Skocz do zawartości

dylemat: 3 domeny/strony czy jedna dla 3 miast


Miłosz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dylemat.

Pewien gość chce stronę, ma domy do wynajęcia w 3 miastach. na początku miał głupie pomysły bo myślał że jedną stronę można zaindeksować pod 3 domenami itd.

1) Czy lepiej zarezerwować 3 domeny zawierające słowa kluczowe z nazwami miast w domenie i zrobić pod nie 3 strony? Każda strona miałaby listę domów do wynajęcia w danym mieście, reszta zawartości byłaby niemal identyczna na 3 stronach, pewnie ze zmienionymi nazwami miast tylko. Wiem że to może podpadać pod 'duplicate content' ale wielu ludzi tak robi i Google im nic nie robi (nawet oszukują Google Maps że mają siedziby w różnych miastach w Lokalnych Wynikach wyszukiwania Google).

2) Druga opcja to oczywiście norma czyli jedna domena (bez nazwy miasta) i jedna stronka z po prostu umieszczonymi nazwami danych miast w innej części URL np. domyjakies.com/miasto1.html albo domyjakies.com/miasto/dom135.html

Pierwsza opcja to sporo zachodu, czy warto się rozdrabniać po to tylko by mieć słowo kluczowe w domenie?

(dodam, że sprawa i tak jest bez szans bo na lokalnym rynku jest strasznie ciasno ale ja mam zrobić stronę a nie ją wypozycjonować, staram się tylko wybrać na start najlepszą opcję)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co ja polecam :D :

- jedna domena

- oferty na podstronach (z odpowiednim tytułem, opisem i treścią, ewentualnie odpowiednia nazwa adresu)

- ZRÓŻNICOWANA TREŚĆ :brawa: koniecznie

- dobra optymalizacja strony (linki między podstronami, strategia linków wewnętrznych, itp. itd.)

Jeżeli nie będziesz pozycjonował strony to przynajmniej stworzysz treściwy, przyjemny (dla robotów) i rozbudowany serwis :(

Jak na start to spokojnie wystarczy B)

Pozdrawiam B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy lepiej zarezerwować 3 domeny zawierające słowa kluczowe z nazwami miast w domenie i zrobić pod nie 3 strony?

Wybierając nazwę domeny dla poważnego biznesu nie warto brać pod uwagę względy SEO; trzeba pomyśleć o szerszym interesie ogólnej promocji takiego adresu (czy łatwo zapamiętać, czy profesjonalnie brzmi, czy łatwo podać dalej, czy szybko wchodzi w pamięć i itp).

Blog - marketing internetowy, reklama w wyszukiwarkach, SEO, SEM, Usability

Darmowe kursy do pobrania: Google AdWords, zaktualizowany kurs Google Analytics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności