Skocz do zawartości

Czy to kryzys dotarł już do AdSense?


mbuczek

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że Tomen ma rację w tym względzie.

Przypuśćmy, że w dniu 01.01 reklamodawca ustawia reklamę z CPC 1 PLN. Przy kursie USD = 2,00 PLN ma za to 0,5$. Załóżmy, że 80% z tego dostaję ja.

W dniu 25.05 mam przeliczane zarobki za te kliknięcia. Według kursu USD = 3,00 PLN. Za każde 0,4$ za kliknięcie (80%, które trafia do mnie), dostaję 1,20 PLN.

Jednocześnie tego samego dnia reklamodawca ustawiając CPC = 1 PLN wstawia do systemu reklamę o CPC wyrażonym w dolarach wartym 0,33$.

Może i takie teoretyczne rozważania mają sens ekonomiczny i są jak najbardziej logiczne, ale według nie mają żadnego potwierdzenia w praktyce. W ciągu ostatnich lat cena dolara spadała od 4 zł do 2 zł i znów wzrosłą do 3 zł, a w tym czasie średnia cena z klik CPC wyrażona w USD jest na równej prostej malejącej (pomijając oczywiście drobne fluktuacje sezonowe). Długookresowa średnia CPC wyrażona w USD nie ma praktycznie ŻADNEGO powiązania z aktualnym kursem PLN/USD. Według teorii Lisa, gdy dolar jest drogi to CPC wyrażone w dolarach powinno być małe, gdy cena dolara spada, to CPC wyrażone w dolarach powinno rosnąć, by CPC wyrażone w PLN było stałe. W związku z tym mam pytanie. Czy zaoberwowaliście jakiś drastyczny wzrost stawek za klik (CPC wyrażone w dolarach), gdy dolar był ekstremalnie tani? Ja bynajmniej tego nie zaobserwowałem. Cena PLN/USD sobie, a średnie stawiki za klik wyrażone w USD sobie, czyli ciągle i systematycznie spadają, prawie nie zależąc od tego jaka jest ich realna wartość w PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 202
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Może i takie teoretyczne rozważania mają sens ekonomiczny i są jak najbardziej logiczne, ale według nie mają żadnego potwierdzenia w praktyce.

Trudno potwierdzać takie dane w oparciu o wynik dla jednego konta, na który może mieć wpływ na przykład Smart Pricing, zmiana profilu prowadzonych stron, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważania Kaviorku skończą się jak wszystkim Adsensowiczom podskoczą trochę stawki

tak będzie :D

Bankowości i finansów bym akurat do tego nie mieszał,

Tomen dlaczego , to są te same prawidła i mechanizmy , to tak jakbyś pytał co ma ilość opadów deszczu rocznie do ceny zboża np. uwierz mi ma dużo

obroniłem tytuł magistra na wrocławskiej ekonomii

AE Kraków kłania się

Planują kampanie kto? Bo nie rozumiem. Amerykanie planują w dolarach, Polacy planują w PLN, a Niemcy w Euro.

chodzi mi tylko o polski rynek , i polskojęzyczną reklamę , uznałem że większość polskich reklamy i kampanii jest szacowana w PLN ( wiadome nie wszystkie )

Nadal uważam, że to nie ma wpływu na nasze zarobki, ponieważ, jak napisał wyżej Lis,

debata toczy sie głownie o to że stawki za kliki liczone w $ spadają , także na samą stawkę za klik liczoną w $ ma wpływ , im dolar mocniejszy tym stawki w ads na PL mniejsze będą , co nie oznacza że po przeliczeniu na PLN nie zarobimy podobnie

Nie do końca zrozumiałem ostatnią część zdania, niemniej jednak chciałem zapytać skąd taka teza

sprawa wygląda tak , dolar poleciał u nas ponieważ duża cześć inwestorów wycofała swoje aktywa z polski , co sprawiło że PLN stało się mniej atrakcyjną walutą , do puki zachodni kapitał nie poczuje się bezpieczniej nie ma szans na powrót jego do polski , a stanie się to dopiero po tym jak sytuacja ustabilizuje się u największych graczy , z tego co wiem to system bankowości w Polsce o dziwo trzyma się bardzo dobrze w porównaniu z innymi krajami , także nasza sytuacja wewnętrzna nie ma tu za bardzo wpływu na to

Nie możesz rozpatrywać tych kategorii w kontekście popytu i podaży

przyjąłem taki uproszczony model , wiesz dobrze że nie jesteśmy w stanie ując wszystkich czynników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie srednia za klik $1.21, strona anglojezyczna pod 'debt' i $0.14 za klik na anglojezycznym smietniku MFA.

Co do spadku stawek to zalezy on od branzy. Swiatowy kryzys odbija sie na ilosci sprzedazy co znowu odbija sie na ilosci kasy pakowanej w reklame. Reklamodawcy obnizaja stawki albo calkiem wycofuja kampanie reklamowe, stad tez spadek.

Troche to dziwne tak czy siak bo grudzien/styczen to najlepsze miesiace na retail a po stawkach widac, tendencje spadkowe.

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statystyki AdSense nie są generowane na bieżąco, lecz z opóźnieniem.

A co ma piernik do wiatraka? o 12 adsense pokazywało 300 wyświetleń strony, a o godzinie 16 już tylko 5.

Czyli że ilość wyświetleń spada w ciągu dnia? O jakim więc opóźnieniu mówisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności