Skocz do zawartości

Jakie jest polskie prawo reklamy internetowej


makensis

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam informacji o prawie reklam internetowych, szczególnie mnie interesuje czy wraz z treścią reklamy powinien się pojawić symbol/opis/ramka z informacją, że jest to reklama? Oraz czy w reklamach tekstowych powinien się znaleźć adres www odnośnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał zasięgnąć porady prawnej, bo jeden z systemów reklamowych stwierdził, że jego reklamy były nieprawidłowo wyświetlane tzn. nie zawierały ramki z informacją, że jest to reklama, ani adresu www strony reklamowej. Powoływali się na zasady reklamy produktów i zasady konkurencji.

@Gizmoo3 - masz rację, ale popierali fakt informacji o reklamie polskim prawem. W Regulaminie jest informacja tylko o adresie www wyświetlanym w boksie (Adsearch).

Boks - instrument tworzony przez Użytkownika składający się z tytułu, dwóch linii opisu wyświetlanego adresu strony internetowej oraz docelowego adresu strony internetowej (linku) wskazującego miejsce przekierowania internautów do sieci Internet lub inny materiał multimedialny stanowiący graficzną formę reklamy internetowej, akceptowaną przez INTERIA.PL w ramach Serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zasady systemu, a nie polskie prawo

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi konkretnie o reklamę w internecie ma ta reklama wyglądać jak reklama i nie wprowadzać w błąd ,że np. nią nie jest. Jakoś logicznie jest to gdzieś zapisane, ale nie chce mi się szukać.

Agencja SEO z Katowic Intoseo - Pozycjonowanie Katowice
Wynajem myjek przemysłowych i warsztatowych - www.myjki360.pl

Dywaniki samochodowe https://topdywaniki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o art. 36. pkt 3. prawa prasowego:

Ogłoszenia i reklamy muszą być oznaczone w sposób nie budzący wątpliwości, iż nie stanowią one materiału redakcyjnego.

Oczywiście interpretacje tego przepisu mogą być różne. Według mnie reklama bannerowa sama w sobie dostarcza informacji o tym, że jest reklamą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście interpretacje tego przepisu mogą być różne. Według mnie reklama bannerowa sama w sobie dostarcza informacji o tym, że jest reklamą.

Zgadza się. Inaczej sprawa się ma z artykułami sponsorowanymi, gdzie już nie jest to takie oczywiste.

Agencja SEO z Katowic Intoseo - Pozycjonowanie Katowice
Wynajem myjek przemysłowych i warsztatowych - www.myjki360.pl

Dywaniki samochodowe https://topdywaniki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżlei coś jest neijasne w prawi epolskim prosze "podeprzeć" się Dyrektywami Unii Eurpejskiej w zakresie Reklamy Internetowej oraz Obrotem w Internecie.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o art. 36. pkt 3. prawa prasowego:
Ogłoszenia i reklamy muszą być oznaczone w sposób nie budzący wątpliwości, iż nie stanowią one materiału redakcyjnego.

To jest prawo prasowe dotyczące reklamy w mediach objętych tym prawem. Strona internetowa to nie prasa, poza tym jak pisał gizmoo3 pewnie powołują się na własny regulamin a nie na prawo. Mało napisałeś o samej sytuacji, ciężko się nawet domyślić kogo, gdzie i jak reklamowałeś.

Sprawdź liderów systemów wymiany linków:

linkme.pl (stały), gotlink.pl (rotacyjny)

alexain.jpgalexaol.jpgalexaat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest prawo prasowe dotyczące reklamy w mediach objętych tym prawem. Strona internetowa to nie prasa

A to już zależy od sądu. Z braku laku w sporach dot. stron internetowych prawnicy podpierają się prawem prasowym, ewentualnie ustawą o świadczeniu usług drogą elektoniczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności