Skocz do zawartości

Sposób na korki, niszczenie środowiska itp


intruder2600

Sposób na korki, niszczenie środowiska itp  

60 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Ma to jakiś sens ?

    • tak, popieram
      13
    • nie, nie popieram
      37


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Temat dosyć kontrowersyjny. Mieszkam od urodzenia w Krakowie, od ok. 3-4 lat nie ma tutaj czegoś takiego jak zima. Kiedyś były piękne zimy, teraz jest taki smog, że już nie pamiętam jak śnieg wyglądał w Krakowie. Wyglądam rano z okna - korek, zderzak przy zderzaku, wyglądam wieczorem - korek. Właśnie wróciłem bo musiałem coś załatwić na mieście - łącznie 15 km, czas - 3.5h w korkach. Na 40 aut w korku pod światłami mniej niż 10 jest na krakowskiej rejestracji, większość to przyjezdni. Nie ma gdzie zaparkować auta - koszmar. To się wszystko stało na przestrzeni 3 lat, wcześniej tak nie było, myślę, że to zjawisko jest związane z obniżeniem cen importowanych aut z za granicy.

Do czego zmierzam ?

Taki czysto teoretyczny projekt: każdy kierowca wjeżdżający w dni powszednie do miasta powyżej 50 tys mieszkańców musi uiścić opłatę 5 zł za dobę. Zarobione pieniądze przeznaczane byłyby na rozbudowy dróg (bo jak wiadomo pieniędzy brakuje) oraz jakaś część na ratowanie środowiska. Jak obliczyłem tylko dzisiaj mijałem auta z których do budżetu miasta wpłynęłoby ok 1000 zł a takich aut dziennie przewija się setki razy więcej. Działałoby to tak, że przy drogach wjazdowych byłyby budki, gdzie uiszczałoby się opłatę lub kupowało karnet. Policja zatrzymując auta do kontoli oraz straż miejska sprawdzałaby czy osoba taka zapłaciła, jak nie to mandat.

Co przemawia za:

- przy takim systemie w ciągu kilku najbliższych lat mielibyśmy normalne drogi we wszystkich większych miastach Polski.

- z budżetowych pieniędzy możnaby przeznaczać wtedy mniej na miasta i więcej na rozbudowę autostrad.

- kierowców stać na 5 zł dziennie (i nie mówmy, że nie).

- zredukowanie liczby przyjezdnych kierowców i korków.

- rozwój komunikacji miejskiej i międzymiastowej.

- w większych miastach Europy taki system funkcjonuje od lat.

Co przemawia przeciw i moja kontrodpowiedź:

- studenci będa narzekali, że ich nie stać: sory - jak mamy do czynienia z "biednym" studentem to sprawa go nie dotyczy bo porusza się komunikacją miejską. Jak studenta stać na mieskzanie i jeszcze na auto, w dodatku nie pracując to i stać go na 5 zł.

- ludzie dojeżdżający do pracy będą narzekać: jechałem nieraz do Wieliczki (w korkach oczywiście) i z powrotem, benzyna kosztuje ok 50 zł dziennie. Analogicznie - jak kogoś stać płacić miesięcznie 1500 zł za benzyne do Krakowa to ok 120 zł (weekendy nie płatne) nie zrobi mu różnicy, szczególnie, że wkrótce by jeździł lepszymi i szerszymi drogami, więc zaoszczędziłby na stracie paliwa w korkach.

Nie jest dyskryminacja nikogo, nie jest to utrudnianie życia, po prostu problem się nasila i to w wielu miastach i myślę, że to jest jedyne sensowne rozwiązanie. Ja np. byłem niedawno w Poznaniu, w jakimś stopniu wpłynąłem na ziększenie korków, zagracałem im parkingi, smoridzłem więc bardzo chętnie zapłaciłbym 5 zł na rzecz rozwoju tego miasta i nie miałbym nic przeciwko. Paliwo kosztuje mnie sporo więc 5 zł nie robi mi różnicy.

Napiszcie co sądzicie, kto by poparł taki projekt ?

Dla tych co lubią na biało i dla tych co na czarno:
logo_ap.jpg godmodelogo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Na 40 aut w korku pod światłami mniej niż 10 jest na krakowskiej rejestracji, większość to przyjezdni.
Większość to leasing dlatego tablice nie miejscowe jednak kierowcy z miejscowych firm ;)

Do czasu kiedy nie będzie obwodnic pozwalających na całkowite omijanie miast jadąc naszym krajem coś takiego nie ma prawa bytu.

Nie znam się na pozycjonowaniu, ja tu tylko zużywam transfer i miejsce w sql.

Roman Kluska ujawnia: nadchodzi INFLACYJNY ARMAGEDON!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi funduszami to bym nie był taki pewien. Kiedy patrzę z jaką łatwością drogowcy marnotrawią pieniądze to myślę że maja ich dużo. Kogo innego byłoby stać na łatanie tych samych dziur co pół roku? Biedny by zakleił je tak żeby wytrzymały trzy lata.

Nie znam się na pozycjonowaniu, ja tu tylko zużywam transfer i miejsce w sql.

Roman Kluska ujawnia: nadchodzi INFLACYJNY ARMAGEDON!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiesz intruder2600 ale kiedyś był podatek drogowy - teraz wszystko to jest w benzynie. OK 54% (VAT+akcyza) idzie dla Państwa. Ja tankuję miesięcznie za ok. 400zł - czyli ok. 216zł idzie dla Państwa - teoretycznie właśnie na drogi obwodnice itp. itd.

Czyli za tą kasę wg. Twojej taryfy bym mógł ponad 43 dni jeździć (5zł dziennie).

Jeżeli zdejmą te podatki to czemu nie - mogę płacić tego piątaka.

A takie 5zł - to jest to samo jak by o 50gr podnieśli cenę paliwa - idea szczytna a wyjdzie i tak samo.

W państwie nie o to chodzi by pozyskiwać nowe pieniądze - a umieć gospodarować tymi co się ma.

Chociażby patrzeć na pieniądze (dofinansowanie od UE) czekają tam miliony - ale najczęściej na tyle nieudolnych mamy jak nie w rządzie to w samorządach i ta kasa przepada - tu trzeba szukać rozwiązań a nie wprowadzać podatek od powietrza czy grawitacji ;)

Działałoby to tak, że przy drogach wjazdowych byłyby budki

Nie zapomnij o przetargach na budki - specjalnego organu w urzedach ds. tych 'karnetów' - oczywiście służb ochrony które odbierały pieniądze. Kilku dodatkowych urzędników - tak właśnie powstaje biurokracja -doda ZBĘDNA biurokracja.

Tu z przymrużeniem oka to o co mi chodzi:

Zdarzyło się pewnego razu, że Unia Europejska posiadła złomowisko w samym środku pustyni. Unia orzekła, że ktoś może dokonać kradzieży ze złomowiska, zatem stworzyła stanowisko nocnego stróża i zatrudniła do tej pracy człowieka.

Następnie Unia powiedziała:

- Jak stróż nocny może wykonywać swoją pracę, kiedy nie dostał instrukcji?

Stworzyła zatem Unia Dział Planowania i zatrudniła dwoje ludzi - jednego do pisania instrukcji, drugiego do odmierzania czasu pracy.

Następnie Unia Europejska rzekła:

- skąd mogę wiedzieć, czy nocny stróż wykonuje swą pracę prawidłowo?

Zatem Unia stworzyła dział Kontroli Pracy i zatrudniła dwoje ludzi, jednego do zbadania problemu, a drugiego do pisania raportów.

Następnie Unia powiedziała:

- W jaki sposób należy tym wszystkim ludziom płacić?

Unia stworzyła więc stanowisko referenta do spraw obliczania czasu pracy i księgowego, po czym zatrudniła na te stanowiska dwoje ludzi.

I rzekła Unia:

- Kto będzie odpowiadał za tych ludzi?

I Unia stworzyła Dział Administracji i zatrudniła w nim troje ludzi - kierownika administracyjnego, jego zastępce i sekretarkę.

I Unia oznajmiła:

- Przez rok przekroczyłam budżet o 18 tysięcy, muszę zatem dokonać cięć w budżecie.

I zwolniła Unia z pracy nocnego stróża.

https://www.punktseo.pl/darmowe-bonusy/ << rozdaje: kody do katalogów firm, kody rabatowe, szablony ZennoPoster ! |---| Moje strony: https://www.s90.pl/pozycjonowanie/ | https://www.seo-stat.pl - zapraszam.                                                                                                                                                                                          

seo-stat-logo.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Ptaq - już za to płacimy w paliwie. Za drogi, obwodnice, mosty i wszystko inne. To że rząd to rozkrada i daje na podwyżki pensji nauczycieli i łatanie dziury budżetowej nie może powodować kolejnych opłat dla end usera, czyli dla nas. Może czas wybrać wreszcie kogoś innego niż tych samych ze zmianą co 4 lata?

⇅ Sprawdź czy nadal jest zielono u Ciebie i konkurencji poprzez nowoczesne monitorowanie pozycji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, placimy i tak sporo w paliwie, ale musi byc jakis sposob na to co sie teraz dzieje bo to jest obled jakis. Juz kij z zima, trudno, wiem jak wyglada, czasami gdzies pojade to i na nartach pojezdze ale z tymi korkami i emisja spalin to jest koszmar. Z przetargami tez prawda - ostatnio mowili, ze straz miejska kupila iles tam samochodow w kolorach policji i ze kazali im przemalowac co bedzie kosztowalo jakies kosmiczne pieniadze, wyszlo chyba, ze lakierowanie samochodu 30 tys / sztuka - ja moge zalatwic za 6-7 tys sztuka, z faktura w dobrym serwisie, co zrobia z reszta kasy ?

Moj pomysl by sie moze sprawdzil ale zapominam, ze tym krajem od samej gory az po najnizsze szczeble zarzadzaja idioci i nieroby pozostali po minionej epoce wiec raczej pomysl utopijny ;)

Dla tych co lubią na biało i dla tych co na czarno:
logo_ap.jpg godmodelogo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intru, szlachetne pobudki, ale w ten sposób sam narobisz korków. Żeby uiścić opłatę musisz stanąć przed budką, wierz mi, będzie znacznie gorzej jak na autostradzie, bo nie będzie tylko jedno stanowisko poboru opłat. Rozbudowa o wiecej pochłonie ogromne pieniądze.

Zasada jest prosta - korki tworzą samochody w trakcie pokonywania trasy z punktu wyjścia do punktu docelowego. Im szybciej tę trasę pokonają tym lepiej, bo jednocześnie w ruchu jesy mniej pojazdów. Korki można więc zmniejszyć przykładając się do organizacji ruchu (m.in. czas ustawienia świateł na przejściach dla pieszych), budując lewo i prawoskręty tam gdzie się da, inaczej budując ronda, pozwalajac skręcającym w prawo na ominiecie ronda i budując parkingi gdzie tylko się da.

To są codzienne obserwacje z mojego miasta. Podam tylko jeden przykład: przejście ze światłami na przycisk na ulicy wlotowej. Godziny rannego szczytu, ktoś wcisnął, więc światła się zapaliły i zatrzymały ruch na pół minuty. W tym czasie przeszedł tylko jeden człowiek, ale przerwa w ruchu trwała te pół minuty. Korek przed światłami zrobił się momentalnie kilkaset metrów aż do ronda. A tam część samochodów wjechała na rondo, ale zjechać już nie mogła. Efekt - rondo zablokowane we wszystkich kierunkach.

Eksperyment Discover.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intru przyznaj się. To taki mały plan aby zadbać o własne dupsko. Niech inni przesiądą się do autobusów a ja wtedy bedę sie bezproblemowo poruszał po miescie i wszędzie bedzie wolne miejsce parkingowe dla mojego samochodu ;)

Nie wiem czy pieniądze rozwiązały by ten problem jeżeli dalej były by tak marnowane jak teraz.

Co do korków. Jak bym tak wziął z jednego takiego małego miasta wszystkie eLki i wrzucił je do takiego duzego miasta jak Kraków, to nie wiem ale chyba wszystko by sie tam zatrzymało na ulicach w miejscu - To zdanie można by przypisać że zadbał bym wtedy o swoje dupsko ;)

Druga ciekawa sprwa: Ja jak przejezdzam przez Kraków to zastanawiam się czy szybciej bedzie przez miasto czy autostradą-obwodnicą :D więc nie mów że w mieście jest aż tak tragicznie :D

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wbrew pozorom to niegłupie, chociaż trudne do zrealizowania. Ale może warto w dalszej perspektywie pomyśleć o zmianie miejsca zamieszkania, zresztą wydaje mi się, że z wiekiem ludzie uciekają z centrów w bardziej ustronne miejsca. :D

⇅ Sprawdź czy nadal jest zielono u Ciebie i konkurencji poprzez nowoczesne monitorowanie pozycji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są codzienne obserwacje z mojego miasta. Podam tylko jeden przykład: przejście ze światłami na przycisk na ulicy wlotowej. Godziny rannego szczytu, ktoś wcisnął, więc światła się zapaliły i zatrzymały ruch na pół minuty. W tym czasie przeszedł tylko jeden człowiek, ale przerwa w ruchu trwała te pół minuty. Korek przed światłami zrobił się momentalnie kilkaset metrów aż do ronda. A tam część samochodów wjechała na rondo, ale zjechać już nie mogła. Efekt - rondo zablokowane we wszystkich kierunkach.

Pytanie czy te pół minuty jest potrzebne, czy też można ten czas skrócić. Na problem trzeba też popatrzeć od strony pieszego - jeżeli ma się dwa pasy i pas zieleni między nimi, to można ustawić światła tak że pieszy przejdzie jeden pas, i będzie musiał zatrzymać się przed drugim i poczekać znów na zielone. Niestety jest to strasznie irytujące, zwłaszcza jak trzeba przejść skrzyżowanie "na ukos" - wtedy trzeba czekać na zielone aż cztery razy (w zimie dodatkowo jeszcze człowiek marznie stojąc na czerwonym). Optymalnie dla pieszych byłoby tak żeby czekać tylko raz, a potem była już "zielona fala" dla pieszych.

Jest jeszcze kwestia osób które z tej czy innej przyczyny nie mogą chodzić szybko - ustawienia świateł powinny to też uwzględniać.

Polecam moje pluginy do WordPress'a: WyPiekacz, Meta SEO Pack, User Locker, Google Integration Toolkit i wiele innych :)

Poradnik Webmastera ‰ Ostatnio na blogu:

PoradnikWebmastera-Blog.1.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności