Skocz do zawartości

Od ogółu do szczegółu, czy od szczegółu do ogółu?


coval

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym poznać wasze zdanie na temat budowy i optymalizacji słów kluczowych w waszych kampaniach.

Wiadomo, że można to robić na dwa sposoby:

1) Od ogółu do szczegółu - pakujemy dużo słów na broad match i z czasem rozbudowujemy listę wykluczających słów kluczowych i stopniowo dobre słowa kluczowe zmieniamy na phrase match, albo exact match.

2) Od szczegółu do ogółu - zaczynamy od exact albo phrase match i jeżeli nie generują odpowiedniego ruchu, powiększamy listę słów lub zmieniamy część słów na broad.

Moje pytanie wynika z tego, że aktualnie prowadzę kampanię treściowego serwisu internetowego gdzie właściwie nie ma jednego czy dwóch idealnych słów kluczowych, nie ma konwersji, etc. W związku z tym postawiłem na opcję 1) chcąc budować zasięg kampanii.

Zastanawiam się jak Wy budujecie kampanie NIE e-commercowe? Większość materiałów o AdWords dotyczy kampanii produktowych lub sprzedażowych. Co jednak w sytuacji gdy produktem jest portal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produktem nie jest portal tylko jego zawartosc wiec nie reklamujesz sie na slowa typu 'portal', 'strona www', 'cms' itp. Reklamujesz konkretny material ktory tam sie znajduje.

Ale w Twoim przypadku to rzeczywiscie pierwsza metoda bedzie lepsza. Jesli nie oferujesz uslugi/produktu to i tak niebardzo jest jak mierzyc konwersje (chyba, ze na podstawie rejestracji uzytkownika).

Zacznij od ogolnikow, sprawdz ktore generuja najwiekszy ruch i zaczniej je rozbijac na long tail, jednoczesnie filtrujac nieporzadany traffic. Jak najszybciej spraw sobie narzedzie do statystyk i sprawdzaj na jakie slowa generujesz traffic z ppc a na jakie z naturalnych wyszukan i dodawaj te z naturalnych do kampanii.

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produktem nie jest portal tylko jego zawartosc wiec nie reklamujesz sie na slowa typu 'portal', 'strona www', 'cms' itp. Reklamujesz konkretny material ktory tam sie znajduje.

Oczywiście, że tak. Cała kampania została zorganizowana zgodnie z budową treściową portalu tzn. poszczególne adgroupy składają się z haseł charakterystycznych dla danego działu strony i linkują do tego właśnie działu.

Ja chciałbym jednak o czymś innym. Przed puszczeniem kampanii byłem święcie przekonany, że Search Network przyniesie lepsze rezultaty niż Content Network.

Co się jednak okazało, userzy przychodzący z Contentu są bardziej wartościowi: mają niższy bounce, wyższy wskaźnik głębokości odwiedzin i zostają na stronie dłużej niż userzy przychodzący z wyszukiwarki. Trochę to zachwiało moimi dotychczasowymi wyobrażeniami.

Po dłuższym zastanowieniu jest to jednak dość logiczne. User pochodzacy z contentu jest w trybie przeglądania stron www, natomiast user pochadzący z wyszukiwarki szuka konkretnych informacji.

Wniosek prosty, prowadzisz kampanię strony e-commerce - stawiaj na Wyszukiwarkę. Prowadzisz kampanię serwisu treściowego - stawiaj na Content Network.

filtr w Google Analytics, który pokazuje frazy użytkownika

Włączyłem ten filtr w GA. Jest bardzo pomocny. Mam z nim tylko jeden kłopot - pokazuje krzaki zamiast polskich znaków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu uzytkownikow zrazilo sie do content network przez brak wiedzy i dosyc slaba jakos trafficku jaki byl oferowany. Po ostatnich updatach wiele sie zmienilo i content wraca do lask.

Radze pogmerac w placement ads i dopasowac umieszczane reklamy do stron o podobnej tematyce jak dzialy Twojego portalu. Rezultaty moge byc zaskakujace :)

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności