Skocz do zawartości

skrzywienie geolokalizacji - jak z tego wyjść?


bober0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam stronę niemiecką, domena .de, umieszczoną na serwerze w niemczech.

Domena ma prawie rok czasu, linkowana ostatnie 2-3 miesiące i trochę na początku.

Linkowana ostatnio z tematycznego zaplecza niemieckiego, samo zaplecze jednak wspierane polskimi swlami.

Jakies 5 dni temu dodałem link z w miare mocnej polskiej domeny (wide site) na jedną z podstron tej domeny .de

Efekt jest taki, że podstrona wyleciała, a na jej miejsce pojawiła się inna podstrona 3 pozycje niżej.

Jeśli o tą samą frazę zapytam google.pl i językiem pl to uzyskuje wysoką pozycję strony do ktorej prowadziły linki.

(Na ten moment nie mam dobrze rozbudowanego niemieckiego zaplecza, zaledwie kilkanascie domen tematycznych.)

Rozumiem z tego, że geolokalizacja tej podstrony uległa skrzywieniu (reszta podstron i fraz bez zmian większych).

I teraz pytanie co z tym zrobić?

1. Ściągnąć link ze strony .pl ?

2. Linkować dalej udając że nic się nie stało zarówno z pl jak i de?

3. Linkować dalej ale tylko z .de?

4. Czy linkowanie tematycznego zaplecza niemieckiego z polskich swli to dobry pomysl czy moze tylko pogorszyć sprawę?

234x60.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na początek spróbował podać jawnie geolokalizację gdzie się da:

- do znacznika <html> dopisz atrybut lang="de", i jeżeli masz xhtml to dodatkowo jeszcze xml:lang="de"

- dodaj znacznik <meta http-equiv="Content-Language" content="de">

- do tego mocnego linku dodaj atrybut hreflang="de"

Daj znać czy zastosowanie tych metod pomogło czy też nie.

Polecam moje pluginy do WordPress'a: WyPiekacz, Meta SEO Pack, User Locker, Google Integration Toolkit i wiele innych :)

Poradnik Webmastera ‰ Ostatnio na blogu:

PoradnikWebmastera-Blog.1.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na początek spróbował podać jawnie geolokalizację gdzie się da:

- do znacznika <html> dopisz atrybut lang="de", i jeżeli masz xhtml to dodatkowo jeszcze xml:lang="de"

- dodaj znacznik <meta http-equiv="Content-Language" content="de">

- do tego mocnego linku dodaj atrybut hreflang="de"

Daj znać czy zastosowanie tych metod pomogło czy też nie.

Dzisiaj minał tydzień odkąd zmieniłem tak jak napisałeś i nadal nic :)

234x60.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na początek spróbował podać jawnie geolokalizację gdzie się da:

- do znacznika <html> dopisz atrybut lang="de", i jeżeli masz xhtml to dodatkowo jeszcze xml:lang="de"

- dodaj znacznik <meta http-equiv="Content-Language" content="de">

- do tego mocnego linku dodaj atrybut hreflang="de"

Google chyba już nauczyło się przez te kilka lat swojego istnienia nie wierzyć meta-tagom.

Podlinkuj większą ilością linków *.de. Ewentualnie ściągnij jakieś linki *.pl. Jeśli będziesz dopalał zbyt mocno linki *.de polskim zapleczem to zmienisz ich geolokalizację na PL również (one z kolei będą "zpolszczać" niemiecką stronę którą pozycjonujesz).

Linkowanie ze stron z innej geolokalizacji (bezpośrednio czy nawet pośrednio) ogólnie rzecz biorąc jest ryzykowne.

Pozdrawiam,

Winston

PS Choć znajdą się tacy na tym forum, którzy powiedzą Ci, że "link to link" i nie ma różnicy. Nie wierz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności