Skocz do zawartości

Jak zapłacić podatek?


trs122

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nie mam założonej działalności gospodarczej, jestem osobą prywatną. W grudniu poprzez sprzedaż/wynajem zapleczy, punktów SWL i udział w programach partnerskich przekroczyłem łącznie próg dochodu zwolniony od podatku.

Wiem, że z udziału w programach partnerskich mogę się rozliczyć jak z adsense, poprzez wykazanie tego jako dochody dodatkowe. Niestety nie wiem jak mogę się rozliczyć ze sprzedaży/wynajmu punktów i zapleczy SWL. Chciałbym uczciwie się rozliczyć z tych przychodów, tylko pojęcia nie mam jak. Nie chcę ryzykować kontrolo US, więc nie rozliczę się też na razie z zysku z programu partnerskiego.

W jaki sposób mógłbym legalnie odprowadzić od tych wszystkich grudniowych zysków podatek?

Jakie jest ryzyko kontroli urzędu skarbowego osoby prywatnej taka jak ja? Czy mogą sprawdzić moje konto? Co mi grozi? Jestem studentem, w tym roku nie miałem żadnego dochodu.

(wiem, że takie wyznania są ryzykowne, więc piszę przez tora z nowego konta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie róbmy offtopicu. Pytanie brzmi "jak zapłacić?" a nie "czy zapłacić?". Ja wiem, że nawet poniżej kwoty zwolnionej od podatku trzeba złożyć PITa/przyjdzie zwrot podatku. Ale jak się rozliczyć z zysków ze sprzedaży/wynajmu SWLi i zaplecz (nawet jeżeli nasz dochód nie przekroczył kwoty zwolnionej od podatku)? Poza tym napisałem, że przekroczyłem kwotę zwolnioną od podatku.

Sam problem dotyka pewnie dużej ilości użytkowników PiO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą płacisz podatek zgodnie z wybraną formą opodatkowania.

Jeśli działalności nie prowadzisz to nie płacisz podatku, chyba że zbycie nastąpi przed upływem 6 miesięcy licząc od końca miesiąca w którym nastąpiło nabycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany