Skocz do zawartości

Wzajemne linkowanie 2 serwisów


wude_master

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkujący w SEO.

Posiadam 2 serwisy:

1. tematyka edukacja, 3000 podstron, PR=2

2. gry online, 4000 podstron, PR=1

Serwisy są pod różnymi IP i na różnych serwerach.

Czy opłaca się umieścić w nich linki do siebie nawzajem, może to pomóc w pozycji? A jeśli tak to jak to zrobić, na każdej podstronie umieścić link do strony głównej drugiego serwisu?

I jeszcze jedno pytanie, oba serwisy korzystają z narzędzi google dla webmasterów i chcę się upewnić czy nie grozi mi jakiś ban za takie pozycjonowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem najpierw na drugie pytanie. Jeśli są to serwisy wartościowe, a nie spam, bez obaw możesz oba z nich mieć dodane w narzędziach webmastera.

Co do linkowania, teoretycznie powinno się unikać linkowania dofollow do nietematycznych stron. Jednak w praktyce konsekwencje za to grożą raczej wtedy kiedy takie linkowanie jest robione na większą skalę i może wyglądać podejrzanie na udział w systemach lub handlu linkami. Jeśli to ma być raptem 1 link, nie powinno być z tym problemu. Możesz ewentualnie dopisać coś o tym, że np. w wolnej chwili od nauki można poświęcić chwilę na rozrywkę - i gdzieś tutaj dać link do gier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym linkowal - nie ma co sie szczypac

jesli na obu stronach nie masz farmy linkow to tylko obu serwisom pomozesz - moze tematycznie nie bedzie ale link jest linkiem

a moim zdaniem poglady, ze wzajemnie linkowanie szkodzi sa wyssane z palca

--------

tylko nie pchaj tych linkow do stopki, wrzuc to w jakies menu to i ruch napedzisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za odpowiedzi.

Umieszczę w obu serwisach w menu linki do siebie wzajemnie.

Nie mam w serwisach żadnych systemów linków, ani nawet pojedynczych linków zewnętrznych, więc nie powinno być chyba problemów.