Skocz do zawartości

Google szykuje bombę antySEOwą


Winston

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
myślisz że Google aż tak by wszystko zmieniało zeby tylko uprzykrzyć życie SWL

na rynku z dnia na dzien zostały by systemy stałe bo one biora przewaznie inne parametry niz site google, oraz weblink bo on w sumie przeszedl by na yahoo

Myślę ze to kolejna afera wywołana tylko po to żeby promować eweba i Xanna. :tancze:

Tomek przyznaj się kogo masz w G.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 stycznia Google w US na krótko zaczął pokazywać swoje SERPy wykorzystując do tego AJAX.

Co z tego? Ano to z tego, że query string w adresie zapytań Google wyglądały bardziej tak:

google-search-url-ajax.png

niż tak:

google-search-url-normal.png

I czy cos fajnego z tego dla nas wynika? :tancze: Jasne, bedziemy miec fajne AJAXowi rezultaty wyszukiwania!

No dobra, jest jeden maly minusik... W refererach, wszystko co jest po # zostaje wycięte. Na dzien dzisiejszy zadna przegladarka nie zapamiętuje jako referer adresu z tak podanymi parametrami.

Na dzień dzisiejszy. Jutro, za tydzień, za miesiąc na webkit.org albo dev.opera.com wycztyam, że najnowszy nightly build już to potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Odczytywanie danych przekazywanych przez AJAX jest na szczęście możliwe, ale niestety koszta czasowe (na implementację zmian) i zasobów (na obróbkę danych) będą dużo większe.

coś się wymyśli :tancze:

Doszło najwyraźniej do niezrozumienia. Nie mam na myśli parserów, które nie będą w stanie ustalić pozycję w wynikach. Jasne, że się da to zrobić. Chodzi o brak przesyłania takich parametrów przez przeglądarki w referrerach. Żeby to zmienić, należałoby wymienić wszystkie istniejące przeglądarki na wersje przekazujące tego typu parametry. Bez takiej funkcjonalność przeglądarek zwykłych użytkowników, nie będą oni pozostawiać informacji z jakich słów kluczowych przychodzą.

Na dzień dzisiejszy. Jutro, za tydzień, za miesiąc na webkit.org albo dev.opera.com wycztyam, że najnowszy nightly build już to potrafi.

Trzeba będzie poczekać jednak aż te wszystkie nightly buildy wyprą wszystkie stare wersje przeglądarek będące w obiegu. Każda stara przeglądarka w użytku będzie psuła statystyki. Ile taka wymiana potrwa? Rok? Dwa? Więcej? A w tym czasie co zrobią webmasterzy, żeby mieć wiarygodne statystyki? GA, czyż nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, czym taki krok jest głównie spowodowany?

A która przeglądarka najszybciej radzi sobie z AJAXem ?

Przesiadać się na Chroma dla paru stron zrobionych z Ajaxem, to wątpliwa motywacja,

przesiadać się na Chroma dla strony którą odwiedza się kilkanaście razy dziennie to już jest argument.

A poza tym jak znam życie IE będzie wyświetlać Ajaxowe SERPy wolniej niż normalne, więc różnica się spotęguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@yavaho nie jestem pewien wentylator mojego kompa gwałtownie przyspiesza po wejściu na onet :tancze: Raczej przerzucenie kosztów na usera :D

No dobra, jest jeden maly minusik... W refererach, wszystko co jest po # zostaje wycięte. Na dzien dzisiejszy zadna przegladarka nie zapamiętuje jako referer adresu z tak podanymi parametrami. W związku z tym jedyny ślad jaki we wszelkich logach pozostaje z takiego zapytania to: https://www.google.com.

Ciekawe, czym taki krok jest głównie spowodowany?

Potencjalnych korzyści dla Google pod samym względem SEOwym jest przynajmniej kilka:

1) zniknie możliwość jakiejkolwiek analizy ruchu na stronach w stosunku do poszczególnych słów kluczowych

2) ze względu na 1) utrudnione zostanie przeprowadzanie kampanii SEO, a już zwłaszcza tych opartych o zasady rozliczania PPC

3) dla osób chcących mieć pojęcie o tym z jakich słów kluczowych pochodzi ich ruch pozostanie póki co jedno rozwiązanie: Google Analytics

@smut częściowo tak, ale nie do końca :D

nihil fit sine causa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadać się na Chroma dla paru stron zrobionych z Ajaxem, to wątpliwa motywacja,

przesiadać się na Chroma dla strony którą odwiedza się kilkanaście razy dziennie to już jest argument.

potencjalny internauta nawet nie wie co to jest Ajax ba nawet nie wie co to jest Chrome , na pewno nie spowoduje to żadnej przesiadki przesiadka przesiadka nie odbywa się z IE na Chrome a z FF na chrome , rynek jest podzielony na IE i reszta przeglądarek

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potencjalny internauta nawet nie wie co to jest Ajax ba nawet nie wie co to jest Chrome

potencjalny internauta na początku lat 2000 myślał, że Internet to Onet, a teraz wszyscy używają Google.

Nie musi wiedzieć co to Chrome czy Ajax, wystarczy, że znajomy powie, że to "szybszy Internet".

Tak czy inaczej Google w tej technologii stara się robić wszystkie swoje produkty i pewnie dlatego kładzie taki nacisk w swojej przeglądarce na szybki js.

A jeśli chodzi o referer to na bank będzie działać w Analytic'sie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności