Skocz do zawartości

Sposób na korki, niszczenie środowiska itp


intruder2600

Sposób na korki, niszczenie środowiska itp  

60 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Ma to jakiś sens ?

    • tak, popieram
      13
    • nie, nie popieram
      37


Rekomendowane odpowiedzi

A te kolejne będą latać?

Jak jest korek to stoją w nim też autobusy, jeśli mam wybierać to wole stać korek we własnym aucie.

Jak będą wszyscy jeździć autobusami to przecież korków w ogóle nie będzie.

Ale to jest nie możliwe więc mówienie o autobusach jako alternatywie jest złe.

Autobusy jeżdżą po tych samych ulicach, nie maja wydzielonych pasów a jeśli maja to tylko mały kawałek, do tego musiała by wzrosnąć liczba autobusów bo wzrosła by liczba pasażerów. Dalej idąc jeden przegubowiec zajmuje tyle miejsca co 5 osobówek, niszczy znacznie bardziej jezdnie co wzmożyło by częstotliwość remontów czyli głównych przyczyn korków.

Jedynym wyjściem jest budowanie nowoczesnych dróg i obwodnic aby tranzyt nie jechał przez miasto.

Oczywiście dobra komunikacja miejska musi być ale to ma bezpośredni związek z dobrymi drogami i tak w kółko.

Bez dobrych dróg nic się nie da zrobić, drogi powstają jednak zanim w dużych Polskich miastach zapanuje porządek my już się zestarzejemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Autobusy jeżdżą po tych samych ulicach, nie maja wydzielonych pasów a jeśli maja to tylko mały kawałek, do tego musiała by wzrosnąć liczba autobusów bo wzrosła by liczba pasażerów. Dalej idąc jeden przegubowiec zajmuje tyle miejsca co 5 osobówek, niszczy znacznie bardziej jezdnie co wzmożyło by częstotliwość remontów czyli głównych przyczyn korków.
Dokładnie, autobus zajmuje tyle co 5 osobówek ale przewozi tyle ile znajduje się w 15 osobówkach. Takim to sposobem mamy wolnego miejsca tyle ile zajmuje 10 osobówek. To jest prosta matematyka i wszyscy o tym wiedzą, niestety nie wymyślono jeszcze skutecznego sposobu zmuszenia ludzi do większego korzystania z autobusów.

Czy bardziej niszczą jezdnię? Tego nie wiem ale chyba mają parametry nacisku zgodne z przepisami/normami.

Nie znam się na pozycjonowaniu, ja tu tylko zużywam transfer i miejsce w sql.

Roman Kluska ujawnia: nadchodzi INFLACYJNY ARMAGEDON!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko kto by zapłacił MPK'owi?

I jak by MPK wykazało że tyle i tyle jeździ ludzi i tyle trzeba autobusów?

Miasto by zapłaciło i wierz mi ze by się im opłacało dokładać MPK

Firmy ubezpieczeniowe tez mogły by co nie co dołożyć. I wiele innych instytucji na pewno też.

Każdy kupił by sobie "boba" i woził du*e za darmo...

To sobie policz czy by się tak to opłacało

A te kolejne będą latać?

Jak jest korek to stoją w nim też autobusy, jeśli mam wybierać to wole stać korek we własnym aucie.

To jak to by było te auta co by miały stać bo kierowcy w autobusach to same by jeździły czy co??

Jeżeli nie jest to dobry pomysł to po co budują darmowe strzeżone parkingi pod miastami żeby ludzie mieli gdzie zaparkować i przesiąść się do środków komunikacji miejskiej. Robią nie tylko to na zachodzie, ale już powoli i u nas.

Drogi oczywiście też trzeba budować, ale to trwa a taki pomysł można wprowadzić z dnia na dzień i koszta jego są znaczne mniejsze, szybsze a efekty by widać już by było po 2 do 3 miesiącach niech tylko co piąty kierowca zrezygnował by z jazdy po mieście swoim samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba od 10 lat jest modrnizowana ulica z Kakowa do Tarnowa. Ja mialem nadzieję że ta modrnizacja bedzie polegać na poszerzeniu ulicy i dolożeniu dodatkowych pasów dla cieżarówek itp, ale niestety jest gorzej niż kiedyś, nie ma dodatkowych pasów jezdni, ale za to co kawałek sa wysepki na środku ulicy co idealnie wymusza na wszystkich aby jechali z prędkościami ciężarówek i tworzyli przy tym gigantyczne korki.

I to czesto spotykam. Rozkopują drogę na kilka lat, widać że trwa gigntyczna budowa czegoś nowego. Ale po zakończeniu jest dalej to samo co wcześniej tylko dziur w ulicy nie ma :)

Ta droga to E40 ? Na moim odcinku Rzeszów - Łańcut też się w końcu wzięli na remont. Początkowo wyglądało, że mają dołożyć pas, ale skończy się tylko na remoncie i dołożą chyba ekrany, a korki zostaną.

(L)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie tylko zastanawiam, kto odpowiada za budowe i modernizacje skrzyzowan, skoro robione sa nieskutecznie, wiec pieniadze sa marnowane. Nie trzeba byc inzynierem, zeby zobaczyc, ze z zalozenia projekt nowego skrzyzowania jest bez sensu :)

Dla tych co lubią na biało i dla tych co na czarno:
logo_ap.jpg godmodelogo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście nie popieram - podatek drogowy płacimy w każdym litrze paliwa, tak więc jest w miarę sprawiedliwe - im więcej jeździmy, tym więcej płacimy podatku. Pytanie tylko, co się dzieje/działo z pieniędzmi przez ostatnie lata, przecież do niedawna Polska nie była wstanie wybudować 10km autostrad ROCZNIE! Powinniśmy mieć ogromne oszczędności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy bardziej niszczą jezdnię? Tego nie wiem ale chyba mają parametry nacisku zgodne z przepisami/normami.

Zgodne z normami jednak niszczą i to bardzo. Ciężarówka po jednym przejeździe niszczy nawierzchnie jak przejazd 14.000 osobówek, oczywiście autobus jest trochę lżejszy ale pomimo tego niszczy jezdnię bardzo. Wiadomo że tak być nie powinno bo wina leży w jakości dróg ale niestety są one jakie są.

Jeżeli nie jest to dobry pomysł to po co budują darmowe strzeżone parkingi pod miastami żeby ludzie mieli gdzie zaparkować i przesiąść się do środków komunikacji miejskiej. Robią nie tylko to na zachodzie, ale już powoli i u nas.

Drogi oczywiście też trzeba budować, ale to trwa a taki pomysł można wprowadzić z dnia na dzień i koszta jego są znaczne mniejsze, szybsze a efekty by widać już by było po 2 do 3 miesiącach niech tylko co piąty kierowca zrezygnował by z jazdy po mieście swoim samochodem.

Tak tylko po co komuś parking pod miastem skoro wsiądzie i będzie stał w korku bo miasto nie ma obwodnicy i cały tranzyt leci przez miasto?

Takie parkingi zadziałają w miastach które są na jakimś poziomie, weźmy np Wiedeń gdzie jest 100.000 rowerzystów, mają drogi rowerowe, parkingi dla rowerów, tam tych kierowców można przesadzić na rowery. Czy np Londyn, wjazd do I strefy jest płatny ale jest to tak rozwiązane że nie ma żadnych bramek z opłatami itp, jednak tam mają pasy dla autobusów, metro i przede wszystkim obwodnicę miasta.

Nawet gdyby wprowadzić opłaty dodatkowe co jest błędem to i tak ludzie będa jechali przez miasta bo nie mają wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lolki ja mam rozwiązanie ze trzy atomówki i po kłopocie. :)

Przecież trzeba od czegoś zacząć, czy się mylę?? Pomyśl tylko jak by 5 % skorzystało kierowców z tego co napisałem wyżej.

A tak naprawdę drug nie nabudujemy z dnia na dzień a nawet jak bezie duże tempo budowy to nie wiem czy to zrekompensuje ilosc nowych aut jakie pojawia się w tym czasie. Wiec będę nadal się upierał ze trzeba stworzy takie warunki żeby ludziom nie opłacało się mieć auto w mieście.

Ciężarówka po jednym przejeździe niszczy nawierzchnie jak przejazd 14.000 osobówek, oczywiście autobus jest trochę lżejszy ale pomimo tego niszczy jezdnię bardzo.

Ciekawi mnie skąd te dane ?? Jak są prawdziwe znaczy koło mnie dziennie tak jak by do niedawna jakieś 1 400 000 osobówek jeździło dzień w dzień przez dwa lata i droga nie utwardzona bez asfaltu jakoś wytrzymała. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autobusy jeżdżą po tych samych ulicach, nie maja wydzielonych pasów a jeśli maja to tylko mały kawałek, do tego musiała by wzrosnąć liczba autobusów bo wzrosła by liczba pasażerów ...

Czy bardziej niszczą jezdnię? Tego nie wiem ale chyba mają parametry nacisku zgodne z przepisami/normami.

Parametry mają w zgodzie z przepisami, podobnie zresztą jak prawie wszystkie ciężarówki. Drogi i ulice mamy też zgodne z założonymi parametrami. Tylko skąd te szerokie koleiny, do których ja nie mogę się dopasować rozstawem kół? Koleiny widoczne również na przystankach.

Pamiętajmy, że autobus miejski gotowy do jazdy to masa 10-12 ton, przegubowce jeszcze więcej. To przeciętnie 10x więcej niż auto osobowe. Ma to wpływ na zużycie paliwa, niszczenie ulic i tempo ruchu. Taki autobus jest zawalidrogą, a wydzielenie mu osobnego pasa ruchu, to zazwyczaj wieksze korki na pozostałych pasach.

Eksperyment Discover.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry mają w zgodzie z przepisami, podobnie zresztą jak prawie wszystkie ciężarówki.
Mam ciągły kontakt z ciężarówkami i wcale nie jest rzadkością przeładowanie.
Pamiętajmy, że autobus miejski gotowy do jazdy to masa 10-12 ton, przegubowce jeszcze więcej.
Sam waga nie ma większego znaczenia tylko nacisk na jedno koło.
Ma to wpływ na zużycie paliwa, niszczenie ulic i tempo ruchu.
Nie wiem jak autobusy dlatego opiszę na przykładzie ciężarówki. Przewożą one przykładowo 24 tony spalając 23 litry paliwa/100 km, ile paliwa spali samochód osobowy żeby przewieźć taki ciężar?

Nie znam się na pozycjonowaniu, ja tu tylko zużywam transfer i miejsce w sql.

Roman Kluska ujawnia: nadchodzi INFLACYJNY ARMAGEDON!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy wymyslacie a jak wiadomo najlepsze sa najprostesz wyjscia

- dojazd praca dom w wiekszosci przypadkow musi byc realizowany poprzez komunijacje miejska

Sam pracuje w Gdyni mieszkam w Gda codziennie dojazd zajmuje mi okolo 40-50 minut a robie w tym czasie jakies 15-20 km trasa, nie jade autem bo to bez sensu, 10 minut nowym autobusem do Wrzeszcza tam wsiadam w Skm-ke (szybka kolej miejska - taki pociag osobowy ale jezdzi co 7 minut i co 2-3 km na wiekszej dzielnicy ma przystanek - info dla tych co nie kojarza SKM-ki)- idealna sprawa jezeli chodzi o transport, skm-ka ma wlany tor bezkolizyjny stoi tylko wtedy jak ktos wpadnie pod pociag albo jak jakas bomba znajda duzo ludzi jedzi i naprawde sobie to cenie, sa tez wady tego typu transportu ale cos za cos

W Gda w ciagu 2-3 lat maja wymienic wszystkie autobusy typu ikarus, autosan i inne duperel z PRL na nowe MAN-y, Neoplany czy tez Solarisy, koszt 1 autobusu to koszt Porszaka okolo 660 tys zl, gda chyba ma ze 60 sztuk tego jeszcze kupic. Autobusy sa ok skrzynie automatyczne, przyspieszeenie dobre jak da kopa to az czasami leci taka bieda babcia z konca autobusu na poczatek (no chyba ze o kogos zawadzi albo ja ktos zlapie)

Dodatkowo Gda stawia na tramwaje - maja wlasne tory, zazwyczaj pierwszenstwo przejazdu, jak im stanie jakis samochodzik to z tarana biora.

Ale jak wiadomo wszyskto kosztuje, dodatkowo Gda przygotowujac sie na Euro ma naprawde kilka ambitnych projektow (tunel pod Martwa Wisla), trasa Sucharskiego, obwodnica, remonty drog do lotniska.

Bylem w Londynie, Hamburgu i wiem jak to tam wyglada, problem polskich miast to zla urbanizacja pamietajaca jeszcze czasy Gierka jedna droga dojazdowa do "sypialni" i nic wiecej, dodatkowo jak jest jakies miejsce to od razu je sie zabudowuje

Chca w Gda zrobic linie tramwajową do Moreny (tak tak taka linie planowano juz w latach 70-tych) i tam na cale szczescie jest dosyc szeroki pas miedzy jezdniami wlasnie przeznaczony na taka linie - na szczescie ostalo sie to jeszcze troche

Pretensje mozna miec tez to samego miasta na Morenie ma powstac 4 czy 5 kolejnych kilkunastopietrowych budynkow ale architekt i reszta ludzi decyzyjych ma to w du**e nie zwazajac jak te 5-6 tys ludzi ma sie tam dostac

Używaj Cuilla i Hakii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności