Skocz do zawartości

Czy to kryzys dotarł już do AdSense?


mbuczek

Rekomendowane odpowiedzi

Polscy reklamodawcy płacą za kampanie w PLN, wydawcy otrzymują wynagrodzenie w USD.

Przy obecnym kursie dolara (z wczoraj 5 luty, środa 1 USD = 3.6070 PLN) naturalne jest, że my - wydawcy dostajemy mniej centów za kliki.

Czy obliczając spadek zarobków bierzecie pod uwagę zmienny (od jakiegoś czasu stale rosnący) kurs dolara ?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 202
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja sie wyłamie, opisywana przeze mnie wczesniej strona (doładowania) dzisiaj rano miała:

2 klikniecia (reklama tekstowa) CTR 1,75% 0,21 $

1 klikniecie (reklama graficzna) CTR 1,89% 0,14 $

Wiadomo, ze pozniej spadnie, i nie bedzie takiego szału :) moze jeszcze stare kampanie z duzym budzetem są? Pożyjemy, zobaczymy. IMO pewne firmy, szczegolnie w sektorze bankowym musza i beda sie reklamowac, nie tylko w Polsce, ale tez w USA (na superbowl bank który dostał pomoc od państwa wydał na reklame 10 milionów dolarów), a wiec nie jest tak zle? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
u mnie to juz kliki sa po 0.5c kurde kiedy ten kryzys sie skończy

U mnie podobnie, jedna z większych witryn która zarabiała około 1000$/mc spadła o jakieś 50%, niezbyt to pocieszające.

A kryzysik się dopiero rozkręca, sytuacja pewnie przez jakiś rok się utrzyma :/

Ostatnio na blogu:

Tania alternatywa dla xrumera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://gielda.onet.pl/0,1918809,wiadomosci.html

Cennikowe wpływy reklamowe "Gazety Wyborczej" spadły w styczniu 2009 roku o 19,9 proc. w ujęciu rocznym do 60,1 mln zł - podały Wirtualnemedia.pl powołując się na dane Expert Monitora.

Wpływy reklamowe wszystkich monitorowanych dzienników w styczniu 2009 roku spadły o 11 proc. do 164,6 mln zł.

Na drugim miejscu był dziennik "Polska" wydawany przez Polskapresse, którego przychody reklamowe spadły w styczniu 2009 roku o 2,3 mln zł do 19,5 mln zł. Polskapresse rozpoczęła wydawanie ogólnopolskiego dziennika "Polska" w październiku 2007 roku.

Na trzecim miejscu była "Rzeczpospolita" (Presspublica), której wpływy z reklam wzrosły o 0,8 mln zł do 13,4 mln zł. Na czwartym miejscu znalazł się "Fakt", którego wpływy z reklam zwiększyły się w styczniu 2009 roku do 11,5 mln zł z 10,6 mln zł.

Piąte miejsce zajął "Dziennik" ze spadkiem wpływów do 9,8 mln zł z 12,7 mln zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności