Nie ukrywam, iż ogólnikowe wiadomości, jakie znaleźć można w różnego rodzaju poradnikach, filmach z prezentacji Adwords, seminariach internetowych w pewnym momencie przestają wystarczyć i dochodzi moment, w którym pozostaje eksperymentowanie:). Więc ten temat chyba kieruję głównie do osób, które poprzez tak zwane eksperymentowanie doszli do jakiś wniosków:).

Przechodząc do sedna. Mamy markę powiedzmy: Kwakwa. Zawiera ona kilka serii, które nazwijmy sobie "Pierz", "Skrzydła", ...:)

Mamy grupę reklam skierowaną na markę Kwakwa. I tutaj jak dla mnie pojawiają się pewne dylematy, bo tak naprawdę, żeby maksymalnie wykorzystać potencjał systemu Adwords, trzeba by stworzyć wręcz kampanię skierowaną na markę, dzięki czemu mogłaby ona zawierać grupy reklam skierowane na poszczególne serie, co system zakwalifikowałby jako 100% powiązanie produktów w grupie. Czy ktoś może posiada taki system podziału i może zapewnić, że on jest jakoś skuteczniejszy? Osobiście mam podział grupa= marka, w grupie wszystkie serie i gdybym miał teraz przestawić wszystko na kampania=marka byłoby to dosyć problematyczne.

Kolejny punkt: słowa kluczowe. Słowo kluczowe "Kwakwa" daje nam mierne wyniki, jest bardzo ogólnikowe często nazwa marki okazuje się mieć też wiele innych znaczeń, co w efekcie daje słabe rezultaty, niskie CRT, słabą jakość, niską pozycję. Ale z drugiej strony niemożliwym jest przewidzenie wszystkich możliwych sposobów wyszukiwań użytkowników, żeby zawrzeć słowa kluczowe w bardziej dokładne frazy. Na pewno dużym plusem są "Kwakwa skrzydła", czyli marka + seria, dodatkowo powiązane z linkiem prowadzącym od razu do tejże serii. W tym momencie, z znowu okazuje się, że skierowanie każdej serii do grupy, byłoby bardzo pomocne, bo nie dość, że każda seria miałaby swój link, to można by przypisać jej oddzielną reklamę o tytule np: "kwakwa skrzydła", a nie ogólnikowe reklamy "kwakwa". Wracając do tego słowa kluczowego Kwakwa. Czy może ktoś wie czy wyodrębnienie dwóch słów kluczowych:

[kwakwa]

kwakwa,

sprawi, iż ludzie wyszukujący po prostu "kwakwa", będą przypisywani do słowa kluczowego [kwakwa], a pozostali szukający np: "produkty kwakwa" do słowa kluczowego kwakwa? Gdyby tak operował system Adwords, dałoby to możliwość wysokiego współczynnika jakości na [kwakwa], ale też pełnego pokrycia na nietypowe frazy poszukiwań zawierające słowo kwakwa. Całe szczęście, że w przypadku, gdy słowa kluczowe pokrywają daną frazę, system wpierw poszukuje tych szczegółowiej określonych ("", []):

kwakwa

"kwakwa pierz".

Czyli fraza wyszukiwania kwakwa pierz przypisana zostanie do reklamy "kwakwa pierz". No i kolejna wątpliwość. Może warto dodać jeszcze słowo kluczowe [kwakwa pierz]. Wtedy system jak ktoś szuka "kwakwa pierz" uwzględni słowo kluczowe [kwakwa pierz] dając wysoką jakość. Jak ktoś będzie szukał bardzo ogólnikowo "produkty kwakwa pierz" przeniesie do "kwakwa pierz",a w ostateczności czegoś ogólnikowego dopiero do "kwakwa". Taka sytuacja sprawi, że będziemy mieli strasznie dużo słów kluczowych, ale może wpłynie to pozytywnie na wyniki?

W tym momencie jedynie tyle wątpliwości przychodzi mi do głowy:). Nie ukrywam, iż bardzo chciałbym gdyby ten wątek przerodził się w coś w rodzaju zbioru spostrzeżeń, porad od osób, którym w dany czy inny sposób udało się znacząco poprawić wyniki jakości swoich reklam, poprzez czasem drobne, kosmetyczne zmiany, które Adwords dosyć mocno uwzględnia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że ważna jest dla Ciebie wiedza na temat przyporządkowania reklamy do odpowiednich słów kluczowych. Temat ten swego czasu dość dokładnie opisywałem w artykule: Słów kilka o algorytmie Google AdWords.

Blog - marketing internetowy, reklama w wyszukiwarkach, SEO, SEM, Usability

Darmowe kursy do pobrania: Google AdWords, zaktualizowany kurs Google Analytics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na szczęście dosyć szybko dotarłem na Twój obszerny poradnik, który niewątpliwie wyjaśnił praktycznie większość niepewnych kwestii. :) Tak z ciekawości, brałeś udział w jakiejś zaawansowanych szkoleniach czy dane te zdobyłeś w inny sposób?:> Ogólnie większość kwestii rozwiało mi to, że tak naprawdę równorzędny wpływ na pozycję ma jakość i CPC, co wcześniej wydawało mi się być z ogromną przewagą wskaźnika jakości. A różnica między jakością 8, a 10 nie jest już tak bardzo warta ogromnego wysiłku jaki wymagałoby przebudowanie całego systemu kampanii, aby to kampanie były markami, a nie jak dotychczas grupy.

Takie pytanie czy istnieje jakiś sposób sprawdzenia czy konwersja na Adwords działa? Zapewne trzeba wykasować wszystkie ciasteczka, aby Adwords nie brało za osobę administrującą, a więc naliczyło kliknięcie w link sponsorowany?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wiedzy na temat AdWords jest bardzo dużo, tylko, że jest ona rozproszona (centrum pomocy, fora dyskusyjne, blogi). Zresztą koniec końcem doświadczenie i praktyka w tworzeniu różnych kampanii ma tutaj jednak szczególne znaczenie.

2. Czy mówisz o śledzeniu konwersji Google AdWords czy śledzeniu konwersji z AdWords w Google Analytics?

Blog - marketing internetowy, reklama w wyszukiwarkach, SEO, SEM, Usability

Darmowe kursy do pobrania: Google AdWords, zaktualizowany kurs Google Analytics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wiedzy na temat AdWords jest bardzo dużo, tylko, że jest ona rozproszona (centrum pomocy, fora dyskusyjne, blogi). Zresztą koniec końcem doświadczenie i praktyka w tworzeniu różnych kampanii ma tutaj jednak szczególne znaczenie.

2. Czy mówisz o śledzeniu konwersji Google AdWords czy śledzeniu konwersji z AdWords w Google Analytics?

Już jednak jest ok;). I wszystko działa z konwersją:>. Więc pytanie nieaktualne:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności