Skocz do zawartości

współczynnik odrzuceń


loozak

Rekomendowane odpowiedzi

kolejne pytanie , nie dam Wam teraz spokoju :D

w google analytics jest podany współczynnik odrzuceń , od czego on zależy ?

rozumiem ,że jak ktoś wejdzie na strone i odrazu wyłączy ,google zalicza to jako odrzucenie , tylko ile sekund musi minimalnie spędzić, żeby nie było to odrzuceniem ?

jeśli współczynnik ten wynosi 74% wpływa to znacząco na pozycjonowanie strony ?

i jak sie ma do tego średni czas spędzony na stronie ? u mnie wynosi 1m 49 sec

W naszej firmie na hasło rolety opole otrzymają Państwo rabat 30% na wszystkie systemy zaciemnień wnętrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na normalnych stronach współpczynnik wynosi okoł 30% więć 74% to sporo. Może jesteś wysoko na nie te frazy co trzeba??

właśnie chyba o to chodzi bo strona wypozycjonowana na słowo "rolety + (miasto)"

głównie chodzi o rolety wewnętrzne a niektórzy szukają zewnętrznych.

ale tego nie da sie ominąć :D

W naszej firmie na hasło rolety opole otrzymają Państwo rabat 30% na wszystkie systemy zaciemnień wnętrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na jednej ze stron prawie 50%, ale głównie z tego względu że większość to stali odwiedzający, a na głównej od razu widać czy jest coś ciekawego-nowego.

Jak widać, że nic nie ma, to wychodzą.

W tym przypadku nie ma to nic wspólnego z pozycjonowaniem, ani z tym czy strona jest wartościowa, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik odrzuceń jest bardzo wartościowym wskaźnikiem. Pisałem kiedyś o jego wykorzystywaniu w artykule: Wskaźnik odrzuceń a wskaźnik porzuceń. Nie ma stałej uniwersalnej wartości, na niektórych witrynach 50% to będzie dużo, na innych jest to wartość bardzo dobra (np. blogi).

Wartość tego wskaźnika polega na szybkiej identyfikacji tego, jak wygląda sprzężenie pomiędzy potrzebą użytkownika a jego wyobrażeniem tego, co może na stronie znaleźć. Jak sądzi, że strona nie spełni jego oczekiwać to wychodzi.

Blog - marketing internetowy, reklama w wyszukiwarkach, SEO, SEM, Usability

Darmowe kursy do pobrania: Google AdWords, zaktualizowany kurs Google Analytics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość tego wskaźnika polega na szybkiej identyfikacji tego, jak wygląda sprzężenie pomiędzy potrzebą użytkownika a jego wyobrażeniem tego, co może na stronie znaleźć. Jak sądzi, że strona nie spełni jego oczekiwać to wychodzi.

a co w przypadku, gdy użytkownik wchodzi na stronę, czyta text na niej zawarty, po czym wychodzi

z punktu widzenia wlasciciela witryny była to wartosciowa wizyta - użytkownik zapoznał sie z treścią, która w bliższej (kontakt odany na tej samej podstronie) lub dalszej (po zweryfikowaniu innych źródeł) perspektywie zacznie konwertować

czy bounce rate odnosi się do pierwszych 10-15 sekund na stronie? jeśli nie, użytkownik może spędzić na stronie 10 min i nie jest to nic martwiącego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w przypadku, gdy użytkownik wchodzi na stronę, czyta text na niej zawarty, po czym wychodzi

z punktu widzenia wlasciciela witryny była to wartosciowa wizyta - użytkownik zapoznał sie z treścią, która w bliższej (kontakt odany na tej samej podstronie) lub dalszej (po zweryfikowaniu innych źródeł) perspektywie zacznie konwertować

Oczywiście jest to możliwe, jednak rzadziej spotykana

czy bounce rate odnosi się do pierwszych 10-15 sekund na stronie?

To zależy od narzędzia, w Google Analytics nie.

Blog - marketing internetowy, reklama w wyszukiwarkach, SEO, SEM, Usability

Darmowe kursy do pobrania: Google AdWords, zaktualizowany kurs Google Analytics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział, że im lepiej zoptymalizowana w Google witryna, tym wskaźnik odrzuceń wyższy. Dlaczego? Bo jak użytkownik szuka konkretnej informacji i wyrzuca mu w wynikach stronę, na której ta informacja się znajduje, to wchodzi, znajduje informację i wychodzi. Gdyby na tej stronie jej jednak nie było, a istniałoby przekonanie, że na tej witrynie może się znajdować, to często następowałoby jeszcze przynajmniej jedno kliknięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość tego wskaźnika polega na szybkiej identyfikacji tego, jak wygląda sprzężenie pomiędzy potrzebą użytkownika a jego wyobrażeniem tego, co może na stronie znaleźć. Jak sądzi, że strona nie spełni jego oczekiwać to wychodzi.

błąd

cześć internautów wchodzi na stronę tylko i wyłącznie po nr tel do firmy , wiec jeżeli nr tel jest zawarty na pierwszej stronie to cały ruch w tym momencie ustanie bo internauta znalazł to czego szukał i nie musi przemieszczać się po stronach

Przykładów w których nie działa współczynnik odrzuceń mogę podawać w nieskończoność, np sklep z bielizną , kobiety oglądają go 15 razy w miesiącu a raz zobią zakupy

współczynnik odrzuceń to nic nie znaczący garzet który nam nic nie mówi

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd

cześć internautów wchodzi na stronę tylko i wyłącznie po nr tel do firmy , wiec jeżeli nr tel jest zawarty na pierwszej stronie to cały ruch w tym momencie ustanie bo internauta znalazł to czego szukał i nie musi przemieszczać się po stronach

Przykładów w których nie działa współczynnik odrzuceń mogę podawać w nieskończoność, np sklep z bielizną , kobiety oglądają go 15 razy w miesiącu a raz zobią zakupy

współczynnik odrzuceń to nic nie znaczący garzet który nam nic nie mówi

pisałem o takim przypadku

z punktu widzenia wlasciciela witryny była to wartosciowa wizyta - użytkownik zapoznał sie z treścią, która w bliższej (kontakt odany na tej samej podstronie) lub dalszej (po zweryfikowaniu innych źródeł) perspektywie zacznie konwertować

tyle samo przykladow mozna wymienic pokazując gdzie bounce rate sprawdza sie doskonale

1) optymalizacja landing page (treść, wygląd, itd)

2) badania grupy docelowej

itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności