Skocz do zawartości

Problemy z Google Adwords


Adam55

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Miesiac temu zlecilem obsługę linkow sponsorowanych firmie pozycjonerskiej.

Dzienny budzet kampani wynsi 100zl.

Godziny wyswietlania 10-18.

Ustawiania kampani: wyswietlaj rownomiernie w przeciagu tych 8 godzin

Trzeci dzień z rzedu powtarza sie sytuacja nastepujaca:

start kampanii o godz.10 wybija godzina 12.00 budzet w calosci wyklikany

dzisiaj po uruchomieniu kampanii o godz.10.00 - o godz.10.45 budzet wykorzystany.

Tracimy na godzine 50 - 100 zl .

Pracownicy firmy obslugujacej kampanie mocno zdziwieni zaistniala sytuacja - oczywiscie twierdza ze problem powstal nie z ich winy i nie widza wytlumaczenia tego dziwnego zjawiska

Dla nas jest to rzecz niebywala jak cos takiego moglo miec miejsce.

Czy ktos z Państwa mial podobny problem a jezeli nie to co jest przyczyna zaistnialej sytuacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracownicy firmy obsługującej kampanie mocno zdziwieni zaistniałą sytuacja - oczywiście twierdza ze problem powstal nie z ich winy i nie widza wytlumaczenia tego dziwnego zjawiska

To jest genialny komentarz ;) nic dodać nic ując na temat pracowników tej firmy ;)

a co na to support Google ? też są mocno zdziwieni zaistniałą sytuacją ?

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli 100zł to kilka % możliwego budżetu to teoretycznie może się coś takiego zdarzyć. Zanim włączą się alarmy ... już wyklikane.

W praktyce to niestety pewnie błąd liczenia.

A co zrobić.

2-3 dni poczekać - (alt to juz było).

1) ograniczyć liczbę słów (ew. dodac wysz. dokładne [])

2) Ograniczyć stawki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche cynizmu.

na marginesie, ustawienie "wyswietlaj rownomiernie" nie ma sensu. logicznie patrzac oznacza to wyrazenie zgody na wyswietlanie reklamy w czasie, w ktorym to jest najbardziej wygodne dla G. To nie jest funkcja dla usera, to jest element maksymalizacji przychodow google.

Pozwalam sobie rowniez zapytac czemu chcesz uzywac za malego budzetu do wyswietlania reklam?

Z tego co rozumiem, zalezy Ci nie na ruchu a na wyswietleniach reklamy przez 8 godzin dziennie. W efekcie dazysz wiec do obnizenia CTR a tym samym obnizenia QS co z kolei prowadzi bezposrednio do wzrostu CPC. Taka sytuacja prowadzi wiec do skutkow odwrotnych od zamierzonych, bo do placenia coraz wiecej za uzytkownikow.

Z mojego doswiadczenia wynika, ze nie ma co dziubac przy adwords czy kazdej innej reklamie. Albo walimy z grubej rury w sposob zorganizowany i konsekwentny albo nie robimy nic. Dzialanie na zasadzie pitu pitu nie przynosi zadnych efektow.

polish suicide flew 48 successful missions

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idolw musze sie kompletnie z Toba nie zgodzic.

Wyswietlanie rownomierne nie oznacza, ze GOogle bedzie sobie wyswietlac reklame kiedy zechce ale zonacza, ze reklama bedzie sie pojawiac co okreslona ilosc razy. Uzywajac usrednionych wynikow goglarka przelicza CTR i ilosc wyswietlen w danym czasie i dostosowuje ilosc wyswietlen aby przy danym CTR i srednim CPC zmiescic sie w budzecie.

Budzet bedzie zamaly do wyswietlania reklam jesli nie starczy na jedno klikniecie wiec pytanie troche dziwaczne.

Rozlozenie wyswietlania w czasie pozwala na okreslenie trendow w ciagu dnia przy duzo nizszych kosztach. CTR sie nie obniza bo jest naliczany od ilosc wyswietlen reklamy a nie wyszukan danego slowa (!) wiec nijak sie to ma do QS i CPC.

"Z mojego doswiadczenia wynika, ze nie ma co dziubac przy adwords czy kazdej innej reklamie." - wybacz ale to tylko pokazuje, ze jeszcze tego doswiadczenia nieco potrzebujesz. Wszystko zalezy od celu jaki sie chce osiagnac reklamami a taktyka 'z grubej rury' to bardzo maly odsetek i tyczy sie jedynie kampanii majacych na celu przyniesc jak najwieksza ilosc odwiedzajacych - nie koniecznie klientow (czyli bez nastawienia na CPA/ROI).

Adam55 tak jak mariolosek napisal wczesniej. Mozliwe, ze kampania ma zbyt duza moc przerobowa i przy obecnym budzecie wykancza sie zbyt szybko.

Przede wszystkim zrewidowal bym umiejetnosci uslugodawcy do ktorego sie Pan zwocil. Pozycjonowanie nie ma kompletnie nic wspolnego z platnymi reklamami w AdWords (choc sa pewne zaleznosci).

Pozdrawiam

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności